De zondvloed en de seizoenen

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:31
Ik hoorde laatst van een christelijke vriend dat door de zondvloed de aarde scheef is gaan staan en dat daardoor er seizoenen ontstaan zijn.

Zelf denk ik dat dit niet klopt, ik loop al een week met deze vraag rond en dacht misschien weten de mensen van WL het wel *D

Dus hierbij de vraag:

klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6480

Waar heeft die vriend van jou dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11554

De theorie is aardig maar:

Een zondvloed zoals beschreven in de bijbel zal globaal moeten optreden en niet op een punt op aarde. Als het globaal gebeurd zal dit geen invloed hebben op de stand van de aarde.

Mocht het inderdaad locaal gebeurd zijn dan is er een hele hoop water nodig om de aarde scheef te laten hangen...

Het kan natuurlijk zo zijn dat Noach's arks erg zwaar beladen was ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
tsunami's zondvloeden ik dacht dat het door extreem hoge of lage druk gebieden kwam en door aardbevingen ?

Verder was er een tijdje terug een docu op disc. waarin ze vertelden dat eilanden waarop een vulkaan staat ook voor een zondvloed kan zorgen bv vulkaan ontploft vanwege te hoge druk helft van eiland flikkert in zee en vervolgens heb je hele grote golf volgens mij was dat een eiland voor de kust van argentinie ofzow 'k weet et niet meer.

Dat de as vd aarde scheef staat word meestal verklaart door een meteoriet inslag op aarde met gevolg asregens en maanden lang as wolken en hierdoor weer smeltende polen.

maar kan het allemaal mis hebben dit zijn ook allemaal dingen die ik hier en daar gehoord heb.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15671

In het volgende boek staat het gehele zondvloed verhaal uitgewerkt door Geologen.

De zondvloed van mythe tot historische werkelijkheid
Edith en Alexander Tollmann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34285

Misschien is de zondvloed ontstaan door een meteorietinslag, wat wel de seizoenen aan de gang heeft kunnen zetten.
Als de ark idd miljoenen jaren geleden bestaan heeft, zou het kunnen zijn dat daardoor de dinosauriers uitgestorven zijn, omdat die te groot waren om mee te kunnen. De kleinere dieren konden alleen mee, en die zijn weer verder geevolueerd tot de huidige dieren enzo. Dit is ook een mogelijke verklaring waarom olifanten e.d. die ook vrij veel eten nog wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als je gelooft in een zondvloed zoals beschreven in de bijbel. Met de ark, de dieren enz...dan is het helemaal niet zo vreemd dat je dan ook geloofd dat de aarde daardoor 'even' van rotatie hoek veranderd. Als je iets van natuurkunde weet en gaat rekenen aan de krachten die je nodig hebt om een gyroscoop van het formaat aarde van richting te veranderen, zal je al heel snel tot de conclusie komen dat de aarde in stukken zou scheuren als je dat deed. En dat de zondvloed daarbij vergeleken een leuk grapje is om iedereen even te laten douchen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 04 september 2001 12:32 schreef Lord_Nygard het volgende:
Misschien is de zondvloed ontstaan door een meteorietinslag, wat wel de seizoenen aan de gang heeft kunnen zetten.
Als de ark idd miljoenen jaren geleden bestaan heeft, zou het kunnen zijn dat daardoor de dinosauriers uitgestorven zijn, omdat die te groot waren om mee te kunnen. De kleinere dieren konden alleen mee, en die zijn weer verder geevolueerd tot de huidige dieren enzo.
Het probleem is natuurlijk dat de beruchte inslag iets van 65 miljoen jaar geleden was. Dat zou dan betekenen dat er 65 miljoen jaar geleden ook al mensen waren. Daar kom je dus in de knoop met de bijbel. Bovendien vinden we geen fossielen van mensen naast die van dino's. Die zitten in hele andere aardlagen. Ze kwamen dus niet samen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemmy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 22:19

lemmy

*yoink*

er is ook een theorie dat de aarde vroeger anders stond als nu, dat de polen op een andere plek waren zodat er in Siberie een tropisch klimaat was.
In de ijstijd werden de poolkappen steeds groter en door de draaing van de aarde en het gewicht van de ijskappen veschoof de aarde in zijn huidige positie.
De ijskappen kwamen toen in warmere gebieden te liggen waardoor ze smolten en de zondvloed ontstond.

Q: When he went, had you gone and had she, if she wanted to and were able, for the time being excluding all the restraints on her not to go, gone also, would he have brought you, meaning you and she, with him to the station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Een veel voorkomende, maar naar mijn idee erg hypothetische theorie is dat God het uitspansel creeerde: Een laag water om de aarde van 1 km dik. Deze De lucht die we inademen zou dan als een bel onder dit water blijven. Natuurkundig is dit mogelijk, maar best instabiel. Een grote komeet zou dit systeem eenvoudig omgooien.
Onder zo'n laag water is het lekker warm, er is nouwelijks verschil tussen de temperatuur op de evenaar en op de polen. (hooguit 10 graden).

Na de zondvloed vond er dus een klimaatverandering plaats.

Nogmaals: dit alles is nogal Hypothetisch. Er is volgens deze hypothese een hoop te verklaren, maar het roept (uiteraard) ook vragen op.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Op dinsdag 04 september 2001 12:41 schreef Lemmy het volgende:
er is ook een theorie dat de aarde vroeger anders stond als nu, dat de polen op een andere plek waren zodat er in Siberie een tropisch klimaat was.
In de ijstijd werden de poolkappen steeds groter en door de draaing van de aarde en het gewicht van de ijskappen veschoof de aarde in zijn huidige positie.
De ijskappen kwamen toen in warmere gebieden te liggen waardoor ze smolten en de zondvloed ontstond.
Precies. En de Zuidpool lag vroeger ook niet precies over Antarctica. De aarde werd instabiel door de opbouw van massa aan de polen - of eigenlijk, door de ongelijkmatige opbouw van massa aan de polen. De aardas verschoof een stukje, en voilà, Antarctica lag opeens midden op de zuidpool. Maar dat was trouwens niet de kanteling van de aardas. De aardas bleef het zelfde, maar de aarde kantelde tov de aardas.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4518

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 04 september 2001 13:07 schreef kvdveer het volgende:
Een veel voorkomende, maar naar mijn idee erg hypothetische theorie is dat God het uitspansel creeerde: Een laag water om de aarde van 1 km dik. Deze De lucht die we inademen zou dan als een bel onder dit water blijven. Natuurkundig is dit mogelijk, maar best instabiel. Een grote komeet zou dit systeem eenvoudig omgooien.
Onder zo'n laag water is het lekker warm, er is nouwelijks verschil tussen de temperatuur op de evenaar en op de polen. (hooguit 10 graden).

Na de zondvloed vond er dus een klimaatverandering plaats.

Nogmaals: dit alles is nogal Hypothetisch. Er is volgens deze hypothese een hoop te verklaren, maar het roept (uiteraard) ook vragen op.
Je bedoelt dat het heelal uit water bestaat, en de planeten en sterren e.d. een luchtbel om zich heen hebben? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik mis volledig hoe een overstroming het impulsmoment van de aarde kan veranderen? Hoe stelt die vriend van jou zich dat voor?

Overigens is er een zeer mooie Zondvloed-FAQ beschikbaar op talkorigins: Problems with a Global Flood

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het lijkt me nauwelijks dat je daar een komeet voor nodig hebt. Opdat het water niet gewoon naar beneden valt moet de luchtdruk in de bel even groot zijn als de druk van de laag water. Ervan uitgaande dat deze niet ontzettend ver van de aarde af is (dan zou hij door de rotatiebeweging zeker weggeslngerd worden) kunnen we zeggen dat de atmosferische druk op aarde ongeveer even hoog zou moeten zijn als de druk die wij nu vinden op 1 kilometer diepte in de zee. Ik hoef jullie niet te vertellen dat dat niet een druk is waarbij een mens kan overleven; ook niet bijna. Deze hypothese is met andere woorden onzin.

Daarnaast zou deze laag zo onstabiel zijn dat zij zo goed als meteen omlaag zou storten; immers, iedere drukverstoring in de atmosfeer, lees: wind, zou onmiddellijk het water naar beneden doen komen. De enige reden dat een luchtbel in een glas water stabiel kan zijn is dat deze zo klein is dat drukverstoringen verwaarloosbaar zijn. En dan nog is zij niet echt stabiel, maar gaat zonder dat daar een komeet voor nodig is plotseling naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 04 september 2001 16:19 schreef Lord Daemon het volgende:
druk op aarde ongeveer even hoog zou moeten zijn als de druk die wij nu vinden op 1 kilometer diepte in de zee. Ik hoef jullie niet te vertellen dat dat niet een druk is waarbij een mens kan overleven; ook niet bijna.
Ik denk dat die druk het probleem niet is, inwendige en uitwendige druk zijn in evenwicht. De stikstofnarcose zou natuurlijk wel aardige effecten geven...Whoepiiee!!!! je wordt al dronken op 20 meter onder water als je 'normale' lucht ademt. Maar wat een veel leuker effect is als die zooi water naar beneden komt. De druk afname is op dat moment nogal sensationeel :) PLOF!!!!

De stabiliteit daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je een almachtige god bent, dan kan je dat best voor elkaar krijgen. Gewoon een kwestie van goed opletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik zie het al helemaal voor me: het gaat waaien en meteen barst iedereen open als een overrijpe pruim. Bah, wat een onsmakelijke theorieen verzinnen die creationisten toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Op dinsdag 04 september 2001 11:22 schreef thesith het volgende:
Ik hoorde laatst van een christelijke vriend dat door de zondvloed de aarde scheef is gaan staan en dat daardoor er seizoenen ontstaan zijn.

Dus hierbij de vraag:

klopt dit?
Ja hoor ;

Het klopt dat je alles kunt geloven.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28935

Op dinsdag 04 september 2001 12:32 schreef Lord_Nygard het volgende:
Als de ark idd miljoenen jaren geleden bestaan heeft, zou het kunnen zijn dat daardoor de dinosauriers uitgestorven zijn, omdat die te groot waren om mee te kunnen. De kleinere dieren konden alleen mee, en die zijn weer verder geevolueerd tot de huidige dieren enzo. Dit is ook een mogelijke verklaring waarom olifanten e.d. die ook vrij veel eten nog wel bestaan.
Nee want dat zouden de waterreptielen niet uitgestorven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 04 september 2001 21:02 schreef Teup het volgende:

[..]

Nee want dat zouden de waterreptielen niet uitgestorven zijn.
Die konden sowieso niet mee omdat er geen zwembad o.i.d. in de ark was; als deze bestaan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:40
voor de verklaring van de zond vloed lees mijn bericht of de telegraaf van vandaag

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22

Elvhenk

/me hartje GO

Ik vermoed dat je dit artikel bedoelt:
http://www.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bui.wetenschappers.meter.html

Hmmm, een atlantis-achtige ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat is toch al oud nieuws?

Zelfs Discovery heeft er al een documentaire over uitgezonden. En hij was ook al op de Ned TV te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Op woensdag 05 september 2001 09:20 schreef Elvhenk het volgende:
Ik vermoed dat je dit artikel bedoelt:
http://www.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bui.wetenschappers.meter.html

Hmmm, een atlantis-achtige ontwikkeling
Had ik een hele tijd geleden ook wat over gezien, maar dat was een nogal Amerika-centrisch programma. Er werd alleen maar gesproken over die gigantische vloedgolf die Amerika zou treffen. Dat stuk berg dat in zee valt, valt namelijk in die richting, dus daar zal ook het grootste deel van de vloedgolf heengaan. Eigenlijk zitten we in Nederland best goed, beschermd achter het Iberisch schiereiland en de Britse eilanden...

Maar toch hoop ik dat de Tweede Kamer het serieus neemt en alvast een grootscheeps rampenplan opzet. Er is namelijk wel een paar uur waarschuwing vooraf. Eerst is daar namelijk de aardbeving, en tijdens of na die aardbeving zal dat stuk berg wel of niet in zee vallen. Daarna duurt het nog een paar uur voor de vloedgolf aankomt. En in die paar uur moet je dan dus alle steden langs de kust veiligstellen, en daar heb je een verschrikkelijk goed plan voor nodig...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dit is echt een goede quote:
Ook kwam hun voorspelling van mei 2000 uit dat de Grote Oceaan zou worden geplaagd door 25 tropische stormen en veertien tyfoons. Volgens hen zou de gemiddelde voorjaarstemperatuur in Engeland dit jaar 8,6 graden Celsius zijn, het werd 8,5 graden Celsius.
Wat zijn dit, seismologen die in hun vrije tijd er een beetje als meteorologen bijverdienen? Ik geloof soweiso niets uit de Telegraaf of Discovery, en dit al helemaal niet. Heeft iemand misschien een link naar een serieuze bron?

Kijk, ik heb al wat beters gevonden, mijn trouwe Scientific American heeft er ook een artikel over. Daar komt op vreemde wijze de jaartemperatuur van Engeland niet in voor. Wel zegt men:
Cumbre Vieja is not erupting, so the short-term and medium-term risks are negligible. Eruptions of Cumbre Vieja occur at intervals of decades to a century or so and there may be a number of eruptions before its collapse.
Kijk, dat is nuttige info, maar waarschijnlijk niet sensationeel genoeg voor de slechtste krant van Nederland.
Een serie enorme, allesvernietigende vloedgolven zal in de toekomst in Nederland, Europa en vooral Noord-, Midden- en Zuid-Amerika dood en verderf brengen.
Denken ze zelf dat Nederland niet bij Europa hoort, of vermoeden ze dat hun lezers het niet weten? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 05 september 2001 21:48 schreef Lord Daemon het volgende:

Ook kwam hun voorspelling van mei 2000 uit dat de Grote Oceaan zou worden geplaagd door 25 tropische stormen en veertien tyfoons. Volgens hen zou de gemiddelde voorjaarstemperatuur in Engeland dit jaar 8,6 graden Celsius zijn, het werd 8,5 graden Celsius.

Wat zijn dit, seismologen die in hun vrije tijd er een beetje als meteorologen bijverdienen? Ik geloof soweiso niets uit de Telegraaf of Discovery, en dit al helemaal niet. Heeft iemand misschien een link naar een serieuze bron?
Zo vreemd is het niet hoor om dat te voorspellen. De gemiddelde temperaturen over langere perioden veranderen niet zo veel per jaar. En ze nemen hier 3 maanden en ze zaten er 0.1 graad naast. Ik zou meer onder de indruk zijn geweest als ze op 2 graden nauwkeurig de temperatuur van 23 mei hadden voorspeld.

En de topische cyclonen en tyfonen kan je ook lekker uitrekken. Waarschijnlijk zijn het er ieder jaar ongeveer zoveel plus of min 3 . En dan kan je lekker schuiven met je data. Wanneer is een tropische storm een tropisch storm? telt een rest depressie ook mee als je er te kort komt? Of schrap je die als je over houdt?

Ik kan ook langetermijn weersvoorspellingen doen die uitkomen. Hier komt het weerbericht voor het komende jaar:

De komende tijd afnemende zon en toenemende kans op regen, later gevolgd door natte sneeuw, later dit kwartaal door een verhoogde kans op nachtvorst. Mogelijk ook overdag een periode met vorst. Het volgend kwartaal zal beginnen met een redelijk koude periode gevolgd door wat meer zon eind februari. De kans op vorst neemt dan ook af. Begin mei een periode met wat hogere temperaturen en zon direkt gevolgd door een periode met regen. Daarna snel stijgende temperaturen met kans op een paar tropische dagen in Augustus.

En de weerquote:
Als het regent in september, valt het kerstfeest in december

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Op woensdag 05 september 2001 21:48 schreef Lord Daemon het volgende:
Kijk, ik heb al wat beters gevonden, mijn trouwe Scientific American heeft er ook een artikel over. Daar komt op vreemde wijze de jaartemperatuur van Engeland niet in voor. Wel zegt men:
[..]

Kijk, dat is nuttige info, maar waarschijnlijk niet sensationeel genoeg voor de slechtste krant van Nederland.
Maar het gaat ooit gebeuren. Punt. De kans dat het volgend jaar gebeurt is misschien zo groot als de kans dat er een vliegtuig in de Bijlmermeer neerstort, maar de kans bestaat wel degelijk.

We zijn een zeer laagliggend land. Is het dan eigenlijk niet vreemd dat er geen rampenplan ligt voor het geval er een zeer grootschalige overstroming is - of dat nou komt door een massale dijkdoorbraak zoals in '52, of door zo'n killer tsunami, maakt dan in prinicpe niet zoveel uit. Of bijvoorbeeld een goed evacuatieplan, om de grote steden efficiënt en snel te kunnen evacueren in geval van gevreesde watersnood?

We denken dat we hier veilig zitten achter de Deltawerken, maar als het er echt op aan komt, helpt ook zo'n dijkje niet...

• FCA
  • Laatst online: 12:48

FCA

Een rampenplan om grote steden snel en efficiënt te evacueren? Je voelt je helemaal lekker verder?

Als 1 van de door jouw genoemde rampen optreedt, dan breekt er grote paniek uit, tienduizenden proberen te vluchten, en er staan gigantische files, waardoor niemand meer weg kan. En dan is er het probleem van waarheen? Waar wou jij in Nederland veilig de halve Randstad kwijt, behalve dan in de Randstad?
D'r is gewoon dan niet genoeg tijd om er iets aan te doen.
En verder is de kans op een killer tsunami in Nederland op z'n zachtst gezegd klein te noemen. Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren, maar voor hetzelfde geldt stort er een meteoor op Nederland. Kans lijkt mij ongeveer even groot. Daar is ook geen rampenplan voor.

Verandert z'n sig te weinig.

• Elvhenk
  • Laatst online: 23:22

Elvhenk

/me hartje GO

't Kan vriezen en 't kan dooien, oftewel steady warming of rapid cooling:

http://uk.news.yahoo.com/010906/4/c33vd.html

Anoniem: 9467

Ik denk dat die druk het probleem niet is, inwendige en uitwendige druk zijn in evenwicht. De stikstofnarcose zou natuurlijk wel aardige effecten geven...Whoepiiee!!!! je wordt al dronken op 20 meter onder water als je 'normale' lucht ademt. Maar wat een veel leuker effect is als die zooi water naar beneden komt. De druk afname is op dat moment nogal sensationeel PLOF!!!!
Genesis 7
12 En een plasregen was op de aarde veertig dagen en veertig nachten.

PLOF???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hoezo? Regen geeft geen luchtdruk (integendeel, regen komt juist bij lage luchtdruk voor). Een wolk is ook niet zwaarder dan lucht. Een laag water van een kilometer dik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik denk dat hij bedoeld dat de waterlaag van 1 km niet met een plof naar beneden is gekomen, maar in 40 dagen tijd is uitgeregend. Dan heb je geen drukstoten maar 40 dagen de tijd om je aan te passen aan het veranderen van de druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jaja, en welk fysisch model voorspelt dat een waterlaag van 1 kilometer, die rond de aarde hangt er 40 dagen over doet om naar beneden te komen? Wat een onzin! Niet dat die 40 dagen gaan helpen overigens. De druk van je bloed is immers ook ontzettend hoog, en hoe je dat gaat aanpassen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik schreef al eerder hier: Als je een almachtige god bent is dat per definitie geen enkel probleem :)

Pagina: 1