Woningborg vs Bouwgarant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 08:24
Hi allemaal,

Ik ben bezig met het proces van het bouwen van een nieuwbouwwoning. Een afbouwgarantie met bijbehorend keurmerk is daarbij uiteraard heel belangrijk. Momenteel zitten wij nog in de fase van het kiezen van een aannemer.

Nu is de gangbare keuze met betrekking tot het kiezen van afbouwgarantie gereduceerd naar de volgende 2 partijen: Woningborg en Bouwgarant. Sommige aannemers zijn aangesloten bij beide, sommigen maar bij één.

Ik kan ontzettend moeilijk vinden wat nou precies het verschil is tussen beiden op zowel kwalitatief- als kostenvlak. Zou iemand mij hier duidelijkheid over kunnen geven?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Heb je al wel een financiering? Soms stelt verstrekker ervan eisen aan keurmerk van de een of de ander. Check dat voordat je gaat zoeken, het voorkomt veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Toke_gt schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:51:
Heb je al wel een financiering? Soms stelt verstrekker ervan eisen aan keurmerk van de een of de ander. Check dat voordat je gaat zoeken, het voorkomt veel gedoe.
Ja. Het gaat dan inderdaad om het keurmerk Stichting Garantie Woning als ik het goed heb. Dit is geregeld bij zowel Woningborg als Bouwgarant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Om aan te sluiten bij Bouwgarant moet de aannemer een aannemersopleiding gedaan hebben, bij die andere weet ik 't niet, maar dat is volgens mij alleen afbouwgarantie en zegt niks over het opleidingsniveau va de aannemer.

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 16-08-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
WON >> BK

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Edit: foutje 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door WatcherZ op 16-08-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Nee, je topic is verplaatst van Wonen >>> Bouwen en Klussen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Woning borg gaan de eisen vooral over de financiele gezondheid van het bedrijf, bij bouwgarant fixeren ze zich nogal op een aannemersdiploma. Wat veder vrij waardeloos is in nederland, dus niemand wil het meer halen. bouwgarant en de opleiding zijn nu zegmaar elkaars exclusiviteits bestaansrecht.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 16-08-2023 16:25 ]

Pagina: 1