Goedemorgen,
Ik vraag jullie advies aangaande volgende:
Betreft moederbord: Asus TUF gaming x670e plus wifi
Specs: asus-tuf-gaming-x670e-plus-wifi
Bij de specificatie onder het kopje "opslag", staat het volgende:
** M.2_2 slot shares bandwidth with SATA6G_1&2. When M.2_2 runs at PCIe x4 mode, SATA6G_1&2 will be disabled.
Momenteel heb ik 4 hardeschijven:
2 SATA HD's ,
1 SATA SSD
1 Nvme PCI 4.0
Nu wil ik er nog een Nvme PCI 4.0 bij kopen gezien de huidige prijzen, maar in de toekomst ook nog een PCI 5.0. Nu vraag ik mij af of ik problemen ga krijgen, gezien de eerdere melding:
M.2_2 slot shares bandwidth with SATA6G_1&2. When M.2_2 runs at PCIe x4 mode, SATA6G_1&2 will be disabled.
Misschien zit er al iets fout omdat ik in Eventviewer met regelmaat dit bericht krijg:
The driver detected a controller error on \Device\RaidPort2.
Zou iemand mij alsjeblieft willen adviseren of ik zonder problemen naar deze configuratie kan:
2 SATA HD's
1 SATA SSD
2 Nvme PCI 4.0
1 Nvme PCI 5.0
Ik vraag jullie advies aangaande volgende:
Betreft moederbord: Asus TUF gaming x670e plus wifi
Specs: asus-tuf-gaming-x670e-plus-wifi
Bij de specificatie onder het kopje "opslag", staat het volgende:
** M.2_2 slot shares bandwidth with SATA6G_1&2. When M.2_2 runs at PCIe x4 mode, SATA6G_1&2 will be disabled.
Momenteel heb ik 4 hardeschijven:
2 SATA HD's ,
1 SATA SSD
1 Nvme PCI 4.0
Nu wil ik er nog een Nvme PCI 4.0 bij kopen gezien de huidige prijzen, maar in de toekomst ook nog een PCI 5.0. Nu vraag ik mij af of ik problemen ga krijgen, gezien de eerdere melding:
M.2_2 slot shares bandwidth with SATA6G_1&2. When M.2_2 runs at PCIe x4 mode, SATA6G_1&2 will be disabled.
Misschien zit er al iets fout omdat ik in Eventviewer met regelmaat dit bericht krijg:
The driver detected a controller error on \Device\RaidPort2.
Zou iemand mij alsjeblieft willen adviseren of ik zonder problemen naar deze configuratie kan:
2 SATA HD's
1 SATA SSD
2 Nvme PCI 4.0
1 Nvme PCI 5.0