Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomE
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-09 20:56
Ik zoek een?
Nieuwe versterker/receiver ter vervanging van een Marantz M-CR603 om een set B&W CM5 S2 aan te sturen. De grootste beperking is de hoogte van het toestel: maximaal 12 centimeter (er is wel genoeg ventilatie maar de hoogte is beperkt)

Wat is je budget?
Ik dacht aan maximaal 1000€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel moet in staat zijn om ofwel via ARC geluid van de TV te ontvangen ofwel beschikken over een digitale ingang. Bij voorkeur heeft het toestel ook Spotify Connect.

Wat heb je zelf al gevonden?
Omwille van de hoogte vallen al veel toestellen af (zoals Marantz PM7000N).
Momenteel kijk ik vooral naar Marantz NR1200 of M-CR6012 (cd is geen must voor mij).
Ook een PM6007 is een optie (omwille van de digitale ingang) maar die heeft een beperkter vermogen (en features) ten opzichte van de NR1200

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere betaalbare alternatieven? De meeste andere merken hebben volgens mij iets hogere modellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Cambridge CXA 61 lijkt mij een prima versterker voor je speakers: 11,5 cm hoog en genoeg digitale ingangen. Heeft alleen geen Spotifi Connect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
Luukjr schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:16:
Cambridge CXA 61 lijkt mij een prima versterker voor je speakers: 11,5 cm hoog en genoeg digitale ingangen. Heeft alleen geen Spotifi Connect :)
Cambridge MXN10 streamer erbij en je hebt ook Spotify Connect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:12
Als je aan 1 HDMI input genoeg hebt zou zoiets als een Bluesound Powernode ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomE
Luukjr schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Cambridge MXN10 streamer erbij en je hebt ook Spotify Connect ;)
De Cambridge spreekt mij wel aan als versterker maar ik heb geen plaats voor een aparte streamer erbij. Ik heb dan 2 mogelijkheden: streamen naar mijn TV of eerder voor een versterker met streammogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 18:18
svs prime wireless pro soundbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomE
ErikIrie schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:57:
Als je aan 1 HDMI input genoeg hebt zou zoiets als een Bluesound Powernode ook prima werken.
Dat ziet er een perfect toestel uit. Spijtig genoeg zit de bedienen aan de bovenzijde, dat zal voor mij wel heel onhandig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomE
Ziet er een fantastisch toestel uit, maar wel hoger dan 12cm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:46
TomE schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Dat ziet er een perfect toestel uit. Spijtig genoeg zit de bedienen aan de bovenzijde, dat zal voor mij wel heel onhandig zijn.
Die bedien je het gros van de tijd niet via de knoppen. Het gaat vooral via de BluOS app en inderdaad via Spotify Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 18:18
TomE schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Ziet er een fantastisch toestel uit, maar wel hoger dan 12cm :/
82 mm

https://www.svsound.com/p...me-wireless-pro-soundbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomE
Inderdaad, ik had per ongeluk bij de afmetingen gekeken van de verpakking.

Deze komt dus zeker op de lijst van de kanshebbers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 14:57
Voor een veel zachter prijsje, de Argon Audio SA1. Een versterker en streamer in één. Van binnen gewoon een NAD AMP1, maar dan voor veel minder geld. Geen HDMI, wel optisch dus digitale ingang voor je tv.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:11
De Yamaha WXA-50 voldoet aan al jouw wensen/ eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
Fosi Audio V3; klein genoeg om er een streamer naast te zetten, goedkoop en veel vermogen.Zie
https://www.audiosciencer...3-amplifier-review.45757/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomE
Hulleman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:21:
[...]

je bedoelt denk ik bi-wire. Voor bi-amp heb je meerdere amps nodig.
Ik zal dit even terug naar boven brengen aangezien ik ook in de markt ben voor een nieuwe receiver/versterker maar dan voor 1 paar B&W CM5S2.

Volgens de handleiding van de cinema 70s kan je "bi-ampen" waardoor je 2 kanalen gebruikt per speaker. Ik denk niet dat het vermogen dan verdubbeld wordt, maar rekening houden met de 70% garantie zou dat 70W per speaker moeten worden, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 14:57
TomE schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Ik zal dit even terug naar boven brengen aangezien ik ook in de markt ben voor een nieuwe receiver/versterker maar dan voor 1 paar B&W CM5S2.

Volgens de handleiding van de cinema 70s kan je "bi-ampen" waardoor je 2 kanalen gebruikt per speaker. Ik denk niet dat het vermogen dan verdubbeld wordt, maar rekening houden met de 70% garantie zou dat 70W per speaker moeten worden, of niet?
Dat is idd bi-amp omdat je 2 versterkte kanalen aan 1 speaker koppelt. Met bi amp scheid je de versterking tussen laag en middenbereik. Volgens mij is het dan zo dat er in theorie constanter/stabieler vermogen beschikbaar is voor het laagbereik, niet zozeer meer vermogen. Vermogens zijn overigens ook niet interessant. Je gebruikt echt maar een paar watt. De zin/onzin van bi amping blijft ook een ding. Een merk als Focal gelooft er niet zo in, omdat veel (wellicht wel alle) van hun speakers geen dubbele terminals hebben. Bi-amp/wiring ziet er dan wel weer tof uit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:03
@TomE Ik zou die bi amp optie wel uitproberen. Het echte bi ampen word gedaan met een active crossover en versterkers met elk hun eigen voeding. Maar het kan best wat uitmaken met de Marantz. Ik denk niet dat je echt zoveel vermogen gaat krijgen, de hoge tonen nemen weinig energie, allicht 10 a 20 watt(wat al super veel is). Gewoon proberen.

Hoeveel kanalen ben je van plan om te gebruiken? Hoe minder des te meer de voeding reserve over heeft, dit is een ding bij die surround versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
TomE schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Ik zal dit even terug naar boven brengen...
Dit valt eerder onder het topic van een ander kapen. Bij deze de posts naar je eigen topic verplaatst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomE
Uiteindelijk heb ik tijdens Black Friday een Marantz Stereo 70s op de kop kunnen tikken.
Ziet er goed uit, is laag genoeg en klinkt hier heel goed :*)

Dankzij CEC kan ik met de afstandsbediening van de TV ook de versterker aansturen wat het toch weer net iets efficiënter maakt. Voor internetradio is er de HEOS app of via de Marantz afstandsbediening.
Pagina: 1