Vraag

• duysa01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:25
Mijn vraag

Wij zijn regelmatig op reis en gebruik dan met 2 Samsung tablets de hotspot op mijn Samsung S22 telefoon, deze heeft een ruim mobiel abonnement.

Het downloaden van bijvoorbeeld Google Play staat op "alleen downloaden via wifi". Maar nu is mijn vraag, zien deze tablets de hotspot als wifi? Want dan gaan ze van alles en nog wat downloaden, of moet ik dat uitzetten voor ik op reis ga?

Beste antwoord (via duysa01 op 20-08-2023 12:04)

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:18
De tablet maakt geen onderscheid tussen WiFi thuis (via je DSL/kabel/glas) of WiFi onderweg (hotspot via 4G/5G). WiFi is WiFi voor dat ding.

Alle reacties

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

ja, deze zien ze als wifi

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:18
De tablet maakt geen onderscheid tussen WiFi thuis (via je DSL/kabel/glas) of WiFi onderweg (hotspot via 4G/5G). WiFi is WiFi voor dat ding.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 17:41

TommieW

Numa numa.

Dat scheelt veel met verschillende devices. In ieder geval mijn iPad ziet mijn hotspot als hotspot zijnde en gaat er dus ook mee om alsof het mobiel internet is.

Het staat mij bij dat (toen ik nog Android gebruikte) Android hier ook iets slims mee deed, maar dat kan ik mij niet goed meer herinneren. Zeker aangezien alle devices Samsung zijn, zou ik hopen dat Samsung daar ook iets slims mee doet.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:31
Als je verbinding maakt kun je opgeven is het om een gemeten of niet-gemeten verbinding gaat, gemeten wordt hetzelfde behandeld als mobiel als het om automatische downloads gaat. Volgens mij worden hotspots meestal automatisch gedetecteerd als gemeten.

[ Voor 17% gewijzigd door hcQd op 17-08-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duysa01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:25
Ok, de antwoorden lezende ga ik er maar vanuit dat hij geen onderscheid maakt, dank!
Pagina: 1