Goedemiddag beste Tweakers,
Na al een paar keer een computer gebouwd te hebben via de Best Buy guides hier op Tweakers is het dit jaar wederom tijd om een nieuwe pc te bouwen, Ik game op dit moment op een Laptop (Strix 15) echter is het plan om weer een desktop te bouwen. even een topic om te kijken of ik alles wel op een rijtje heb
of ik misschien iets vergeet/over het hoofd zie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, met name competitieve shooters Valorant, CSGO, PUBG (het oog op CS2) en World of Warcraft (Classic) Hiervoor zou ik ook af en toe een video en of stream willen opnemen
Nou snap ik dat je voor deze games geen NASA computer hoeft te hebben, maar het budget is er ik zou graag de komende 4-5 jaar vooruit willen met deze build. en eventuele nieuwe games zonder moeite te kunnen spelen (GTA6 wanneer deze ooit uitkomt etc etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
2600eur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou de 980 evo ssd die nu in mn laptop zit eventueel kunnen meenemen als extra storage.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een aantal dingen gekocht omdat ik deze als leuke deal heb kunnen scoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na een beetje de drama gevolgd te hebben omtrent ASUS zou ik graag ASUS willen vermijden, echter omdat ik graag wil upgraden naar een gen5 m.2 en ASUS afvalt blijven er niet veel Mobo's over (Ik geloof een 2 tal Gigabyte en ASrock borden onder de 300eu) Ik heb altijd goede ervaringen met Gigabyte gehad mbt Mobo's, verder heb ik geen merk voorkeuren.
Misschien een beetje raar om over prijs te gaan praten bij een build van ruim 2500eu maar mij lijkt het prijstechnisch beter om voor een 7900XTX te gaan ipv RTX4080
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen gamen met *zo veel mogelijk* fps op een 1440p 280hz scherm
Ik zou graag willen upgraden naar een gen5 ssd.
Ga je overklokken?
In de toekomst wil ik dit wel onder de mogelijkheid houden
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al wat bij elkaar gezocht echter zou ik graag een extra set ogen over het lijstje willen hebben, of ik niks mis of iets niet klopt.
Onderstaande onderdelen heb ik al in huis:
En ik zou deze graag willen aanvullen met onderstaande lijstje:
Zien jullie hier nog fouten/upgrades in?
Zou in mijn geval een 7800X3D beter zijn als een 7950X3D?
Na al een paar keer een computer gebouwd te hebben via de Best Buy guides hier op Tweakers is het dit jaar wederom tijd om een nieuwe pc te bouwen, Ik game op dit moment op een Laptop (Strix 15) echter is het plan om weer een desktop te bouwen. even een topic om te kijken of ik alles wel op een rijtje heb
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, met name competitieve shooters Valorant, CSGO, PUBG (het oog op CS2) en World of Warcraft (Classic) Hiervoor zou ik ook af en toe een video en of stream willen opnemen
Nou snap ik dat je voor deze games geen NASA computer hoeft te hebben, maar het budget is er ik zou graag de komende 4-5 jaar vooruit willen met deze build. en eventuele nieuwe games zonder moeite te kunnen spelen (GTA6 wanneer deze ooit uitkomt etc etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
2600eur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou de 980 evo ssd die nu in mn laptop zit eventueel kunnen meenemen als extra storage.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | Alienware AW2723DF Wit | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Hoofdtelefoons | Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart) | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Toetsenborden | Steelseries Apex Pro TKL Wireless (2023), Qwerty US | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Muizen | Logitech G Pro X Superlight Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Microfoons | HyperX Quadcast | € 96,29 | € 96,29 |
| Totaal | € 1.046,29 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een aantal dingen gekocht omdat ik deze als leuke deal heb kunnen scoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na een beetje de drama gevolgd te hebben omtrent ASUS zou ik graag ASUS willen vermijden, echter omdat ik graag wil upgraden naar een gen5 m.2 en ASUS afvalt blijven er niet veel Mobo's over (Ik geloof een 2 tal Gigabyte en ASrock borden onder de 300eu) Ik heb altijd goede ervaringen met Gigabyte gehad mbt Mobo's, verder heb ik geen merk voorkeuren.
Misschien een beetje raar om over prijs te gaan praten bij een build van ruim 2500eu maar mij lijkt het prijstechnisch beter om voor een 7900XTX te gaan ipv RTX4080
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen gamen met *zo veel mogelijk* fps op een 1440p 280hz scherm
Ik zou graag willen upgraden naar een gen5 ssd.
Ga je overklokken?
In de toekomst wil ik dit wel onder de mogelijkheid houden
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al wat bij elkaar gezocht echter zou ik graag een extra set ogen over het lijstje willen hebben, of ik niks mis of iets niet klopt.
Onderstaande onderdelen heb ik al in huis:
|---|---|---|---|---|
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 110,19 | € 110,19 |
| Totaal | € 239,19 | |||
En ik zou deze graag willen aanvullen met onderstaande lijstje:
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS X670 ELITE AX | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Taichi 24GB OC | € 1.029,- | € 1.029,- |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 32,10 | € 32,10 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 224,38 | € 224,38 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 138,90 | € 138,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial T700 (met heatsink) 1TB | € 210,69 | € 210,69 |
| Totaal | € 2.333,07 | |||
Zien jullie hier nog fouten/upgrades in?
Zou in mijn geval een 7800X3D beter zijn als een 7950X3D?