Lenovo yogabook i9 dual screen of alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJSonGoku
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-10 10:18
Huidige situatie
Afgelopen half jaar gebruik gemaakt (eigenlijk geen gebruik gemaakt) van een asus zephyrus rog 15, maar meermaals teruggestuurd en hoogstens 4 weken gebruik van heb gemaakt. Paneel was 2x vervangen, fans sloegen op hol, moederbord opnieuw vervangen. Dus geen "gaming"laptop meer voor mij. Had deze zakelijk aangeschaft en wilde total package qua mogelijkheden, nu besef ik mij dat het niet helemaal nodig is.

Hiervoor 2x een asus laptop gebruikt allebei erg tevreden. Gebruik momenteel een asus zenbook flip s geloof ik, inmiddels 5-6 jaar oud dus aan vervanging toe (langzaam, hapert, batterij van 1 uur).

Ik zal de laptop zakelijk aanschaffen en hoop hem op zijn minst 5 jaar te kunnen gebruiken, dus ook dat die enigszins future proof is.

Wat ga je met je laptop doen?
- Browsen
- Microsoft office
- Enige content creation waaronder licht video/fotobewerking (tiktok video's/youtube video's editen,)
- Neem hem dagelijks onderweg mee voor werk
- Af en toe een spelletje

Wat is je budget?
- Rond €2.500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
- Ja, neem hem dagelijks mee onderweg. Accuduur vind ik erg belangrijk. Dikte maakt niet uit, maar gewicht max 1,6kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Geen HP, slechte ervaring mee gehad
- Asus/Lenovo bij voorkeur

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Eigenlijk op zoek naar een windows variant die zoals de macbook pro m1/m2 is, maar na veel video's/artikelen te lezen op internet gezocht te hebben lijkt die niet echt te bestaan dus onderstaande zou zijn wat ik zoek ongeveer:
- AMD Ryzen bij voorkeur vanwege betere accuduur/power efficiency
- Werkgeheugen 16gb minimaal, voorkeur 32gb
- Opslag minimaal 512gb
- Lange batterijduur
- Gewicht max 1,5-1,6kg, moet draagbaar zijn voor onderweg
- Geen hoge fannoise

Momenteel kom ik bij de volgende laptops uit die in mijn smaak vallen:
- Yoga Book 9i Gen 8 (13" Intel), €2400 inc btw. 16 GB LPDDR5X-6400 MHz (gesoldeerd), i7 i7-1355U-, Li-polymeer met 4 cellen, 80 Wh, Intel® Iris® Xe grafische kaart. Goede batterij. Vooral het dubbele scherm lijkt mij zeer handig en merk eigenlijk dat ik een tweede scherm nodig heb bij al mijn werkzaamheden. Wel ben ik beetje huiverig aangezien het eerste model is dat Lenovo uitbrengt dus wellicht nog kinderziektes zal hebben. Weet trouwens niet of de intel processor voldoende zal zijn voor video editing zoals boven aangegeven.

- Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y8002TMH) (uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y8002TMH)). 14,5 inch scherm , AMD Ryzen 7 7840HS, 90Hz scherm, 1tb, AMD Radeon 780M, 73Wh batterij, 32gb ram
Dit zou dan eventueel met een extern scherm kunnen, werkt alleen dan niet zo soepel als 1e optie denk ik en is ook wat zwaarder 1,4kg+ . Heb geen ervaring met protable externe schermen. Daarnaast kan ik deze laptop nog nergens vinden qua prijs, weet niet of iemand anders weet of dat ik verkeerd kijk?

Mochten er nog andere aanraders zijn, hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door SSJSonGoku op 18-08-2023 13:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
SSJSonGoku schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:38:
Huidige situatie
Afgelopen half jaar gebruik gemaakt (eigenlijk geen gebruik gemaakt) van een asus zephyrus rog 15, maar meermaals teruggestuurd en hoogstens 4 weken gebruik van heb gemaakt. Paneel was 2x vervangen, fans sloegen op hol, moederbord opnieuw vervangen. Dus geen "gaming"laptop meer voor mij. Had deze zakelijk aangeschaft en wilde total package qua mogelijkheden, nu besef ik mij dat het niet helemaal nodig is.

Hiervoor 2x een asus laptop gebruikt allebei erg tevreden. Gebruik momenteel een asus zenbook flip s geloof ik, inmiddels 5-6 jaar oud dus aan vervanging toe (langzaam, hapert, batterij van 1 uur).

Ik zal de laptop zakelijk aanschaffen en hoop hem op zijn minst 5 jaar te kunnen gebruiken, dus ook dat die enigszins future proof is.

Wat ga je met je laptop doen?
- Browsen
- Microsoft office
- Enige content creation waaronder licht video/fotobewerking (tiktok video's/youtube video's editen,)
- Neem hem dagelijks onderweg mee voor werk
- Af en toe een spelletje

Wat is je budget?
- Rond €2.500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
- Ja, neem hem dagelijks mee onderweg. Accuduur vind ik erg belangrijk. Dikte maakt niet uit, maar gewicht max 1,6kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Geen HP, slechte ervaring mee gehad
- Asus/Lenovo bij voorkeur

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

- AMD Ryzen bij voorkeur vanwege betere accuduur/power efficiency
- Werkgeheugen 16gb minimaal, voorkeur 32gb
- Opslag minimaal 512gb
- Lange batterijduur
- Gewicht max 1,5-1,6kg, moet draagbaar zijn voor onderweg
- Geen hoge fannoise

Momenteel kom ik bij de volgende laptops uit die in mijn smaak vallen:
- Yoga Book 9i Gen 8 (13" Intel), €2400 inc btw. 16 GB LPDDR5X-6400 MHz (gesoldeerd), i7 i7-1355U-, Li-polymeer met 4 cellen, 80 Wh, Intel® Iris® Xe grafische kaart. Goede batterij. Vooral het dubbele scherm lijkt mij zeer handig en merk eigenlijk dat ik een tweede scherm nodig heb bij al mijn werkzaamheden. Wel ben ik beetje huiverig aangezien het eerste model is dat Lenovo uitbrengt dus wellicht nog kinderziektes zal hebben. Weet trouwens niet of de amd processor voldoende zal zijn voor video editing zoals boven aangegeven.

- Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y8002TMH) (uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y8002TMH)). 14,5 inch scherm , AMD Ryzen 7 7840HS, 90Hz scherm, 1tb, AMD Radeon 780M, 73Wh batterij, 32gb ram
Dit zou dan eventueel met een extern scherm kunnen, werkt alleen dan niet zo soepel als 1e optie denk ik en is ook wat zwaarder 1,4kg+ . Heb geen ervaring met protable externe schermen. Daarnaast kan ik deze laptop nog nergens vinden qua prijs, weet niet of iemand anders weet of dat ik verkeerd kijk?

Mochten er nog andere aanraders zijn, hoor ik het graag!
De Book 9 bevat een intel core i7 processor en geen AMD. Dat tweede scherm lijkt me wel heel praktisch. Lichte videobewerking moet wel lukken.

Bij coolblue hebben ze de yoga book 9 op de site staan met 1TB SSD.

Maar sowieso zal de videokaart van die Pro 7 met 32GB sneller zijn. Die processoren daarin zijn ook de basis voor consoles als de Asus ROG Ally.

Dat gewicht is wel een lastige max. Want je betaalt bij de yoga book vooral voor de form factor en minder voor de specs.

Deze optie zou perfect voor je zijn maar die is wel 1,7KG. De Yoga Pro 9 14,5inch

https://www.coolblue.nl/vergelijken/933456/933457. Dan heb je goeie videokaart en 32GB en een core i9 processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJSonGoku
Cinemaskoop schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

De Book 9 bevat een intel core i7 processor en geen AMD. Dat tweede scherm lijkt me wel heel praktisch. Lichte videobewerking moet wel lukken.

Bij coolblue hebben ze de yoga book 9 op de site staan met 1TB SSD.

Maar sowieso zal de videokaart van die Pro 7 met 32GB sneller zijn. Die processoren daarin zijn ook de basis voor consoles als de Asus ROG Ally.

Dat gewicht is wel een lastige max. Want je betaalt bij de yoga book vooral voor de form factor en minder voor de specs.

Deze optie zou perfect voor je zijn maar die is wel 1,7KG. De Yoga Pro 9 14,5inch

https://www.coolblue.nl/vergelijken/933456/933457. Dan heb je goeie videokaart en 32GB en een core i9 processor
Ben alleen beetje bang, wat ik dus bij de rog zephyrus had, dat de batterij erg onder gaat lijden als je met dedicated videokaart gebruikt + i9 processor en daarnaast ook nog eens de fans lawaai gaan maken. Voor mijn werkzaamheden lijkt een amd 680/780m meer dan voldoende. Wel een hele mooie optie dat wel, zal er even goed naar kijken. Die 100gram extra maakt niet zoveel uit dan weer, dit voorstaande toch wel belangrijker qua voorkeuren.

Ohja even aanpassen inderdaag i7 en geen amd.

[ Voor 8% gewijzigd door SSJSonGoku op 18-08-2023 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat betreft die tweede, de prijs: https://www.coolblue.nl/p...-7-14aph8-82y8002tmh.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJSonGoku
SSJSonGoku schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

Ben alleen beetje bang, wat ik dus bij de rog zephyrus had, dat de batterij erg onder gaat lijden als je met dedicated videokaart gebruikt + i9 processor en daarnaast ook nog eens de fans lawaai gaan maken. Voor mijn werkzaamheden lijkt een amd 680/780m meer dan voldoende. Wel een hele mooie optie dat wel, zal er even goed naar kijken. Die 100gram extra maakt niet zoveel uit dan weer, dit voorstaande toch wel belangrijker qua voorkeuren.

Ohja even aanpassen inderdaag i7 en geen amd.
Thanks! Die prijs is wel heel mooi voor wat je krijgt 1300. Helaas niet op voorraad zie ik