Geen geluid Netflix

Pagina: 1
Acties:

• Janbk
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-09-2023
Hallo allemaal,

Wij hebben al enige tijd, dat als we in de woonkamer Netflix aan het kijken zijn en een aflevering of film op pauze zetten, om daarna weer verder te kijken, er geen geluid komt. Beeld en alles wel.
Al verschillende Google opdrachten verder kom ik niet verder dan de app te verwijderen of uit te zetten en dan te installeren of weer aan te zetten. Dit is tijdelijke oplossing, want een volgende keer weer hetzelfde probleem.

Ik heb een Sony bravia tv uit 2019. (Alle updates uitgevoerd). En ik heb een soundbar van Samsung, alleen maakt dit niks uit, want met alleen geluid van de tv hetzelfde probleem. Soundbar zit met optische kabel aangesloten.

Alle andere (streamings)apps hebben dit probleem niet. Ook navraag bij Netflix levert niks op.

Hopelijk heeft iemand hier de ultieme oplossing.

Alvast bedankt.😉

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 20:06
Waarop staan de geluidinstellingen in de Netflix app?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 22:52
Bekend probleem hier thuis, ik denk een bug in de tv-software of Netflix. Ook een Sony Bravia, volgens mij een jaar of 6 oud. Het komt en het gaat, nu alweer weken nergens last van maar de ervaring leert dat het morgen opeens weer kan gebeuren.

Wat hier wel werkt, is als je hebt gepauzeerd, met de back-knop terug te gaan naar het hoofdmenu van de serie (of het hoofdmenu van Netflix), en dan je serie opnieuw start zodat ‘ie opnieuw buffert. Geluid doet het hier dan wel.

Heb overigens ook regelmatig vastlopers met de app, dan is opnieuw opstarten idd de enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:27
Ik heb dit ook af en toe op onze Philips-tv. Ben je aan het kijken en stopt het geluid er ineens mee, terwijl het beeld wel doorloopt. Even een stukje terugspoelen is voldoende om het geluid weer terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ook sporadisch gehad met mijn oude soundbar, net als hierboven is het opnieuw bufferen een oplossing, maar als alternatief wisselde ik soms ook de audiostream heen en weer.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je kan op je sony bravia ook alle apps sluiten, rebooten, checken voor updates .. (ook 2019 model) tv aan/uit helpt niet altijd je moet echt alle stappen doorlopen.. ook update(s) op de achtergrond kunnen vervelend zijn.

Ik heb het probleem niet super vaak (althans rest van het gezin meld het niet) maar is me wel paar keer opgevallen.. en het is inderdaad netflix
en wisselen van audio stream werk (soms)

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 17-08-2023 13:34 ]

Tja vanalles

• Janbk
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-09-2023
Slappyjoez schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:01:
Waarop staan de geluidinstellingen in de Netflix app?
In de Netflix app staan niet heel erg veel instellingen. Alleen Dolby en dergelijke. Of bedoel je wat anders?
Pagina: 1