Welke koeler voor i7-13700K?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten84
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13-04 05:13
Voor in onze woning wil ik graag nog een tweede systeem, een systeem waar zowel ook games op kunnen worden gespeeld in 4k als een systeem waar de nodige (zware) productiviteitstaken op kunnen worden uitgevoerd. Ik wil daarom een systeem samenstellen met de i7-13700K processor, althans deze processor lijkt mij een goede optie als deze twee gebruiksdoelen het uitgangspunt zijn.

Maar welke koeler kan ik voor deze processor het beste gebruiken? Een luchtkoeler zal denk ik niet geschikt zijn, dus dan een waterkoeler. Zou de NZXT Kraken Elite 360 bijvoorbeeld een goede optie zijn? Er moet geen RGB opzitten en zo stil mogelijk en dat mag best wat kosten, ik heb daarom geen beperking qua budget.

Bedankt voor de tips!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 16:59

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-06 21:32

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Ik heb van de week ook een nieuwe build besteld met deze CPU. Aangezien ik zelf geen ervaring heb met waterkoelers en daar (wellicht onterecht) wat huiverig voor ben, heb ik toch maar gekozen voor een luchtkoeler. Ik heb na wat onderzoek gekozen voor de uitvoering: Noctua NH-D15S chromax.black. In veel tests komt die als (een van de) beste luchtkoelers naar boven welke prima in staat zou moeten zijn de i7-13700K het hoofd te bieden.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02:22
Ik zou de gewone Kraken 360 kiezen, daar zitten dezelfde F120P PWM fans op als de Elite. Radiator en slangen lijken ook hetzelfde. De Elite heeft een luxer display.
https://nzxt.com/en-NL/product/kraken-360
Ik gebruik voor mijn 13700 (non-K) een Kraken 280:
Cinebench R23 Singlecore: Maximum CPU temperatuur: 34C, bij een kamertemperatuur van 23C
Cinebench R23 Multicore: Maximum CPU temperatuur: 81C, bij een kamertemperatuur van 23C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15
uitvoering: DeepCool Assassin IV Is de best koelende luchtkoeler momenteel. (Beter dan de Noctua NH-D15).

Anders een AIO. Minimaal 280mm, maar liever 360mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten84
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13-04 05:13
Bedankt voor alle zeer bruikbare reacties!!
Pagina: 1