Betonvloer herstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miami
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-08-2023
Beste mensen,

Ik mag een buitenplaats opnieuw inrichten voor een werkplaats en begin graag met de vloer. Er is een gedeeltelijk terras met beton gestort met grote blokken van een oude fundering aan de rand. En daarnaast is een vervolg van het terrein, maar dat ligt ongeveer 10 centimeter lager. Misschien is het verstandig om eerst een geleidelijk dalende helling te maken van het ene naar het andere beton, maar dan wel terwijl ik de gaten rond de fundering dicht. Ik heb die funderingsblokken gelijkgemaakt met de hogere vloer, maar om een geleidelijke daling te maken overweeg ik die blokken nog wat lager te maken. Tot zover de situatieschets. Eigenlijk zoek ik advies over welk materiaal geschikt is om de gaten te vullen, liefst met puin dat ik daarbij kan gebruiken, en een mooie helling te bouwen naar de lagere betonvloer. Die lagere betonvloer is wel gaaf, maar kan ik misschien later aanlengen zodat ik op één hoogte uitkom, liefst dan ook met gebruik van gruis. Welk cement kan ik gebruiken voor het dichtmaken van de gaten en Is voor het vervolg ander cement nodig dan voor de eerste fase?

Bij voorbaat dank voor advies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkFU09gupq35CiuK3PbY9os0eJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxZ9ZtqKN5wkuN93lbxzT4KZ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 20:56

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

het is vrij lastig voor te stellen wat je wilt gaan doen.

zoals ik het interperteer is er een oud betonvloer met fundering omheen ligt? (oud gebouw)

van de foto zelf kan ook niet veel informatie worden opgehaald. Heb je meer foto's en misschien een situatie schets?

afhankelijk van de diepte van de te repareren gaten, kun je aan de gang met vorst bestendige egaline/betonmortel etc. wanneer je egaline gebruikt moet je deze wel wegwerken met een tegelvloer of coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

betonnen gaten maak je alleen toe met nieuwe beton en ijzer verankert in de bestaande beton. Doe je dat niet komt het gegarandeerd terug los.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag