Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleprent
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-01 15:21
Goededag tweakers,

Mijn vraag is: Hoe kan ik de niet toegewezen ruimte naar de c Schijf verplaatsen?

ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb een 250GB SSD C schijf van 8 jaar oud. Dat schijfje wordt langzaamaan te klein. Dus wil ik de schijf upgraden naar een grotere SSD, namelijk de WD BLUE 1TB. Na een schijf kloon te hebben uitgevoerd via Macrium Reflect, heb ik 3 partities en een niet toegewezen ruimte:

1: Door systeem geserveerd 500MB 2. C: 230GB 3. Herstelpartitie 500MB. Niet toegewezen ruimte 700GB

Ik heb al in Schijfbeheer het een en ander geprobeerd, die wilt steeds bij wijzigingen een dynamische schijf ervan maken, wat niet moet aangezien dit mijn boot schijf wordt.
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik de 700GB toe kan voegen zonder dat het een dynamische schijf wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleprent
Public
Publieke folder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5yXvDGOpfGa31KJwX83aEgzw28=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/lZUaVXJLgAcW3PDjTPm0Fpwm.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

ResuCigam

BOFH

Zorgen dat de herstelpartitie aan het einde van de schijf komt te staan. Mogelijk kan Macrium Reflect dat. Daarna kan je de C schijf groter maken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:38
Hoi, normaal gesproken kan dit met windows schijfbeheer maar aangezien er een partitie tussen zit werkt dit niet.
Om dit voor elkaar te krijgen kan je het gratis programma Minitool Partition Wizard downloaden (download: MiniTool Partition Wizard 12.7).

Hiermee kan je de herstel partitie naar het eind verplaatsen en dan je C: partitie uitbreiden met de lege ruimte.

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleprent
Hartstikke bedankt!! Dat programma is precies wat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleprent
Helaas wilt de SSD niet booten. De bios herkent de ssd wel. ik heb mijn boot setting al op CSM gezet. Helaas nog niet gelukt. Heeft het zin om de SSD weer leeg temaken en dan opnieuw te clonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Als je hdd wel bootte zonder CSM, dan moet je het nu ook niet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38
Startte de clone/copy die je met Macrium Reflect had gemaakt wel goed op?
Als dat goed werkt zou ik dat opnieuw doen en dan de partitie groottes direct aanpassen voordat je de copy/clone start.
Je kan dat doen met extra partitie opties.

Macrium Reflect KnowledgeBase v7.2: Cloning a Disk
Macrium Reflect KnowledgeBase v8.0: Cloning a Disk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelleprent
Bedankt voor het meedenken, ik ga dat vanavond proberen.
Pagina: 1