Intro
Mijn topic is niet bedoelt om de mobiele provider zwart te maken.Want:
1-) Kan zijn dat een medewerker per ongeluk de gegevens heeft gelekt?
2-) Kan zijn dat een medewerker illegaal de gegevens zelf doorverkoopt voor extra $?
3-) Of dat de provider inderdaad ook handelt in gegevens? en of dat normaal is
Hier ben ik benieuwd naar, dus ook de reden van de topic.
Extra info
Ik heb "nooit" eerder spam ontvangen op mijn zakelijke e-mail adres. Echt nooit.En ik kan ook niet per ongeluk mijn zakelijke gegevens achter gelaten hebben op een website.
Want ik doe dat nooit. Uberhaupt niet met mijn zakelijke gegevens.
Verhaal
Ik ben 1 gebeld door een sales medewerker...hij zocht naar een manager\directeur...Omdat ik wist dat het iets wat met sales te maken had gaf ik aan dat ik een manager functie had...zodat ze niet de hogeremanagement zouden vinden of lastig vallen.
(ik zit niet in hoger-management maar heb wel een coordinerende rol in de IT, en wou van die sales gasten af. Anders bellen ze altijd opnieuw terug via een ander persoon om terecht te komen bij hoger-management \ directie).
Een heel verhaal of wij geen provder willen hebben voor telefonie. Ik onderbrak hem en was zeer kort. Ik gaf aan dat we KPN gebruiken voor onze ~300 medewerkers. En dat we niet zomaar gaan omswitchen en dat we geen interesse hebben.
De medewerker begreep het en bedankte mij en ging netjes op.
Enkele weken of circa een maand later. Ontvang ik sindsdien allerlei sales \ spam figuren in mijn mailbox.
Vanuit Amerika...India...Europe....allemaal IT bedrijven die opeens wat willen verkopen. En ze hadden al mijn gegevens (voornaam...achternaam...mail adres...functie...).
Men denkt opeens dat ik een hoger management functie heb voor de middel\groot organisatie waarvoor ik werk
Ik kom er niet meer van af
En ik weet 100% dat het ontstaan is nadat ik telefonisch aangaf dat ik een manager functie had binnen het bedrijf bij de medewerker. Om meteen van ze af te komen.
Mag dit zomaar?
Ik ontvang er nu circa 5 per dag. Ik markeer ze als spam maar er zijn telloze IT bedrijven die van alles willen verkopen nu. Allemaal IT diensten en producten.
Ik blijf ze markeren als spam maarja...dat is geen oplossing
Het rare is dat er soms ook bekende grote bekende IT bedrijven tussen zitten. Dus die kopen ook gegevens in blijkbaar?
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 16-08-2023 10:10 . Reden: Naam van bedrijf eruit gehaald. ]