Autoantenne gestolen Suzuki Swift 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Dag tweakers,

Gek genoeg zag iemand het nut ervan in om onze antenne te stelen, met een kleine zoekopdracht op google een winst van +-8 euro.

Nu denk ik zelf oke, heel vreemd, maar goed hij/zij zal het vast harder nodig hebben gehad dan ik dus laat maar.

Autistisch als ik ben, ga ik me nu ineens verdiepen in auto antenne's ipv de suzuki garage te bellen en een zelfde exemplaar te kopen.

Ik zie dingen als korte en lange antennes of een haaienvin, alleen onze DAB+ werkt ook niet echt meer sinds die eraf is dus ik vraag me af kan ik zomaar een antenne pakken of heb ik een speciale variant nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17

DexterDee

I doubt, therefore I might be

DAB+ heeft altijd een geschikte antenne nodig, dat wil zeggen een DAB+ antenne werkt ook met FM maar andersom niet

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
DexterDee schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:12:
DAB+ heeft altijd een geschikte antenne nodig, dat wil zeggen een DAB+ antenne werkt ook met FM maar andersom niet
Maakt de lengte nog uit? ik kijk bijvoorbeeld naar https://www.auto-onderdelen24.nl/amio/15204343
Estetisch denk ik net wat mooier dan een langere, maarja heb ik dan wel hetzelfde ontvangst of beduidend minder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Een antenne heeft natuurkundig een bepaalde optimale lengte voor een bepaalde golflengte / band. Maar dit is niet direct te relateren aan de fysieke lengte van een antenne. Intern kan de lengte namelijk variabel zijn door gebruik te maken van een spiraalwikkel, zig-zag of andere methoden om de lengte intern te verhogen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Het voordeel van een langere is dat je er lekker oldskool zo'n balletje ofzo op kan doen.
Nadeel daarvan is dan weer dat men die vast ook graag jat.