In mijn tuin heb ik een baan van 2cm 60x60 keramische tegels laten leggen. Dit is niet goed gedaan en de legger heeft het eruit gehaald en opnieuw geprobeerd, maar het is nog steeds niet super. Het is volgens mij eerst in gestabiliseerd zand gelegd, toen stond het best wel scheef. Daarna is het enkel op zand gelegd en is het wel wat beter, maar niet goed genoeg. Enkele tegels staan scheef en de buitenste rand is verzakt.
Nu heb ik me voorgenomen om het zelf te doen en heb al aardig wat dagen lopen zoeken hoe dit het best gedaan kan worden. Nu heb ik enkele vragen openstaan, voordat ik de knoop doorhak.
Of is het een idee om de huidige zandlaag te mengen met veel (tras)cement en daar dan de tegels in te leggen of evt extra te lijmen?
Nu heb ik me voorgenomen om het zelf te doen en heb al aardig wat dagen lopen zoeken hoe dit het best gedaan kan worden. Nu heb ik enkele vragen openstaan, voordat ik de knoop doorhak.
- Wat is beter, StabiCare of zelf een drainage mortel maken van split 2-5mm en Stabimix en dan nog de tegels te verlijmen met een hechtmortel?
- Kan ik Stabimix vervangen door Tubag trascement of andere goedkopere merken?
- Of is er een beter alternatief?
Of is het een idee om de huidige zandlaag te mengen met veel (tras)cement en daar dan de tegels in te leggen of evt extra te lijmen?