Vraag

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40
Mijn vrouw heeft met haar telefoon het probleem dat sommige apps (bijv. IKEA, Lidl) niet te downloaden zijn, de melding 'Deze app is niet beschikbaar op Google Play in je regio' verschijnt.
  • In de Playstore staat het land op Nederland.
  • WiFi of via provider maakt niet uit. Wordt geen VPN gebruikt.
  • Op pay.google.com staat bij Adressen een Nederlands adres.
  • Op pay.google.com staat bij Betaalmethoden een Nederlandse creditcard.
  • Op pay.google.com staat bij Instellingen het Land/regio op Nederland (en adres is Nederlands).
Ik heb van de Playstore apps de caches e.d. verwijdert, telefoon herstart, maar het issue blijft.

Ik dacht misschien een nieuw betalingsprofiel toevoegen, maar dan ben ik het Google Play tegoed wat er op staat kwijt.

Iemand een idee? Ik zag een soortgelijk topic (zonder oplossing tot dusver), maar wilde hem niet stelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 17-08-2023 10:43 ]

Alle reacties

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:46
Check je IP adres bij verschillende GEO locatie diensten, ik weet niet wat de playstore gebruikt maar wellicht heeft geeft die een verkeerde locatie.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Wat staat er ingesteld onder het Google Accoutn zelf qua adressen?

https://myaccount.google.com/personal-info

En heb je deze al geprobeerd:

https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=en
On your Android device, open the Google Play Store app Google Play.
At the top right, tap the profile icon.
Tap Settings and then General and then Account and device preferences and then Country and profiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
swhnld schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:59:
Wat staat er ingesteld onder het Google Accoutn zelf qua adressen?

https://myaccount.google.com/personal-info

En heb je deze al geprobeerd:

https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=en
On your Android device, open the Google Play Store app Google Play.
At the top right, tap the profile icon.
Tap Settings and then General and then Account and device preferences and then Country and profiles.
In de myaccount staat het ook op Nederland.

Dat punt van support is mijn eerste bulletpoint, staat ook op Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
_--[]--__ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:17:
Check je IP adres bij verschillende GEO locatie diensten, ik weet niet wat de playstore gebruikt maar wellicht heeft geeft die een verkeerde locatie.
Dat is ook Nederland.

Misschien eens kijken of ik via de Google support ergens kom.

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 22-08-2023 17:39 ]

• L4RZ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb dus precies hetzelfde, google support antwoord niet meer dus ik denk dat zij het ook niet weten... Beetje waardeloos

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 08:37
Misschien heel ver gezocht en niet relevant, maar is het een (grijs) geïmporteerde telefoon? Ik heb eens een dingetje gehad met een oude Lumia die oorspronkelijk uit Duitsland kwam en op provider O2 was ingesteld, en die op basis daarvan gewoon structureel weigerde om NL Alert in te stellen. Ik ben alleen bang dat ik dat nooit op heb kunnen lossen, maar het schijnt wel mogelijk te zijn om die instelling aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenedsky
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 23:54
Precies hetzelfde probleem zit ik ook mee. Mijn telefoon komt van de Nederlandse mediamarkt (Samsung S23) , dus ga ervan uit dat dit geen grijze import is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoe zit het met de firmware versie? Komt ie ook overeen met de lokatie.

Zijn er naast apps, ook problemen met updates?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentebroer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem en begin een vermoeden te krijgen.

Anderen in ons gezin konden ook niet meer "bepaalde" apps downloaden.
Nu is het zo dat zij onderdeel van een Google Premium family account zijn welke niet in Nederland afgesloten is. (Hoofdaccount is niet NL) En het lijkt er dan ook sterk op dat dit de reden is, waardoor de Play Store (waarschijnlijk bewust) denkt dat je niet uit NL komt.

Dit zie je dus verder nergens in overzichten, want daar staat alles NL, tm payments aan toe (wat waar is voor dat (sub)account natuurlijk).
Mogelijk dat dit bij jullie ook zo is, dan zou het deze theorie mischien onderbouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 12:58

XallaX

Meow

Bij de eerste registratie van de telefoon en update via de wifi werd blijkbaar Moldavië als 'hoofd' land meegenomen ondanks de keuze voor Nederlands. Mijn huis-ip adres was op verschillende plaatsen geregistreerd in Moldavië maar ik woon gewoon in Nederland. Duurde maanden voordat alles weer werkte en nu nog kom ik soms Moldavië nog tegen.

En een in Duitsland gekochte telefoon wilde pas gaan werken in de Play store toen de telefoon compleet gereset was en op Nederland gezet is. We hadden eerst alleen de taal omgezet maar pas na een totale reset werd het een 'Nederlands' toestel.

Met branded toestellen uit Duitsland (O2, T-mobile) kun je vaak beter een 'schone' rom installeren als dit mogelijk is. Daar zit het Duits in de software gebakken.
Rubenedsky schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:59:
Precies hetzelfde probleem zit ik ook mee. Mijn telefoon komt van de Nederlandse mediamarkt (Samsung S23) , dus ga ervan uit dat dit geen grijze import is.
Teruggaan naar de Mediamarkt. Er worden veel producten verkocht in Nederland o.a. T.V.'s die gemaakt zijn voor Saturn/Mediamarkt Duitsland of Polen en een andere fabriekscode hebben (niet de standaard NL) hiermee omzeilen ze ook bijvoorbeeld de laagste prijs garanties want 'ander model'. In feite dus wel grijze import. Op zich hoeft dit geen probleem maar als dit soort dingen opduiken mag de verkoper het oplossen is mijn mening ...

[ Voor 31% gewijzigd door XallaX op 10-01-2024 09:08 ]

• Vos
groentebroer schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:49:
Ik heb hetzelfde probleem en begin een vermoeden te krijgen.

Anderen in ons gezin konden ook niet meer "bepaalde" apps downloaden.
Nu is het zo dat zij onderdeel van een Google Premium family account zijn welke niet in Nederland afgesloten is. (Hoofdaccount is niet NL) En het lijkt er dan ook sterk op dat dit de reden is, waardoor de Play Store (waarschijnlijk bewust) denkt dat je niet uit NL komt.

Dit zie je dus verder nergens in overzichten, want daar staat alles NL, tm payments aan toe (wat waar is voor dat (sub)account natuurlijk).
Mogelijk dat dit bij jullie ook zo is, dan zou het deze theorie mischien onderbouwen....
Een erg late reactie maar ik denk dat dit de oorzaak is inderdaad. Zij is lid van een YouTube Premium groep.

Het issue speelt nog steeds. De Premium groep eindigt binnenkort, eens kijken of het dan opgelost is of op te lossen is.

Pagina: 1