Huisstofmijt: Kan een koptelefoon in de vriezer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozenbottel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:46
In mijn noisecanceling bose quitecomfort 35 koptelefoon zit huisstofmijt.

Daar kwam ik achter toen ik steeds een krakend geluid in mijn koptelefoon hoorde, alsof er een insect in liep. Toen ik de koptelefoon open maakte zag ik miniscule witte bewegende puntjes, en dat stemt overeen met wat inernet zegt over huisstofmijt.

Vermoedelijk kruipen ze over de sensors die zorgen voor de noisecanceling en zorgen ze daardoor voor het kraken. Het is niet extreem storend, maar aangezien het ook een beetje een goor idee is, en ik net nieuwe oorkussens heb besteld (moeten nog komen) leek het me fijn om de mijt dood te krijgen voor ik de nieuwe kussens plaats. Nu schijnt dat te kunnen door mijten een week op -20 in de vriezer te leggen.

Mijn vraag: kan electronica daar tegen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:00
QuietComfort II handleiding
https://assets.bose.com/c...etcomfort-35-ii_nc_nl.pdf

Ontlaadtemperatuur: -20 °C – 60 °C

Dus je kunt hem zelfs gebruiken tot -20°C. Als je hem niet gebruikt lijkt het me helemaal geen probleem. Ik denk dat dit voor de QuietComfort I hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08
Houd er wel rekening mee dat als hij uit de vriezer komt, het vocht uit de lucht zal condenseren op de koude koptelefoon (ook intern). Dat verdampt wel weer, maar niet meteen gebruiken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 13:39

Echt niet.

Gewoon niet.

Wellicht handig het in een waterdichte zak te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozenbottel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:46
Bedankt allen! Goede adviezen. Heb hem net in de vriezer gestopt (in dubbele hersluitbare zakjes). Zal voor de volledigheid even updaten als ik hem weer in gebruik neem.