probs met internet sharing (winroute PRO)

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb thuis een server (win NT4 Server, SP6a), waarop ik mijn internet deel met WinRoute PRO.

Alles werkt, ik heb op elke PC in het netwerk een mooie verbinding met internet. Alleen:

Die mooie verbinding heb ik alleen als er 1 persoon gebruik maakt van het internet. Zodra er een tweede persoon bijkomt, dan valt het overal weg. Totaal geen verbinding.

Ik heb WinRoute ingesteld volgens de guide op www.resettim.f2s.com (en dan uiteraard volgens mijn gegevens). Dat wil dus zeggen dat het het zelfde was al vorige week, toen ik het nog op mijn eigen PC had gedeeld.

Wie heeft er een idee wat er aan de hand is? Waar moet ik allemaal kijken voor de juiste instellingen? Ik weet het niet meer, wie helpt me op weg.

Systeem:
AMD 120
64MB ram
1.2 GB
2x RealTek 8029(AS)

[edit]
misschien wel makkelijk om er nog wat extra info bij te geven:

* De rest van de PC's werkt onder win2k PRO (sp2)
* De ip's lopen van 192.168.0.1 (server) naar 192.168.0.5, met subnetmask 255.255.255.0
* UTP kabels (1-op-1), via een hub
* Alle kaarten zijn half-duplex ingesteld.

• sus

sus

Topicstarter
Niemand die een idee heeft waar ik dit kan zoeken?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Misschien een ip conflict? :?

Verwijderd

Alles lijkt in orde... :?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
bij winroute moest ik altijd de het ip van pc2 op auto zetten.

Verwijderd

H,
Op dinsdag 04 september 2001 11:41 schreef suspicious het volgende:
Die mooie verbinding heb ik alleen als er 1 persoon gebruik maakt van het internet. Zodra er een tweede persoon bijkomt, dan valt het overal weg. Totaal geen verbinding.
- Je hebt geen single user/connectie license van WinRoute?
- NAT staat aan op de goede netwerkkaarten?
- Je kunt proberen om alle clients statische IP's te geven, dus geen DHCP server, DNS server = WinRoute PC evt met caching aan, geen mail server/proxy/andere zut. Plain 'n simple houden.

CU,
J

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

beerns

it is I, Leclerc

Hey, ik roep maar wat, maar zit er niet zoiets als max. connections op? Dat dit op 1 staat, of heb je een licentie van maar 1 connectie? Kijk eens bij je errors log. Wat daar staat, waarom dat de 2e pc geen connectie krijgt.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

waarschijnlijk is je evaluatie verstreken ofzoiets?

test ook eens via ping, of je netwerk op zich nog goed werkt
van iedere pc naar server, server naar iedere pc?

veel suc6
Shabba

• sus

sus

Topicstarter
Hey,

Ik heb het hele netwerk ff nagekeken, ik kan bestanden overslepen van PC->PC->server. Bestanden zijn 300+MB (Shrek >:) )

Mijn WinRoute is geregd voor Unlimited Use, met onbeperkt aantal verbindingen. Mijn IP's zijn allemaal statisch, dus niet via DHCP, alleen de NIC die op ZeelandNet gaat, krijgt zijn IP via DHCP.

Kabels heb ik ook doorgemeten, die zijn goed, met ping kan ik thuis alles pingen, en ook een ping naar bv. www.tweakers.net komt aan.

Ik heb dus geen flauw idee wat er aan de hand is. Heb het er net weer eens van afgehaald en opnieuw geinstalleerd, ff afwachten wat hij nu doet.

Bij probs kom ik hier weer terug.

tnx for now

• sus

sus

Topicstarter
Nou, hij doet het dus weer niet...

Ik heb dus geen enkel idee hoe dit komt. Kan het zijn omdat IProuting ook aan staat. (zie ik nu pas, heb ik niet aangezet)

Ik heb het maar uitgezet.

• sus

sus

Topicstarter
Owkee, ik heb NT4 maar ff opnieuw installed, en WinRoute er weer op.

Alles werkt nu, totdat ik de PC met IP 192.168.0.2 aanzet. Dan loopt alles fout.

ff systeempjes:

Server (192.168.0.1 / auto-IP-via DHCP):
p75@100 MHz
64MB
1.2GB
WinNT4 Server (SP6a)
2x RealTek 8029(AS)

Sys1 (192.168.0.2):
pII 350
64MB
6GB
Win2k SP2
1x RealTek 8139 (geloof ik, alleen UTP, 10/100kaart)

Sys2 (192.168.0.3):
IBM 500 MHz (processor :? )
64MB
10GB
Win2k SP2
1x RealTek 8029(AS)

Sys3 (192.168.0.4):
p200MMX@350 ( >:) )
160MB
13GB
Win2k SP2
1x RealTek 8029(AS)

Ik heb dus problemen met de PC met IP 192.168.0.2 (die pII 350). Ik heb de drivers al nagekeken, die heb ik rechtstreeks vanaf de site van RealTek. Kaart werkt ook goed voor gewoon filetransfer. Alleen, zodra hij mail/http wil gaan doen, dan donderd het HELE netwerk eruit.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
Pagina: 1