Dit is echt een goede quote:
Ook kwam hun voorspelling van mei 2000 uit dat de Grote Oceaan zou worden geplaagd door 25 tropische stormen en veertien tyfoons. Volgens hen zou de gemiddelde voorjaarstemperatuur in Engeland dit jaar 8,6 graden Celsius zijn, het werd 8,5 graden Celsius.
Wat zijn dit, seismologen die in hun vrije tijd er een beetje als meteorologen bijverdienen? Ik geloof soweiso niets uit de Telegraaf of Discovery, en dit al helemaal niet. Heeft iemand misschien een link naar een
serieuze bron?
Kijk, ik heb al wat beters gevonden, mijn trouwe
Scientific American heeft er ook een artikel over. Daar komt op vreemde wijze de jaartemperatuur van Engeland niet in voor. Wel zegt men:
Cumbre Vieja is not erupting, so the short-term and medium-term risks are negligible. Eruptions of Cumbre Vieja occur at intervals of decades to a century or so and there may be a number of eruptions before its collapse.
Kijk, dat is nuttige info, maar waarschijnlijk niet sensationeel genoeg voor de slechtste krant van Nederland.
Een serie enorme, allesvernietigende vloedgolven zal in de toekomst in Nederland, Europa en vooral Noord-, Midden- en Zuid-Amerika dood en verderf brengen.
Denken ze zelf dat Nederland niet bij Europa hoort, of vermoeden ze dat hun lezers het niet weten?