TL;DR
Wat verwachten jullie dat ons gebruik gaat zijn? En hoeveel van dit verbruik zouden jullie hiervan proberen af te dekken met de veranderingen die eraan zitten te komen (terugleverboete & afbouwen salderen).Beste Tweakers,
Graag zou ik jullie advies willen ontvangen over hoeveel zonnepanelen jullie zouden aanraden om toe te voegen in mijn specifieke situatie.Ze zijn momenteel bezig met de bouw van onze hoekwoning die naar verwachting in augustus 2024 opgeleverd zal worden. Door de voorgeschreven BENG-regeling krijgen we standaard 3 zonnepanelen (x400), maar we hebben ook de mogelijkheid om extra panelen te laten installeren door de aannemer.
Jullie inzichten en suggesties worden zeer op prijs gesteld. Dank jullie wel!
Foto's & Beschikbare (dak)ruimte
Hierbij een mock foto van hoe het huis straks staat. Er passen mogelijk 20 panelen in de opstelling van deze foto.:fill(white):strip_exif()/f/image/JNBwohPkBG9gB6w17asDlsrv.png?f=user_large)
/f/image/IK2TuTBkfYuOC6BzgAdExPcL.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw
De achterkant van het huis ligt op het Zuid-zuid-oosten. Maar hier staan ook bomen.Jaarverbruik
Wij verbruiken nu als koppel 2800 kWh in ons appartement met daarnaast stadsverwarming voor het verwarmen. In de nieuwe situatie zijn we volledig elektrisch met een warmtepomp. Wij ontvangen vraag advies over het verwachte verbruik.Nieuwe situatie
- Gasloos; warmtepomp
- Geen elektrische auto
- 130m2
Als ik weer een andere waarden erbij staat uit het rapport staat er gebouwgebonden installaties 3323 kWh + niet gebouwgebonden installaties 2600 kWh = 5923.
:strip_exif()/f/image/nkBHPWd0qLvotjUShBJBEWdd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5GvUe8v1HoPdaOlhLHMtHfrV.jpg?f=fotoalbum_large)
Huidige elektriciteitsaansluiting
Het wordt een 3-fase huis.Budget en doel
Elektriciteitskosten verminderen en duurzamer leven. Echter vraag ik me af wat de juiste keuze is gezien de aankondiging van een terugleverboete door Vandebron en het afbouwen van de salderingsregeling.Wie gaat het project uitvoeren
Onze aannemer i.s.m. PureSolar.Bijhouden van data
Standaardapp van een fabrikant lijkt me prima.Reeds verkregen offertes
Nog geen offertes ontvangen slechts een mock-up.Regio
Brabant.[ Voor 6% gewijzigd door vqm op 17-08-2023 12:33 ]
/f/image/6A3OquY7kxUysstzQXMX82dO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WN3YbXF7x21zfSzRMJmQmOFZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/u5I14aDedrDMPtT935xp1xmr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/r0uXSOdqIFzmuBQNz6NYm4CQ.png?f=fotoalbum_large)