Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Smart rolluik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yoloost
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-08 17:37
Ik ben echt een beginneling als het gaat om elektra. Is mijn rolluik smart te maken met dit apparaatje via Ali?
https://a.aliexpress.com/_EIIj3Mr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkLOdzJ52ppa8Ee8c4o7G9a1RVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJ0pkoUVlZIX7vPB7KsF6CuM.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8be2PcSQ_si8M58MBGCSrQQo5AE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEY6ImJWvkrFQKjNXjToQPyv.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Yoloost op 22-08-2023 07:57)

• darknessheartz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 22:26
De situatietekening in je TS is vrij duidelijk. Je huidige schakelaar heeft een inkomende L en 2 uitgaande L (omhoog en omlaag) aan de bovenzijde. Deze prik je zoals op tekening op de juiste plek op de nieuwe schakelaar. N op N en aarde helemaal doorverbinden met lasklemmen. Mogelijks nog de schakelaar zelf aarden als daar een punt voor aanwezig is.

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Yoloost
Top, dat is mooi. Kun je mij ook op weg helpen met de punten waarop de verschillende kabels verbonden moeten worden?

Acties:
  • Beste antwoord

• darknessheartz
De situatietekening in je TS is vrij duidelijk. Je huidige schakelaar heeft een inkomende L en 2 uitgaande L (omhoog en omlaag) aan de bovenzijde. Deze prik je zoals op tekening op de juiste plek op de nieuwe schakelaar. N op N en aarde helemaal doorverbinden met lasklemmen. Mogelijks nog de schakelaar zelf aarden als daar een punt voor aanwezig is.

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:26
Wanneer ik de foto van de nieuwe schakelaar bekijk, lijkt het er op dat je draden met schroefjes/boutjes geklemd worden.
Aangezien je flexibele draad (niet massief) toepast, zou ik bij montage adereindhulzen toepassen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• Yoloost
Het is gelukt, thanks!

Nu zou ik dit ook graag willen voor mijn zonwering, maar hier komen een aantal andere kabels samen. Kan ik hetzelfde apparaatje hierop aansluiten en zo ja, op welke manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIbU-LVhE4ct92adkyigQU9QHSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUzfgSgfRwXAjNqchTwtHNSg.jpg?f=fotoalbum_large

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Die lijkt amateuristisch aangesloten, met een aardedraad in gebruik als schakeldraad. Daarvan zou ik de volledige bedrading even nalopen en waarschijnlijk vervangen.

• darknessheartz
eamelink schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:01:
Die lijkt amateuristisch aangesloten, met een aardedraad in gebruik als schakeldraad. Daarvan zou ik de volledige bedrading even nalopen en waarschijnlijk vervangen.
Dat is overigens ook niet toegestaan volgens de NEN-1010.

@Yoloost bij deze module is enkel de fase geschakeld, dus de nul zit waarschijnlijk recht naar de motor. Hierop is dus ook een smart module aan te sluiten. Ik ken de interne bedrading van die ali module niet, dus ik twijfel wel of je hiervoor dezelfde kan gebruiken.

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:50

V-8

darknessheartz schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Dat is overigens ook niet toegestaan volgens de NEN-1010.

@Yoloost bij deze module is enkel de fase geschakeld, dus de nul zit waarschijnlijk recht naar de motor. Hierop is dus ook een smart module aan te sluiten. Ik ken de interne bedrading van die ali module niet, dus ik twijfel wel of je hiervoor dezelfde kan gebruiken.
De (slimme) module heeft zelf ook een Nul nodig voor zijn werking, denk ik. Dus dat wordt een draad bijtrekken waarschijnlijk.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Pagina: 1