Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen. Ik wil onder andere f1 2023 kunnen spelen, baldur's gate 3, maar ook weer terug komen in spellen als FFXIV, World of Warcraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer het onder de 2500 te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, voor de processor Intel. Voor de videokaart Nvidia en MSI. Voor het moederbord MSI.
Wat betreft de behuizing ben ik een groot fan van fractal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil tenminste 3 TB aan schijfruimte hebben, zodat ik uiteindelijk niet schijfruimte vrij hoef te maken. Ik weet dat 64 GB overkill is op het moment, maar nu de prijzen van geheugen redelijk laag lig wil ik toch daar
Ga je overklokken?
Op dit moment niet, maar ik wil de optie naar de toekomst toe openhouden.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben denk ik wel uit de gekozen componenten, voor mij is vooral de grootste vraag of het allemaal compatibel met elkaar is, en of de kaart in mijn gekozen behuizing past.
Ook heb ik de vraag of de 850W overkill is, of dat ik ook weg kan komen met een 750W.
Dit is mijn huidige lijst:
Ik hoop dat ik zo de goede opzet heb gedaan voor het desktop topic, maar alvast bedankt voor de reacties en het meedenken
Vooral gamen. Ik wil onder andere f1 2023 kunnen spelen, baldur's gate 3, maar ook weer terug komen in spellen als FFXIV, World of Warcraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer het onder de 2500 te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, voor de processor Intel. Voor de videokaart Nvidia en MSI. Voor het moederbord MSI.
Wat betreft de behuizing ben ik een groot fan van fractal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil tenminste 3 TB aan schijfruimte hebben, zodat ik uiteindelijk niet schijfruimte vrij hoef te maken. Ik weet dat 64 GB overkill is op het moment, maar nu de prijzen van geheugen redelijk laag lig wil ik toch daar
Ga je overklokken?
Op dit moment niet, maar ik wil de optie naar de toekomst toe openhouden.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben denk ik wel uit de gekozen componenten, voor mij is vooral de grootste vraag of het allemaal compatibel met elkaar is, en of de kaart in mijn gekozen behuizing past.
Ook heb ik de vraag of de 850W overkill is, of dat ik ook weg kan komen met een 750W.
Dit is mijn huidige lijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 327,60 | € 327,60 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G | € 889,- | € 889,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 129,23 | € 129,23 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U9S | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C40BBK2-64 | € 235,24 | € 235,24 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 850W | € 172,05 | € 172,05 |
| 2 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 118,25 | € 236,50 |
| Totaal | € 2.317,57 | |||
Ik hoop dat ik zo de goede opzet heb gedaan voor het desktop topic, maar alvast bedankt voor de reacties en het meedenken