Advies steelstofzuiger op accu of toch gewone stofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik heb thuis een Roborock S7 robotstofzuiger rondrijden voor het zuigen van de vloeren en de deurmat.

Nu heb ik een paar jaar een Bosch Flexxo gehad, deze was destijds met cashback rond de 150 euro. Maar na 3 jaar de accu op en niet vervangbaar. Deze had een afneembare kruimeldief met diverse hulpstukken en gebruikte ik om de trap te stofzuigen, vensterbanken etc te zuigen. Op zich een prima apparaat.
Toen deze niet meer werkte besloten om een Philips Performer Silent te gebruiken. En op zich is het redelijk te doen om hem te tillen op de trap en met de andere hand te zuigen.

Deze is nu ook stuk en ik ben in dubio wat het beste is aan te schaffen. Voor even snel is een steelstofzuiger ideaal, vooral met even snel kruimels van mijn dochter onder de tafel op te zuigen en hij is lichtgewicht.
De Bosch deed dat destijds redelijk, alleen was deze na 3 jaar alweer afgeschreven.

Kijk ik naar een degelijke steelstofzuiger op accu dan zit je al snel aan 300-400 euro. De Philips Performer zit rond de 180 euro.

Ik zuig voornamelijk op laminaat en een ongeveer 5 m2 aan laagpolig tapijt.
Een steelfstofzuiger kun je prima opbergen, een gewone stofzuiger neemt meer ruimte in en zou al snel onder de trap of boven komen te staan.

Niet te vergeten dat ik mijn auto eigenlijk altijd met een gewone stofzuiger doe, volgens mij is er niet echt een steelstofzuiger die deze taak kan, of heb ik het mis?

Wat zouden jullie adviseren als stofzuiger voor 'erbij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bedoel je nu met 'steelstoofzuiger' zo'n handset met aansluitbare zuig-pijp-ding, of bedoel je de 'klassieke' style stofzuiger (waar de zuiger onderaan de steel zit)? Die eerste zijn echt 'handstofzuigers' met een steel en prijzig, terwijl die tweede groep meer niveau kruimeldief aan een stok zijn, stuk goedkoper.

Ik heb het geluk dat ik veel uit de set van Bosch heb gekocht van 18V power for all, uitwisselbare accu's met schala aan (geen top/profi) apparaten, waaronder de Unlimited 6. Deze was dacht net 200 euro, daar zou je dan nog een ~80 bij moeten doen voor losse accu (maar hij is tenminste verwisselbaar) en doet z'n werk 'ok'. Het nadeel, de standaard 2,5A accu (qua gewicht wat fijner) is gok ik binnen 5 minuten leeg op standje 3, standje 1 heeft dusdanig lage zuigkracht dat ik die nooit gebruik, standje 2 is denk net genoeg om mijn auto te doen.

Een Bosch Readyy'y (weet ik hoeveel Y's) of Rowenta dual force zijn veredelde kruimeldieven, maar ik hoor er wel goeie dingen over, dat ze voor 'erbij' met prijs van 100-150 euro lijkt me prima dingen zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ja goeie, de Bosch was een kruimeldief met steel die onderaan de machine was.
Ik bedoelde meer de wat betere zuigers op accu, die doorgaans bovenaan de steel zitten, zoals de Dyson bijvoorbeeld.

Ik heb verder geen apparatuur van Bosch op accu.

De Bosch Readyyy's (met 3x een Y) heb ik ook gezien, misschien zoiets maar overwegen maar voor de auto heb ik dan eigenlijk niet voldoende, want die hebben onvoldoende zuigkracht op de matten op de grond en in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aah de matten, die doe ik normaal bij de wasbeurt :P

Zit nu even rond te kijken, mogelijk een Bosch Athlet 'best of both worlds' is?
https://www.coolblue.nl/p...mal-28vmax-bch86pet1.html

Onder de 300 is nog overweging, maar gelijktijdig flinke zuigkracht en heeft een slang voor je autowerk (haha ghostbusters niveau :P). Is dan wel een speciale voor dieren, maar vuil in je matten kan ook hardnekkig zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Een accu stofzuiger zonder vervangbare accus vind ik sowieso een no-go.
Een stofzuiger moet makkelijk 10+ jaar mee kunnen gaan.
Accus gaan meestal maar 3-5 jaar mee.

Ik gebruik vrijwel altijd een bedrade stofzuiger.
Ik heb wel eens kort een accustofzuiger gehad, maar deze vond ik best zwaar in de hand liggen.
Leuk voor een korte zuigactie, maar om daarmee het hele huis te doen... dan valt mijn hand van mijn arm :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

De meeste van die accu dingen zijn veredelde kruimelzuigers.

Dus wij hebben gewoon een bedrade Bosch stofzuiger met extra lang snoer genomen. Ook alleen maar laminaat, maar wij kunnen als we de wcd op de overloop gebruiken hele boven verdieping incl trappen doen zonder te hoeven wisselen, stofzuigerzakken kosten geen drol voor dit apparaat.

Voor 180 euro een koopje vergeleken met al die accu net niets dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:56
Ben op veel momenten blij met mijn Dyson steelstofzuiger. Heerlijk geen draad, goede zuigkracht en accu is ruim voldoende om het hele huis te zuigen. Je pakt hem eenvoudig en snel en middels diverse hulpstukken is hij eigenlijk overal voor geschikt.

Ik heb nog een simpele Bosch ernaast omdat ik wel 2 nadelen ervaar. Als je Kerstboom naalden wil opzuigen met de Dyson dan is het snel afgelopen. Hele boel verstopt, niet te doen. En voor de auto's. Niet dat dat niet goed kan met de Dyson + hulpstukken, maar ik vind het vooral vervelend om de relatief zware motor en opvangbak in 1 hand te moeten houden en met de ander te stofzuigen. Dan is een ouderwetse stofzuiger net wat prettiger.

Maar ik zou niet anders meer willen, voor mij een ideale combi dit. Niet goedkoop, maar met Dyson koop je in ieder geval kwaliteit. Al moet ik ook toegeven dat ik op kantoor een BCC huismerk steelstofzuiger heb staan, die doet het voor de kleine incidentele zuigacties ook meer dan prima.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1