Vraag

• PeterDeTweaker
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Graag wil ik e-mails die zijn opgeslagen als .msg omzetten naar .pdf.

Het zijn honderden e-mails in een tiental mappen met submappen.

Vanwege privacy wil ik dit niet online doen, maar een programmaatje aanschaffen dat dit kan doen.

Deze heb ik gevonden:
ConvertMSG2PDF

Heeft iemand daar ervaring mee?
Is het betrouwbaar (geen virussen)?
Heeft iemand een beter alternatief?

Groet,
Peter

[ Voor 4% gewijzigd door PeterDeTweaker op 17-08-2023 14:19 ]

Beste antwoord (via PeterDeTweaker op 19-08-2023 11:30)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Da's het leuke van VBA: je kunt het maken zoals je zelf wilt. Directories aanmaken kan prima :)

Gaat het om prive-archief, of is het zakelijk / voor langdurige opslag? In dat tweede geval wil je even opletten dat je PDF/A gebruikt, de 'archiefwaardige' versie van PDF.

Die tool ken ik niet. Maar je kunt het grotendeels zelf testen: haal de installer langs iets als virustotal.com, probeer eerst de trial versie om te zien of het naar wens werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:43
Geen ervaring mee, maar je zou dit vrij eenvoudig kunnen doen zonder externe tool.

Maak in VBA een simpele macro die alle mailitems in een folder print naar PDF (op google zijn wel wat voorbeelden te vinden).

Op die manier hoef je geen executables te installeren die al jou mails mogen lezen....

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Moet de huidige mappenstructuur behouden worden? Anders zou ik denken dat je ze allemaal in een map kunnen zetten, een PDF-printer als default in kunt stellen, alles selecteren en dan gewoon rechtsklikken --> print. Ik heb alleen even geen PC met Outlook/Thunderbird, en geen .MSG-bestanden om het mee te testen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDeTweaker
  • Registratie: Mei 2018
  • Niet online
Ja, de map structuur moet behouden blijven, zodat de pdfs in dezelfde map komen als de originele mail.

Ik zoek nog even verder, want de VBA oplossing werkt ook alleen als alle mails in één map staan.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Da's het leuke van VBA: je kunt het maken zoals je zelf wilt. Directories aanmaken kan prima :)

Gaat het om prive-archief, of is het zakelijk / voor langdurige opslag? In dat tweede geval wil je even opletten dat je PDF/A gebruikt, de 'archiefwaardige' versie van PDF.

Die tool ken ik niet. Maar je kunt het grotendeels zelf testen: haal de installer langs iets als virustotal.com, probeer eerst de trial versie om te zien of het naar wens werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)