Philips OLED TV - geluid via eARC/optical valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApePoedel
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-08-2023
Hallo Forumleden,

ik heb sinds een aantal weken een Philips 65oled837/12. Het geluid speel ik af via mijn Philips HTB3540/12.

In eerste instantie heb ik de HTB via een optische kabel aangesloten aan de TV. Hiermee ervaar ik het probleem dat ongeveer 1 keer per uur het geluid wegvalt voor zo'n 20 seconden.

Als alternatief geprobeerd via HDMI ARC de connectie te maken, echter is hierbij het probleem dat het geluid iedere minuut meerdere keren een enkele seconde wegvalt. Nog veel storender dus.

Nieuwe HDMI kabel geprobeerd, daarmee op een gegeven moment zelfs geen geluid meer. Nu dus weer terug bij optische kabel maar dus ook weer het probleem zoals eerder geschetst.

Iemand ervaring met dit probleem? Ik heb een service aanvraag bij Philips gedaan maar nog geen inhoudelijke reactie na 8 dagen. Software van tv is up to date (versie TPM211EA_R.101.001.004.108). Voorheen had ik de Philips 55oled806 zonder problemen en dezelfde verdere setup qua geluidssysteem en kabels.

ik hoor graag of iemand hier een oplossing voor heeft?

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

Magure

Bla....

ApePoedel schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:55:
Hallo Forumleden,

ik heb sinds een aantal weken een Philips 65oled837/12. Het geluid speel ik af via mijn Philips HTB3540/12.

In eerste instantie heb ik de HTB via een optische kabel aangesloten aan de TV. Hiermee ervaar ik het probleem dat ongeveer 1 keer per uur het geluid wegvalt voor zo'n 20 seconden.

Als alternatief geprobeerd via HDMI ARC de connectie te maken, echter is hierbij het probleem dat het geluid iedere minuut meerdere keren een enkele seconde wegvalt. Nog veel storender dus.

Nieuwe HDMI kabel geprobeerd, daarmee op een gegeven moment zelfs geen geluid meer. Nu dus weer terug bij optische kabel maar dus ook weer het probleem zoals eerder geschetst.

Iemand ervaring met dit probleem? Ik heb een service aanvraag bij Philips gedaan maar nog geen inhoudelijke reactie na 8 dagen. Software van tv is up to date (versie TPM211EA_R.101.001.004.108). Voorheen had ik de Philips 55oled806 zonder problemen en dezelfde verdere setup qua geluidssysteem en kabels.

ik hoor graag of iemand hier een oplossing voor heeft?

mvg
Ah gelukkig nog iemand met het zelfde probleem. Ik heb een Philips 55OLED807 (2022) met de Samsung HW-Q900a (aangesloten via 2.1 HDMI kabel) , voor de vakantie werkte alles prima (heeft 3 maand zonder problemen goed gewerkt), toen ik terug kwam had de tv een update gehad sinds die tijd heb ik het zelfde probleem, 1x per uur valt ongeveer het geluid voor 20 seconden weg. Heb TV al op verschillende manieren gereset. Probleem doet zich voor bij oa Videoland, Netflix en Youtube. Ga morgen even testen wat hij precies doet zonder de soundbar om te kijken wat hij dan doet. Kon verder op Google nergens anders iemand vinden met dit probleem, maar ben blij dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoffeeCat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 21:59
Ik heb exact dit probleem met mijn Philips 55oled807 en een Sonos beam. Begon een aantal weken terug, vermoedelijk na een update van de tv.

Regelmatig (1x per uur) valt het geluid 10-15 seconde weg.

Ik heb zelf de tv een factory reset gegeven en de Sonos beam. De HDMI kabel is vervangen en ik heb 3 verschillende poorten getest op de tv.

Ik heb ook de output van de tv aangepast van meerkanaals (bypass) naar stereo en meerkanaals.

Hoe ik het ook probeer hij blijft deze pauze geven. Ik heb het nog niet zonder beam geprobeerd, had dat effect bij jullie?

Hoop dat dit bij de volgende update van de tv ook weer is opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

CoffeeCat schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:36:
Ik heb exact dit probleem met mijn Philips 55oled807 en een Sonos beam. Begon een aantal weken terug, vermoedelijk na een update van de tv.

Ik heb zelf de tv een factory reset gegeven en de Sonos beam. De HDMI kabel is vervangen en ik heb 3 verschillende poorten getest op de tv.

Ik heb ook de output van de tv aangepast van meerkanaals (bypass) naar stereo en meerkanaals.

Hoe ik het ook probeer hij blijft deze pauze geven. Ik heb het nog niet zonder beam geprobeerd, had dat effect bij jullie?

Ik heb gisteren ergens iets gevonden dat je eARC moet uitschakelen ofzo, ben zelf nog niet thuis geweest maar ga dit vanavond proberen te testen of dit de oplossing is. Ik laat het hier weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

EARC uitschakelen heeft helaas ook niet geholpen, ga nog verder dingen proberen. Wordt vervolgd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

CoffeeCat schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:36:

Waarbij heb jij dat het geluid uitvalt? Ik heb gisteren aantal uren Netflix gekeken en geen problemen. Echter daarna met Videoland na ongeveer 15 minuten viel het geluid weer weg…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoffeeCat
Ik kijk Netflix en Disney+ waar het vooral gebeurd. Heb het nog niet bewust bij andere streaming diensten opgemerkt.

Ik had zelf inderdaad eARC ook uitgezet zonder resultaat. Ik ga maandag ook eens contact opnemen met de winkel waar ik hem heb gekocht voor een reparatie verzoek.

Stiekem hoopte ik dat er al een update van de tv was langskomen, maar de laatste is van 21 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb geen oplossing voor je, maar mijn 55OLED854 heeft dit ook, aangesloten via HDMI op een Denon X2000 versterker (en daarvoor op dezelfde manier via een Philips Fidelio E5 setje).

Gebeurt zowel op de ingebouwde apps (Netflix, Youtube) als ook via externe bronnen (Apple TV, Playstation 5).

Het klinkt alsof de audiostream een 'hikje' heeft, waarna de versterker zich even moet 'herpakken'. Op de Fidelio kwam het vaker voor en het duurde langer, maar op de Denon is het zeker niet weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Icephase op 27-08-2023 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikeymaster
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-06 11:23
Hier hetzelfde probleem sinds de recente update. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoffeeCat
Ik heb contact gehad met de winkel. Ze gaan een monteur langs sturen. Dit zal wel even duren aangezien ik eerst op vakantie ben tot 10 september.

Mocht de monteur iets vinden dan zal ik het hier laten weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
had hier ook hetzelfde probleem op mijn OLED856, gisteren een update gehad die dit opgelost heeft (.113)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoffeeCat
Duimen! Ik heb de update helaas nog niet, maar hoop dat die voor de afspraak met de monteur is 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

CoffeeCat schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:20:
Ik heb contact gehad met de winkel. Ze gaan een monteur langs sturen. Dit zal wel even duren aangezien ik eerst op vakantie ben tot 10 september.

Mocht de monteur iets vinden dan zal ik het hier laten weten!
Vrees dat die niet zoveel kan doen… stel je krijgt dezelfde tv dan is het na een update weer mis.. maar het lijkt erop dat er updates uitgerold worden, dus duimen maar.

• Remco140
  • Laatst online: 12-06 12:14
Hier exact hetzelfde met Philips 55oled806. Na software update idd valt geluid weg voor korte tijd en daarna weer zoals voorheen. Erg raar en vervelend maar hoop dat het met update over zal zijn.

Is terug naar vorige versie ergens een optie? Of moet je dan naar fabrieksinstellingen terug...?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik weet niet of dit de reden is dat ik de 113 update al heb en de rest niet, maar ik heb een week geleden via hier https://tv-sound-monitors...%20Support&language=nl_NL een case aangemaakt mbt de audio drop outs en gevraagd om de toen nog niet officieel gereleasde 111 update te pushen naar mijn Tv op basis van het serienummer en deze week heb ik dus de 113 update gehad die de audio problemen opgelost heeft.
Heb vorige week dus dit gestuurd:
sinds de laatste update naar firmware naar TPM211EA: 101.1.4.108 geeft de TV elke uur 10 seconden geen geluid. ik heb online gelezen dat dit issue verholpen is de update .111 alleen is deze voor mij nog niet beschikbaar. Kunnen jullie deze .111 update pushen naar mijn tv op basis van geleverde serienummer

[ Voor 27% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 31-08-2023 14:25 ]

• Magure

Magure

Bla....

Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:23:
Ik weet niet of dit de reden is dat ik de 113 update al heb en de rest niet, maar ik heb een week geleden via hier https://tv-sound-monitors...%20Support&language=nl_NL een case aangemaakt mbt de audio drop outs en gevraagd om de toen nog niet officieel gereleasde 111 update te pushen naar mijn Tv op basis van het serienummer en deze week heb ik dus de 113 update gehad die de audio problemen opgelost heeft.

[...]
Thnx ik heb mijn tv ook aangemeld. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Zojuist nog gekeken voor update maar nog niks beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:59
55OLED856 + Sonos Arc

Zelfde probleem. Ik heb eARC een hele tijd geleden al opgegeven. Die bleef af en toe uitvallen. Kodi, Netflix, Disney, etc. Daarna is het een hele tijd goed gegaan toen ik gewoon een ARC poort gebruikte en nu is het weer terug.

Zo nog maar eens eARC proberen en een melding maken bij Philips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:32

FeaR

In GoT we trust

Topic titel iets aangepast. Exact type TV vervangen door algemeen "Philips OLED" aangezien het probleem in dit topic verschil types Philips OLED betreft. Tevens zowel HDMI eARC als Optical Out genoemd aangezien deze ook beide naar voren komen in dit topic.

Aanpassing gewenst? Laat maar weten via een TR :)

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 02-09-2023 15:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsch83
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-09-2024
Zelfde probleem. Philips 55OLED806. Vermoede na laatste update. Na lezen van dit topic vrij zeker... Paar keer per uur geluid seconde of 10 weg... Nog geen update beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco140
[quote]Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:23:

[...]
Hier Philips Oled806/12 ook aangemeld dank voor de link. Ben benieuwd of het snelle opvolging krijgt.
Probleem is exact hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Heb nog steeds geen reactie vanuit Philips via de aanmelding. Hoelang duurde het bij jullie voor een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Laatst online: 26-09-2024

Gepperd

Burp!

Zelfde probleem hier met een Marantz Cinema 60 via HDMI. Ook op AVForums wordt gesproken over dezelfde issues.

Kan @Gh0stw4lk3r zijn ontvangen bestand of link niet met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieplz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 23:37
Zelfde probleem hier met een Philips 55OLED803 i.c.m. Onkyo LS5200. Echter bij mij zijn de onderbrekingen niet heel erg lang, maar zijn het meer haperingen.

Ik merkte het pas op toen ik overstapte van Ziggo naar T-Mobile. Echter na een jaar weer de overstap terug naar Ziggo heb ik het nog steeds.
Ik zelf zit meer te denken dat het wellicht niet persé met EARC te maken heeft, maar met kleine netwerk-haperingen... alsof de TV niet buffert en als er een kleine lag onstaat dat de hapering komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Gepperd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:51:
Zelfde probleem hier met een Marantz Cinema 60 via HDMI. Ook op AVForums wordt gesproken over dezelfde issues.

Kan @Gh0stw4lk3r zijn ontvangen bestand of link niet met ons delen?
Als ik een file had , dan had ik deze gedeeld met jullie, maar de update is rechtstreeks naar mijn tv gepushed.

(mijn issue trad trouwens op bij gebruik van de optical output)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Laatst online: 26-09-2024

Gepperd

Burp!

Ah dat wist ik niet @Gh0stw4lk3r . Ik denk dat het issue vrij universeel is HDMI en of Optical.

Mocht wellicht iemand nog meelezen en antwoord weten op dit mysterie:
Van 1 op andere moment doet HDMI 1 helemaal niks meer qua geluid doorgeven aan de aangesloten HDMI receiver. Welke geluidinstelling ik ook doe; de tv doet alsof het geluid doorstuurt maar er gebeurt niks. Het heeft een helemaal perfect gewerkt. Als ik de HDMI kabel in de HDMI 2 poort steek werkt alles weer als vanouds. Iemand zoiets meegemaakt en fix gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco140
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:23:

[...]
Zoasl in bovenstaande bericht verzoek gedaan via de site, paar dagen later ook software versie aangeboden gekregen en tv draait nu op versie .113 werking is weer zoals vanouds!
Nog dank voor de link _/-\o_

• Eric_85
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-02 13:52
Ik dacht inderdaad dat ik ook de enige was met dit probleem gezien ik mijn tv nieuw gekocht had afgelopen juli en direct al problemen had met mijn homecinema set van Harman Kardon. Vandaag zijn ze langs geweest om mijn tv te repareren en hebben het moederbord vervangen. Echter inderdaad zonder resultaat. Momenteel heb ik ook een case lopen bij Philips voor dit probleem.

Ik zal vragen of zij mij ook de update 113 willen sturen gezien er vanuit hier positieve reacties zijn met betrekking tot deze update. Zelf heb ik namelijk ook een 55OLED807/12 met geluid issues.

• Magure

Magure

Bla....

Eric_85 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:19:
Ik dacht inderdaad dat ik ook de enige was met dit probleem gezien ik mijn tv nieuw gekocht had afgelopen juli en direct al problemen had met mijn homecinema set van Harman Kardon. Vandaag zijn ze langs geweest om mijn tv te repareren en hebben het moederbord vervangen. Echter inderdaad zonder resultaat. Momenteel heb ik ook een case lopen bij Philips voor dit probleem.

Ik zal vragen of zij mij ook de update 113 willen sturen gezien er vanuit hier positieve reacties zijn met betrekking tot deze update. Zelf heb ik namelijk ook een 55OLED807/12 met geluid issues.
Heb precies dezelfde tv als jou, ook aangemeld maar nog geen reactie…

Heb wel sinds enkele dagen dat als ik de tv aanzet alles zwart blijft en als ik op de afstandsbediening op “Home” klik het hoofdmenu tevoorschijn komt. Hopelijk is dit met de update ook opgelost straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoffeeCat
De monteur is langs geweest vandaag en heeft niets gedaan. Echter kwam de .113 update wel beschikbaar vandaag.

Sinds die is geïnstalleerd heb ik het probleem nog niet gehad. (1e uur Netflix is voorbij)

Duimen maar ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Hier vanavond ook na contact gehad te hebben met service afdeling de .113 update. Alle problemen lijken nu opgelost te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Magure schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:36:
Hier vanavond ook na contact gehad te hebben met service afdeling de .113 update. Alle problemen lijken nu opgelost te zijn :)
Problemen zijn opgelost hier :) thnx voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:23
Zelfde probleem. Melding gemaakt, hopelijk krijg ik ook de .113 firmware gepushed.

• Kissfan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09-2024
55oled806 hier.
Ben al een aantal weken bezig.
Alle kabels verwisseld. Verschillende bronnen geprobeerd.
Apparatuur aangesloten op tv en geluid doorgestuurd naar een wat oudere Denon set. Na laatste update valt geluid 1 a 3x per avond weg en komt dan met een kraakje weer terug.
Duurt maar 5 seconden of zo.
Was van plan om de tv van de slaapkamer naar beneden te dragen om uit te sluiten dat het aan de Denon set ligt. Alle reacties hier lezende, lijkt het slimmer om te wachten op de update.
Disney+ geeft geen problemen bij mij. Opnames via de media box next van ziggo wel.
Dat was verwarrend: live tv geen issue en opnames wel?
Ik ga dit weekend nog een case aanmaken bij Philips.
Hopelijk snel de update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Eergister de .113 update gekregen en geen issues meer. Dit helpt dus!
Wesleymaur schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:13:
Zelfde probleem. Melding gemaakt, hopelijk krijg ik ook de .113 firmware gepushed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikeymaster
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-06 11:23
Heb van de week ook een update gekregen, probleem eindelijk opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 13:58

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Gepperd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:16:
Ah dat wist ik niet @Gh0stw4lk3r . Ik denk dat het issue vrij universeel is HDMI en of Optical.

Mocht wellicht iemand nog meelezen en antwoord weten op dit mysterie:
Van 1 op andere moment doet HDMI 1 helemaal niks meer qua geluid doorgeven aan de aangesloten HDMI receiver. Welke geluidinstelling ik ook doe; de tv doet alsof het geluid doorstuurt maar er gebeurt niks. Het heeft een helemaal perfect gewerkt. Als ik de HDMI kabel in de HDMI 2 poort steek werkt alles weer als vanouds. Iemand zoiets meegemaakt en fix gevonden?
Ik heb dit probleem dus ook met een 77OLED806. eARC poort geeft geen geluid meer door. Sluit ik de sound aan op de ARC poort dan werkt alles. Baal hier flink van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcowind
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Beste Forumleden,

Wie kan mij helpen?
Deze zomer de Philips 55oled807 gekocht. Deze heb ik met een optische kabel geconnect met mijn (wat oudere) Pioneer av-receiver. Vandaag kwam ik erachter dat ik op geen enkele manier geluid uit mijn speaker/receiver kreeg. Voorheen werkte het prima..
Kan het te maken hebben met de laatste update eindigend op 113?

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

eelcowind schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:38:
Beste Forumleden,

Wie kan mij helpen?
Deze zomer de Philips 55oled807 gekocht. Deze heb ik met een optische kabel geconnect met mijn (wat oudere) Pioneer av-receiver. Vandaag kwam ik erachter dat ik op geen enkele manier geluid uit mijn speaker/receiver kreeg. Voorheen werkte het prima..
Kan het te maken hebben met de laatste update eindigend op 113?

Wat te doen?
Zou best kunnen idd, de klachten gingen hier vooral over een surroundset icm een HDMI kabel waarbij het geluid om de zoveel tijd weg viel. Maar misschien dat het bij een optische kabel wel helemaal weg is. Ik neem aan dat je alle instellingen al hebt aangepast om te testen? Ik zou anders gewoon contact zoeken met Philips om de nieuwe update te krijgen van hun. Mocht het dan nog niet werken is er meer aan de hand, maar je hebt nog garantie dus dat moet vast goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcowind
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Het ligt inderdaad niet aan de tv… Ik krijg op geen manier geluid uit de receiver. (Pioneer vsx-s500)
Als ik een koptelefoon aansluit hoor ik ook niks (de koptelefoon wordt wel herkend door de receiver)
Bij een blu-ray afspelen geen geluid en ook geen geluid bij muziek streamen vanaf mijn telefoon.

Iemand nog een idee? Of kan ie gewoon stuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

eelcowind schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:31:
Het ligt inderdaad niet aan de tv… Ik krijg op geen manier geluid uit de receiver. (Pioneer vsx-s500)
Als ik een koptelefoon aansluit hoor ik ook niks (de koptelefoon wordt wel herkend door de receiver)
Bij een blu-ray afspelen geen geluid en ook geen geluid bij muziek streamen vanaf mijn telefoon.

Iemand nog een idee? Of kan ie gewoon stuk zijn?
Klinkt eerder als een brakke receiver… heb je een andere tv waarop je kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Ik heb sinds de laatste update die het geluidwegvielprobleem opgelost heeft steeds nu de grap dat mijn PS5 opeens aan gaat uit het niets… soms zelfs midden in de nacht. Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:23
Hier ook earc probleem met 55oled807 en sonos arc. Vaak helemaal geen geluid over de earc poort terwijl ie wel is geconnect.
Verder alleen nintendo switch connected op hdmi met cec settings uit.
Draai 113 software. Beetje kansloos zo elke x tv uit/aanzetten om t op te lossen. Heb al jaren en jaren philips tv’s maar er is elke x wel wat mee. Jammer dat ik Alight zo mooi vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• riesg
  • Laatst online: 11-06-2024
Is bij de meesten het probleem nog aanwezig of intussen opgelost met die update.

Zelf een 48OLED857 gekocht. Eerst aangesloten op een Yamaha RX-V577 met een Van Den Hul HDMI Flat SE kabel en de EARC werkte perfect. Versterker ging aan en uit met de TV mee, TV speakers gingen uit. Bij uitschakelen van de versterker gingen de TV speaker weer aan. Netjes geregeld. Helaas ondersteunde de receiver geen 4K passthrough (grijze waas over het beeld) dus geen optie. 1080P was in geheel geen probleem, goed beeld en geluid via de versterkers. Ook standby passthrough werkte perfect. Ik stream via een Dune NEO 4K.

Daarna aangesloten op een RX-V483, 4K beeld werd perfect doorgegeven, geluid via de receiver ook. Echter, zodra ik de versterker op TV geluid zet begint de TV het geluid stotterend door te geven, geluid loopt achter en er gaat geen signaal naar de receiver (dit is te zien op het display). Dit is alleen op te lossen door alle geluidsinstellingen even te wijzigen en daarna weer terug te zetten. Dan klinkt het geluid op de tv wel weer normaal maar nog steeds geen signaal via EARC.

Bij het kopen had de TV nog een oudere software erop, deze is door de tv automatisch geüpdatet naar 113.

Het klinkt redelijk hetzelfde als wat ik hierboven lees en was benieuwd of er nieuws was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoffeeCat
Sinds de update is bij mij alles opgelost. Mijn Sonos beam + SLs werken nu perfect samen met mijn 55oled807

• Robbin28
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik heb een philips 55oled805. Ik had dezelfde problemen nadat ik mijn Bose Smart 600 had aangesloten. Het geluid viel af toe voor korte tijd weg. Daarnaast blijft het geluid via mijn tv luidsprekers afspelen. Dit laatste kon ik verhelpen door het geluid van de tv luidsprekers gewoon zacht te zetten.

Na het lezen alle posts hier ook een case aangemaakt bij philips en een update gekregen. Maar voor mij was het niet de 113 update en volgens mij had ik de versie van de update die ik had al maargoed toch maar gedaan. In het begin leek het te werken maar later viel het geluid toch weer weg. Dus Philips weer gecontact en die gingen het probleem verder doorzetten. Ik wacht nu nog...

Ik ben ondertussen verder gegaan met testen. Ik had een vermoeden dat het lag aan de CEC of zoals het bij philips heet Easylink settings. Als ik de optie mbt geluidsysteem uitschakelde bleef alles het doen. Alleen daarna werkte het uit en aan schakelen weer niet lekker. In mijn bose had ik hier ook verschillende cec settings en heb alles getest en soms deed hij het iets meer of iets minder maar echt oplossen helaas. Ik kwam vervolgens een post tegen bij Ziggo. Ik heb namelijk een Ziggo mediabox Next ook aan mijn tv. Ik kwam een post tegen waarin hem het had over een HDMI CEC Killer.

ttps://www.kabeldirect.nl/hdmi-cec-killer.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI_onMk6aygwMVs4toCR0EzwNPEAQYASABEgKe8vD_BwE

Deze vervolgens tussen mijn Ziggo Next en philips tv geplaatst. Nu ruim een week verder en alles doet het perfect en probleem dus opgelost. Gekke Next...

Kennelijk stuurt die Next signalen naar de Philips die dat weer doorstuurt naar de Soundar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco140
Let op upgrade naar TPM211EA_r.101.001.004.131 geeft weer problemen i.c.m. eARC en Mediabox Next van Ziggo. Geluid gaat zowel over speakers als over versterker. Tv volledig uitschakelen en weer aanzetten helpt maar is uiteraard niet handig. Combi met Philips 806 OLED. Of het de CEC van de mediabox is kan ik zo niet uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
Remco140 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:21:
Let op upgrade naar TPM211EA_r.101.001.004.131 geeft weer problemen i.c.m. eARC en Mediabox Next van Ziggo. Geluid gaat zowel over speakers als over versterker. Tv volledig uitschakelen en weer aanzetten helpt maar is uiteraard niet handig. Combi met Philips 806 OLED. Of het de CEC van de mediabox is kan ik zo niet uitsluiten...
Ik kwam op dit forum via Google. Ik heb een andere Philips TV, maar ook hier problemen met deze laatste update. Televisie heeft na standby moeite met apps die niet willen starten, waarna alles blijft hangen en de tv automatisch gereset wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco140
Kan eventueel wel vorige firmware delen als Zipfile. Wil deze zelf ook nog gebruiken om via USB terug te gaan naar de 113 versie. Die werkte naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
Dat is dus de reden dat ik automatische updates voor alles uitzet.

Ondertussen ben ik overgegaan naar een Yamaha RX-V6A en heb de Neo vervangen door een Dune Homatics R 4K Plus en alles werkt als een zonnetje.
Voor tv gebruik ik overigens niet de Ziggo Next Mini (wat een gruwelijk traag apparaat is) die wij hebben, maar een CI+ module daar wij nog drie kaarten hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Remco140 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:18:
Kan eventueel wel vorige firmware delen als Zipfile. Wil deze zelf ook nog gebruiken om via USB terug te gaan naar de 113 versie. Die werkte naar behoren...
Heb je die voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Remco140 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:21:
Ik heb exact dit. Ook zonder Mediabox next maar gewoon de Netflix app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Zojuist service verzoek gedaan. Vorige keer reageerden ze erg goed. Hopelijk nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
.

[ Voor 94% gewijzigd door riesg op 21-01-2024 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco140
Heb het zelf opgehaald via: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2021 veel info te vinden ook over firmware en upgrades...
Firmware 'terug' naar 113 en alles werkt weer.

Zipfile uitpakken en op Fat32 USB stick zetten, op USB 2 poort aansluiten, Tv uitzetten (stroom eraf) tv aanzetten en update zou moeten beginnen. Zo niet een keer op 'power' drukken om tv te activeren...
Duurt minuut of 20.

[ Voor 50% gewijzigd door Remco140 op 22-01-2024 09:18 . Reden: Aanvulling op vorige bericht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 20:16
Hier ook een 806 met 004.131
Geen auto update, maar wel zo eigenwijs om toch te upgraden. Had natuurlijk beter moeten weten want dit is niet de eerste keer met flinke regressie.

Zie ook apps die op zwart gaan na komen uit standby. Moet dan via android menu een restart doen.

Ik heb geen Ziggo box maar een Denon AV en ook die geeft dubbel geluid. TV en Denon. Audio out op Denon staan. Heb dat wel eens kunnen verhelpen door naar TV audio en terug naar Denon te schakelen. Maar dat lukt niet altijd.

Zucht. Ambilight is de enige reden dat ik nog bij Philips zit maar ik ben die upgrade issues meer dan zat !

UPDATE: hier ook de downgrade gelukt
https://toengel.net/phili...grade-mit-upgrade-loader/
Let op! je moet wel de Upgrade_Loader hebben.
en natuurlijk goed opletten dat hij voor je TV geschikt is. Eigen risico.

[ Voor 15% gewijzigd door Nouja op 22-01-2024 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Weet dat als je een verzoek inlegt bij Philips, je netjes een linkje krijgt met de .113 software incl. het filmpje met de instructie op youtube: YouTube: How to force a PKG software update on your Philips TV?

Ik heb de downgrade nog niet gedaan, want ik merk dat het eigenlijk weer goed gaat de laatste dagen. Alles spanningsloos maken, helpt al bij mij. Mocht het alsnog misgaan, dan zal ik het alsnog doen.

Succes mensen.
Nouja schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:17:
Hier ook een 806 met 004.131
Geen auto update, maar wel zo eigenwijs om toch te upgraden. Had natuurlijk beter moeten weten want dit is niet de eerste keer met flinke regressie.

Zie ook apps die op zwart gaan na komen uit standby. Moet dan via android menu een restart doen.

Ik heb geen Ziggo box maar een Denon AV en ook die geeft dubbel geluid. TV en Denon. Audio out op Denon staan. Heb dat wel eens kunnen verhelpen door naar TV audio en terug naar Denon te schakelen. Maar dat lukt niet altijd.

Zucht. Ambilight is de enige reden dat ik nog bij Philips zit maar ik ben die upgrade issues meer dan zat !

UPDATE: hier ook de downgrade gelukt
https://toengel.net/phili...grade-mit-upgrade-loader/
Let op! je moet wel de Upgrade_Loader hebben.
en natuurlijk goed opletten dat hij voor je TV geschikt is. Eigen risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik denk dat ze die update tijdelijk op hold hebben gezet, want op mijn 806 draai ik al een hele poos 113 f/w en komt 131 niet te voorschijn als ik zoek naar nieuwe updates.

Ltrz,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 22:58

TheTeek

TheTeek

Wesleymaur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:35:
Ik heb de downgrade nog niet gedaan, want ik merk dat het eigenlijk weer goed gaat de laatste dagen. Alles spanningsloos maken, helpt al bij mij. Mocht het alsnog misgaan, dan zal ik het alsnog doen.
[...]
nu je het zegt, ik had ook problemen na de laatste update met wegvallend geluid, geen bediening volume controle meer op de denon met de tv afstandsbediening, hangende apps met restarts tot gevolg. TV hing de laatste keer totaal waarop ik de spanning eraf heb gehaald en sindsdien werkt alles eigenlijk weer goed :?

Ik wacht nu dus nog even met de downgrade, al hoop ik wel dat Philips snel met een vernieuwde update komt.
Hoop stiekem nog steeds op google tv upgrade van android tv, maar vrees dat dat niet meer gaat gebeuren.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

En er is inmiddels alweer een nieuwe firmware update uit voor de xx6 en xx7 generatie

Changelog TPM211EA_101.001.004.250 – Date: 2024/02/07

Geen idee wat het met zich mee brengt maar als ik de reacties op toengel moet geloven is het wel een verbetering tov de vorige update mbt fixes en etc.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco140
Kan je ergens een log zien van hun upgrades en bugfixes?
Op de Philips site of ander officieel kanaal?

[ Voor 29% gewijzigd door Remco140 op 13-02-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-06 09:21
Na laatste update doet het hier ook niet meer. Een Philips 806 op een Yamaha rx-v6a.
Net van hdmi 1 naar hdmi 2 gegaan (Thanks voor de tip!) En nu werkt alles weer. Geen idee waarom, om gek van te worden.
Nogmaals, bedankt voor deze hotfix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-05 20:45
Wat ik me afvraag: zijn er hier eigenaren van de nu verkochte xxOLED8en9X8 modellen aanwezig?

Die toestellen draaien op een complete nieuwe chipset als de voorgangers. Ik vraag me af hoe het daar zit met HDMI-ARC toestanden. Zijn ze daar stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyherben
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09-2024
Steelo schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:15:
En er is inmiddels alweer een nieuwe firmware update uit voor de xx6 en xx7 generatie

Changelog TPM211EA_101.001.004.250 – Date: 2024/02/07

Geen idee wat het met zich mee brengt maar als ik de reacties op toengel moet geloven is het wel een verbetering tov de vorige update mbt fixes en etc.
Ik heb deze update nu op mijn 58 pus 8506 In de slaapkamer en 43 pus 5806. het geluid loopt op bijde tv's niet meer synchroon met het beeld in sdr. In hdr wel heel vreemd, zie dat meer mensen dit probleem hebben en goop dat ze het gaan oplossen zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmstam
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Hallo,
Hetzelfde probleem hier, maar met een 68PUS8808.
Sinds de update van 2024/04/03 Upgrade 1-u3 TPM231WW_R001.001.237.237 EXACT jullie probleem. Ik ben aangesloten op een Samsung HWM Soundbar. Ben benieuwd of Philips op mijn Call reageert. Is echt heel irritant dat het geluid hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
Ben ik blij dat ik nog even niets geüpdatet heb. De tv zeurt steeds dat er een update is maar ik durf nog niet zo goed.

Zijn er ook mensen die wel een goede ervaring hebben met de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmstam
wmstam schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:44:
Hallo,
Hetzelfde probleem hier, maar met een 68PUS8808.
Sinds de update van 2024/04/03 Upgrade 1-u3 TPM231WW_R001.001.237.237 EXACT jullie probleem. Ik ben aangesloten op een Samsung HWM Soundbar. Ben benieuwd of Philips op mijn Call reageert. Is echt heel irritant dat het geluid hapert.
Philips reageerde de volgende dag al met een link naar updatebestand. Was zelfde versie als er al op zit nu en dus deed de tv er niets mee. Meteen weer philips en ook nu weer rete snel reply met nu een apk van vorige software-versie. Moet nog erop zetten, daar volgende week een nieuwe soundbar komt. Meteen alles goed inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
wmstam schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:20:
[...]

Philips reageerde de volgende dag al met een link naar updatebestand. Was zelfde versie als er al op zit nu en dus deed de tv er niets mee. Meteen weer philips en ook nu weer rete snel reply met nu een apk van vorige software-versie. Moet nog erop zetten, daar volgende week een nieuwe soundbar komt. Meteen alles goed inrichten.
Welke versie heb je nu teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmstam
riesg schreef op zondag 14 april 2024 @ 23:31:
[...]

Welke versie heb je nu teruggekregen?
Via APK bestand naar .223
Geen issue meer met het geluid. Wel toch weer update geprobeerd naar .237, maar meteen weer het geluids-issue. Nu weer terug naar .223. Philips op de hoogte gesteld dat op Fora mn de OLED genoemd wordt en ik een PUS heb. Maar die draaien de zelfde software. Ook zeiden ze dat het bekend is dat er een bug in .237 zit en ze er hard aan werken. Alleen niet alle tv's hebben er last van....
Super service tot nu van de techn.helpdesk! Heel snel reactie en oplossing met eerst update bestand en later het APK bestand om te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Heb hier het probleem ook icm een Samsung soundbar maar ook dat de volume de ene keer super hard staat en andere keer weer zacht. Ook zie ik dat als de tv aan staat de volume uit zich zelf omhoog gaan, dit kan ik zien omdat de lampjes op de soundbar gaan knipperen naar rechts. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmo8
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-05-2024
Magure schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:51:
Heb hier het probleem ook icm een Samsung soundbar maar ook dat de volume de ene keer super hard staat en andere keer weer zacht. Ook zie ik dat als de tv aan staat de volume uit zich zelf omhoog gaan, dit kan ik zien omdat de lampjes op de soundbar gaan knipperen naar rechts. Meer mensen die dit hebben?
Dag Magure,

Wij hebben dit probleem sinds het begin gehad, maar ook sinds ongeveer 3/4maanden inderdaad dat het volume ineens uit het niets harder en zachter gaat. We komen er maar niet achter waardoor het komt. De afgelopen weken is het erger geworden. We hebben een 55oled807 icm Sonos beam gen2 en SL’s. Meerdere malen bijna gehoorbeschadiging door uit het niets verhoogd volume en tijd later hetzelfde of bijvoorbeeld uit het niets heel zacht volume, zonder dat we de volume bedienen. Gebeurt spontaan tijdens het kijken van tv en of apps zoals Netflix/youtube. Van gekkigheid verzin je de raarste dingen die mogelijk kunnen helpen, maar afgelopen twee dagen hebben we de batterijen uit de afstandbediening gehaald tijdens het kijken, dit lijkt het probleem (voor nu?) te verhelpen. Nieuwe batterijen maken echter weer geen verschil, andere HDMI kabels ook niet. Heeft u al een oplossing gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door Gizmo8 op 04-05-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Nee heb nog geen oplossingen, dit probleem lijkt ontstaan te zijn sinds de laatste update .252 en heb dan ook de 55OLED708 met als soundbar Samsung Q900a. Moet wel zeggen dat het de afgelopen dagen wel beter lijkt te gaan en alles niet opeens knetterhard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnmin
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik heb hetzelfde probleem met wegvallend geluid (zie mijn topic) ik denk de oplossing na vele uren gevonden te hebben. Als je easylink 2.0 uitschakeld op de philips tv zijn bij mij alle problemen weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:03
Ha, ik ben dus niet de enige! Hier ook het wegvallende geluid (naar de receiver) met de OLED806/12. Dit ging zich voordoen toen ik de TV als hoofdbron gekozen had. De set-up was namelijk dat alles via de Arkam receiver ging (HDMI) en met één kabel naar de TV.
Ik heb een aanpassing gemaakt dat de TV de HDMI ontvangt van de PS/4 en de Ziggo MediaBox NeXt, en er één kabel naar de receiver gaat voor het geluid terug. Sindsdien heb ik het probleem met wegvallende audio op de HDMI poort en gaan op dat moment de TV speakers aan. Na een seconde of 5-20 schakelt dit weer terug. Dit gebeurt 5x op een avond, maar ook soms een week lang niet. Erg bizar.
De work-around die ik gevonden had met Netflix en PS/4 en Plex gebruiken was simpel; De MediaBox NeXt eerst uitzetten. Dan heb ik geen issues meer. Kortom, in mijn beleving is het dus het Ziggo kastje dat het probleem veroorzaakt.
Nu ik zo lees dat een TV f/w downgrade dit kan verhelpen ga ik dat toch eens bekijken. De OLED806/12 heeft al geen updates meer ontvangen sinds januari 2023 aldus de Philips site. Ik moet dus even kijken welke f/w ik draai en of ik terug kan of nog verder terug moet. De OLED806 is tenslotte alweer "oud"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Magure schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:17:
Nee heb nog geen oplossingen, dit probleem lijkt ontstaan te zijn sinds de laatste update .252 en heb dan ook de 55OLED708 met als soundbar Samsung Q900a. Moet wel zeggen dat het de afgelopen dagen wel beter lijkt te gaan en alles niet opeens knetterhard staat.
Het leek een poosje goed te gaan, maar afgelopen tijd is het weer drama. Ga met philips contact zoeken om te kijken naar een andere firmware versie. Iemand hier inmiddels al de zeflde problemen of een oplossing?
Pagina: 1