Door 3 verschillende partijen aan te schrijven voor offertes dacht ik de keuze welke types en vermogens te nemen wat makkelijker te maken, maar dat blijkt nog niet het geval omdat er verschillende merken worden aangeboden. Zelf heb ik aangegeven dat de voorkeur uitgaat naar zuinige en stille airco's. Qua vermogen en plaatsing ben ik er wel aardig uit, dat had ik voordat ik het offertetraject startte al bekeken en dat komt bij alle offertes redelijk gelijk uit. Bij alle partijen wel een goed gevoel qua professionaliteit.
Situatie is als volgt.
Woonkamer
2 single split units, 1x 5kW en 1x 3,5kW
Slaapkamer + studeerkamer
1x multisplit, met 2x 2kW of 2,5kW binnenunit
Ik wil graag koelen en bij verwarmen. Woonkamer is voorzien van vloerverwarming.
Partij 1
5 kW Mitsubishi heavy industry ZSX-WF
3,5 kW Mitsubishi heavy industry ZSX-WF
Multisplit 2x 2 kW Mitsubishi heavy industry ZS-WF
9600 Euro
Partij 2
Zelfde vermogens maar Daikin FTXM-R binnenunits en RXM-R buitenunits
9099 Euro
Partij 3
Zelfde vermogens maar Mitsubishi Electric AY
WSH-AYxx VGK serie
8400 Euro
Bij alle partijen beschikken de units over wifi. Qua uiterlijk (wat niet een hele grote rol speelt) ligt de voorkeur bij de MHI units. Zelf ben ik ook wel enthousiast over de MHI variant ook omdat hier in het lucht/lucht warmtepomp topic enthousiast over gesproken wordt. Uiteindelijk valt het prijsverschil mij mee op zo'n grote offerte. Maar ben ik dus wel benieuwd naar meningen of andere inzichten die ik nog mis bij het vergelijken van deze offertes.
Situatie is als volgt.
Woonkamer
2 single split units, 1x 5kW en 1x 3,5kW
Slaapkamer + studeerkamer
1x multisplit, met 2x 2kW of 2,5kW binnenunit
Ik wil graag koelen en bij verwarmen. Woonkamer is voorzien van vloerverwarming.
Partij 1
5 kW Mitsubishi heavy industry ZSX-WF
3,5 kW Mitsubishi heavy industry ZSX-WF
Multisplit 2x 2 kW Mitsubishi heavy industry ZS-WF
9600 Euro
Partij 2
Zelfde vermogens maar Daikin FTXM-R binnenunits en RXM-R buitenunits
9099 Euro
Partij 3
Zelfde vermogens maar Mitsubishi Electric AY
WSH-AYxx VGK serie
8400 Euro
Bij alle partijen beschikken de units over wifi. Qua uiterlijk (wat niet een hele grote rol speelt) ligt de voorkeur bij de MHI units. Zelf ben ik ook wel enthousiast over de MHI variant ook omdat hier in het lucht/lucht warmtepomp topic enthousiast over gesproken wordt. Uiteindelijk valt het prijsverschil mij mee op zo'n grote offerte. Maar ben ik dus wel benieuwd naar meningen of andere inzichten die ik nog mis bij het vergelijken van deze offertes.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman