Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

EcoDim Zigbee dimmer koppelen aan andere inbouw dimmer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 10:30
Mijn vraag:

Ik heb in de keuken een EcoDim inbouw dimmer met Zigbee ondersteuning en dat werkt prima met de "domme lampen". Nu heb ik in de bijkeuken nog een dimmer maar daar is geen lamp aan gekoppeld.

Bestaat er een inbouw oplossing waarmee ik de dimmer in de bijkeuken kan gebruiken om de Zigbee dimmer in de keuken aan te sturen en daarmee de "domme lampen"?

Bedankt alvast!

Alle reacties

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Wat voor onderliggend systeem gebruik je voor aansturing?
Een dimmer wordt gezien als een lamp, en is dus niet te gebruiken als remote om een andere dimmer aan te sturen.

Je zal dus een remote moeten inregelen, daar zijn diverse mogelijkheden voor.

Heb je in die niet aangesloten dimmer een push of draai button?

In het eerste geval kan je een Hue wall switch aanschaffen. In het 2e geval adviseer ik de dimmer te vervangen door een zigbee draai knop van ROBB smart of Innr.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 10:30
Quad schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:41:
Wat voor onderliggend systeem gebruik je voor aansturing?
Een dimmer wordt gezien als een lamp, en is dus niet te gebruiken als remote om een andere dimmer aan te sturen.

Je zal dus een remote moeten inregelen, daar zijn diverse mogelijkheden voor.

Heb je in die niet aangesloten dimmer een push of draai button?

In het eerste geval kan je een Hue wall switch aanschaffen. In het 2e geval adviseer ik de dimmer te vervangen door een zigbee draai knop van ROBB smart of Innr.
Ik heb de dimmer uit de keuken inderdaad als lamp in de Hue app

Zo ziet het er nu uit. Er is dus geen mogelijkheid om van de bestaande dimmer een zigbee draaiknop te maken? Dan zou ik mss een tweede stopcontact moeten maken en dan helemaal apart nog de Robb draaiknop ernaast moeten plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSIj12BkbrU5ZU8fPjrjoP9SXIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAT3J7iuYi7bfabOnjrGU6wo.jpg?f=fotoalbum_large

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Aan die dimmer zit niks aangesloten daarachter?

Dan kan je die dimmer vervangen door draadloze draainknop schakelaar: https://www.robbshop.nl/r...raaiknop-zigbee-draadloos
Deze kan je gebruiken om de andere dimmer (en dus lamp) aan te sturen.
Eventueel elektradraad afdoppen met wago klemmen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd