kabel verrot?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Topicstarter
heya,

Ik heb vorige zondag mijn dag een beetje vermaakt met het nieuw trekken van UTP kabels, maar wat blijkt nou? van de 3 kabels die ik getrokken heb, doet het er maar 1tje, dat is fijn...

maar goed, ik die andere 2 testen (met zo'n testdevice met van die ledjes erop) zegt 'ie bij kabel 1 dat ze het allemaal doen, bij kabel 2 geen van allen...

dan zou je toch zeggen dat kabel 1 gewoon een link moet geven en data moet versturen, maar dat doet 'ie dus niet, wel een link, maar geen data :?, en bij kabel nummero 2 geeft 'ie gewoon een link? terwijl dat dat device zegt dat 'ie verrot is? :?

btw; kabel 1 en 3 zijn van een andere doos dan kabel 2

kan het misschien aan mijn hub liggen, dat 'ie lange kabels (15m) niet aankan ofzo? het is een of andere vage goedkope 8 poorts 'planet connections' hub... (10mbit B-))

help! ik kan niet zeggen dat ik weinig van netwerken afweet (ik heb al vaker netwerken aangelegd enzow), maar dit probleem snap ik niet...

Chriet Titulaer is de man

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb geen ervaring met het aanleggen van netwerken in een muur maar ik denk dat je de kabels niet goed hebt aangesloten of dat er een breuk is (misschien iets teveel kabels in 1 buis? >:))

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Probeer eens met een voltmeter de aders door te meten.
Aan de weerstand kun je dan weer aflezen of de aders intact zijn.
15 meter moet niets uitmaken.
Kijk ook of je de connectors wel goed geknepen hebt.
Good luck.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ik zou gewoon ff de beide RJ45 pluggen eraf knippen en er weer opnieuw aanzetten. Wel ff schemaatje erbij en goed opletten welke kleuren in welke sleufjes zitten bij het monteren van de pluggen. Daar vergis je je makkelijk in. Bij mij op het werk hadden we het probleem dat iemand kon wel inloggen op het W2k netwerk, Outlook openen, maar e-mails openen ho maar. Bleek uiteindelijk 2 draadjes verkeerd te zitten in de RJ45 plug...

Verwijderd

/me heeft wel ervaring met aanleggen van netwerken.

waarschijnlijk verkeerde connectoren.

Je mag maar max 8kg aan een kabel trekken/hangen (utpcat5e), wat je kunt doen, is bijv aan 1 kant van de kabel, groen en groen/wit kortsluiten, en aan de andere kant meten met een multimeter met piep, zo kun je dit met alle 4 de paren doen, kun je kijken waar evt. een breuk in zit. Ik heb al heel wat KILOmetertjes kabel getrokken, door de raarste muren/buizen, maar nog nooit een kabel breuk gehad, dus ik zou het probleem ergens anders neerleggen..