Sinds een maand of 1,5 ervaar ik tijdens het spelen van een online game verbinding problemen waardoor er om de 1 a 2 min een account blijft hangen. De account die blijft hangen bevriest dan en na een sec of 30 gaat het weer verder net alsof het op pauze heeft gestaan. Dit spel gebruikt relatief weinig van de laptop omdat het al een best oud spel is met redelijk simpele graphics.
Als ik speel heb ik 18 accounts open staan die allemaal op 1 na geminimaliseerd zijn waardoor ik dus maar 1 scherm heb open staan. Op de 17 accounts die dus niet open staan heb ik de graphics ook op minimaal staan om zo nog minder van de laptop te vragen.
Ik speel dit spel al vanaf jan 2023 op deze laptop en al die tijd zonder enig probleem of hapering. ( jan deze laptop aangeschaft ). Ook op mijn oude laptop een Asus I7 is dit altijd goed gegaan en dus nu sinds 1,5 maand blijven er om de zo veel tijd dus accounts hangen/bevriezen. De meeste komen na een sec of 30 weer los en heel soms moet ik accounts opnieuw inloggen om weer verder te kunnen.
Ik zit nu du smet het handen in het haar omdat het blijven hangen heel storend is en ik zo niet lekker kan gamen.
Wat ik allemaal al heb geprobeerd is:
-alle drivers geupdate
-alle drivers gewist en opnieuw laten installeren
-windows opnieuw instellen met behoud van documenten
-windows opnieuw instellen met het wissen van alle documenten
-wifi kanaal gewijzigd
-wifi booster gebruikt
-bedraad aangesloten
-gespeeld met 2.4 en 5 Ghz
-Ziggo monteur wifi laten nakijken thuis
-meerdere acties in de game zelf geprobeerd
Ik heb de leverancier gebeld en er zit nog garantie op alleen dan ben ik ongeveer 20 werkdagen kwijt wat ik probeer te voorkomen.
De laptop waar het over gaat is een Lenovo Legion 5 17ACH6H 82JY00JEMH
AMD Ryzen 7 5800H
Octa core (
3,2 GHz met Turbo snelheid van 4.4 GHz
32 GB geheugen
Mediatek Wi-Fi 6 MT7921wireless kaart
Het spel waar het omgaat is Asherons Call wat gespeeld word via een Emulator.
Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen??
Ik zal een filmpje toevoegen wat het probleem een beetje verduidelijkt ( SRY dat lukt me niet )
Als ik speel heb ik 18 accounts open staan die allemaal op 1 na geminimaliseerd zijn waardoor ik dus maar 1 scherm heb open staan. Op de 17 accounts die dus niet open staan heb ik de graphics ook op minimaal staan om zo nog minder van de laptop te vragen.
Ik speel dit spel al vanaf jan 2023 op deze laptop en al die tijd zonder enig probleem of hapering. ( jan deze laptop aangeschaft ). Ook op mijn oude laptop een Asus I7 is dit altijd goed gegaan en dus nu sinds 1,5 maand blijven er om de zo veel tijd dus accounts hangen/bevriezen. De meeste komen na een sec of 30 weer los en heel soms moet ik accounts opnieuw inloggen om weer verder te kunnen.
Ik zit nu du smet het handen in het haar omdat het blijven hangen heel storend is en ik zo niet lekker kan gamen.
Wat ik allemaal al heb geprobeerd is:
-alle drivers geupdate
-alle drivers gewist en opnieuw laten installeren
-windows opnieuw instellen met behoud van documenten
-windows opnieuw instellen met het wissen van alle documenten
-wifi kanaal gewijzigd
-wifi booster gebruikt
-bedraad aangesloten
-gespeeld met 2.4 en 5 Ghz
-Ziggo monteur wifi laten nakijken thuis
-meerdere acties in de game zelf geprobeerd
Ik heb de leverancier gebeld en er zit nog garantie op alleen dan ben ik ongeveer 20 werkdagen kwijt wat ik probeer te voorkomen.
De laptop waar het over gaat is een Lenovo Legion 5 17ACH6H 82JY00JEMH
AMD Ryzen 7 5800H
Octa core (
3,2 GHz met Turbo snelheid van 4.4 GHz
32 GB geheugen
Mediatek Wi-Fi 6 MT7921wireless kaart
Het spel waar het omgaat is Asherons Call wat gespeeld word via een Emulator.
Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen??
Ik zal een filmpje toevoegen wat het probleem een beetje verduidelijkt ( SRY dat lukt me niet )
[ Voor 4% gewijzigd door 79Franklin op 16-08-2023 16:24 ]