Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk huis-tuin-en-keukengebruik. Soms gamen, foto-en videobewerking (Lightroom, davinci resolve). Ik speel ook graag met AI (stable diffusion, OpenGPT etc). Games varieert een beetje. Ik hoef niet alles op ultra op de hoogste settings, als ik maar mee kan komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo min mogelijk natuurlijk. Ik denk orde grootte 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een GTX1660 Ti Mee. Verder randapparatuur: muis, toetsenbord, beeldscherm (1440p).
Verder 2TB SATA SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet echt iets bijzonders. Ik ben niet heel veeleisend als het op performance aan komt, iets langer wachten op resultaten of iets minder hoge graphic settings vind ik niet zo'n ramp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, wel liever 64gb ram dan 32
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinigheid en stilte is een pre
Ga je overklokken?
Nee, misschien over 4 of 5 jaar ooit een keer als deze hardware 'op' is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal aanpassingen gedaan ten opzichte van de standaard BBG:
1) Andere voeding, de standaard was niet meer leverbaar.
2) Andere behuizing - deze vind ik gewoon mooier, maar is verder geen harde eis. Het zou gewoon moeten passen toch.
3) Ander geheugen
Waar ik op hoop is even een sanity check: werken deze onderdelen samen? En kan iemand controleren of het geheugen dat ik kies niet een vreemde keuze is? Ik ben niet thuis in hoe het geheugen invloed heeft op prestaties, hoe het samenwerkt met de processor oid. Als je zegt steek 50 euro meer in dit of dat onderdeel, dat geeft een gigantische prestatieboost dan is dat welkom uiteraard.
Op termijn denk ik dat ik deze videokaart vervang, zeg over 2 jaar ongeveer. Maar qua gaming ben ik er nog tevreden over. Reden dat ik geen nieuwe koop is dat ik een beetje schrik van wat videokaarten kosten.
Ik weet niet of de lijst goed getoond wordt:
Voornamelijk huis-tuin-en-keukengebruik. Soms gamen, foto-en videobewerking (Lightroom, davinci resolve). Ik speel ook graag met AI (stable diffusion, OpenGPT etc). Games varieert een beetje. Ik hoef niet alles op ultra op de hoogste settings, als ik maar mee kan komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo min mogelijk natuurlijk. Ik denk orde grootte 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een GTX1660 Ti Mee. Verder randapparatuur: muis, toetsenbord, beeldscherm (1440p).
Verder 2TB SATA SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet echt iets bijzonders. Ik ben niet heel veeleisend als het op performance aan komt, iets langer wachten op resultaten of iets minder hoge graphic settings vind ik niet zo'n ramp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, wel liever 64gb ram dan 32
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinigheid en stilte is een pre
Ga je overklokken?
Nee, misschien over 4 of 5 jaar ooit een keer als deze hardware 'op' is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal aanpassingen gedaan ten opzichte van de standaard BBG:
1) Andere voeding, de standaard was niet meer leverbaar.
2) Andere behuizing - deze vind ik gewoon mooier, maar is verder geen harde eis. Het zou gewoon moeten passen toch.
3) Ander geheugen
Waar ik op hoop is even een sanity check: werken deze onderdelen samen? En kan iemand controleren of het geheugen dat ik kies niet een vreemde keuze is? Ik ben niet thuis in hoe het geheugen invloed heeft op prestaties, hoe het samenwerkt met de processor oid. Als je zegt steek 50 euro meer in dit of dat onderdeel, dat geeft een gigantische prestatieboost dan is dat welkom uiteraard.
Op termijn denk ik dat ik deze videokaart vervang, zeg over 2 jaar ongeveer. Maar qua gaming ben ik er nog tevreden over. Reden dat ik geen nieuwe koop is dat ik een beetje schrik van wat videokaarten kosten.
Ik weet niet of de lijst goed getoond wordt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 134,19 | € 134,19 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 85,55 | € 85,55 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 114,99 | € 114,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 550 White 230V - V2 | € 54,90 | € 54,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 555,98 | ||