Wet koop op afstand DJI drone

Pagina: 1
Acties:
  • 1.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-10 15:06
Slotje :)

[ Voor 100% gewijzigd door schumi1986 op 18-08-2023 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je weet toch hoe zwaar een drone is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Kan een slotje op. Krijg toevallig net een mailtje dat ik het volledige bedrag terug krijg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:08
schumi1986 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:08:
Kan een slotje op. Krijg toevallig net een mailtje dat ik het volledige bedrag terug krijg :)
Hoe komt het dat ze ineens over gaan tot volledige restitutie? Heb jij nog gereageerd op de webshop, of kwamen ze uit zichzelf? Dit lijkt mij handig om te delen voor toekomstige lezers.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:44:
Maar je weet toch hoe zwaar een drone is?
Inderdaad, voor de reden die TS aangeeft hoe je echt niet te gaan vliegen.
Sterker nog, je hoeft hem niet eens te kopen want het gewicht is vooraf al wel bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
KNed schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

Inderdaad, voor de reden die TS aangeeft hoe je echt niet te gaan vliegen.
Sterker nog, je hoeft hem niet eens te kopen want het gewicht is vooraf al wel bekend...
De reden van retour maakt niet uit voor de WKOA, dus dat is irrelevant voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Bartske schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

De reden van retour maakt niet uit voor de WKOA, dus dat is irrelevant voor dit topic.
Het gaat om het in rekening brengen van waardevermindering. De verkoper mag slechts een waardevermindering in rekening brengen als je verder bent gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking van de drone vast te stellen, en je juist heeft geïnformeerd over alles omtrent het herroepingsrecht.
Als TS als reden heeft opgegeven dat de drone in klasse C2 valt en daarom van de koop afziet, valt niet in te zien waarom hij de drone heeft moeten laten vliegen. Door het opgeven van een reden heeft TS het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door fopjurist op 18-08-2023 16:41 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Ik heb geen rede van retour opgegeven.

Uiteindelijk is de webshop zelf overgegaan op het overmaken van het complete bedrag toen ik verwees naar hun eigen voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
fopjurist schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

Het gaat om het in rekening brengen van waardevermindering. De verkoper mag slechts een waardevermindering in rekening brengen als je verder bent gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking van de drone vast te stellen, en je juist heeft geïnformeerd over alles omtrent het herroepingsrecht.
Als TS als reden heeft opgegeven dat de drone in klasse C2 valt en daarom van de koop afziet, valt niet in te zien waarom hij de drone heeft moeten laten vliegen. Door het opgeven van een reden heeft TS het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt.
Dat klopt dus niet, je hoeft namelijk geen reden op te geven voor retour (wettelijk geregeld). Het eerste stuk over de waardevermindering klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Bartske schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Dat klopt dus niet, je hoeft namelijk geen reden op te geven voor retour (wettelijk geregeld). Het eerste stuk over de waardevermindering klopt wel.
Je hoeft inderdaad geen reden op te geven, maar TS heeft dat wel gedaan (kennelijk niet richting de winkelier, maar wel in dit topic waar iedereen kan meelezen). Uit die reden blijkt dat TS verder is gegaan dan noodzakelijk om vast te stellen dat hij van de koop afziet.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
fopjurist schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:48:
[...]

Je hoeft inderdaad geen reden op te geven, maar TS heeft dat wel gedaan (kennelijk niet richting de winkelier, maar wel in dit topic waar iedereen kan meelezen). Uit die reden blijkt dat TS verder is gegaan dan noodzakelijk om vast te stellen dat hij van de koop afziet.
Haha jij maakt het helemaal mooi, winkeliers gaan informatie uit dit soort topics echt niet gebruiken voor het maken van beslissingen bij het retour proces :p

En anders heeft het duidelijk wel in mijn voordeel geholpen aangezien ik positieve reactie kreeg net nadat ik dit topic geplaatst had

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tldr.

Ts koop drone, Ts vliegt er 1 uur mee. Ts komt er achter dat de drone niet in de goede klasse valt.
bedrijf geeft vermindering van waarde aan, om na 28 minuten toch het hele bedrag te betalen.

Daarna haalt ts de post leeg, en post ik een tldr

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De startpost leeghalen omdat je een antwoord hebt, is niet de bedoeling op Tweakers. Gezien het probleem van TS is opgelost en het hier alleen offtopic doorgaat, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.