Spellen in WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:52
Ik heb sinds een paar dagen WinXP geinstalleerd, en ik merk dat sommige spellen het niet (goed) meer doen:

Midtown Madness 2 (geeft heel vaag beeld :? )
Need for Speed - Porsche Unleashed (loopt vast bij opstarten)
Driver (geeft foutmelding)

Mijn pc:
Tbird 1.2ghz, Asus A7v133, Asus GF2 (det 14.70), SB Live! (standaard WinXP drivers)
Heeft iemand hier ook problemen mee??

Verwijderd

Ja, ik heb de zelfde problemen met MM2 en NFS Porsche.
Best wel irritant.
Nu heb ik me laten vertellen dat dit te maken heeft met de drivers voor mijn videokaart. (Ik gebruik nu nog de met xp meegeleverde drivers)
Als ik tijd heb zal ik de detonators es proberen...wie weet.

• Xienix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04-2022
Zelfde probleem hier.... Ik heb een voodoo 3 waarmee ik nix mee kan beginnen onder win xp. De drivers van win2k werken ook niet ;(

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Ik had een demo van Rally Championship Xtreme. Cool spel dacht ik maar hij deed het niet... toen las ik op de site van Matrox dat ze net betadrivers voor XP hadden, geinstalleerd en kijk nou... :) hij doet het, dus het is nog ff wachten op de XP drivers.

RJ

Geniet maar tweak met mate

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:32
XP schijnt zoiezo vern##kt te zijn met drivers.
Alles wat ik wil installeren wat geen MS is, gaat niet goed of gaat deels niet goed. :(

MW | BF1 Stats

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op dinsdag 04 september 2001 19:05 schreef zephyer het volgende:
Alles wat ik wil installeren wat geen MS is, gaat niet goed of gaat deels niet goed. :(
Dan doe je zelf iets niet goed enk ik, want hier werkt alles prima..

Verwijderd

NFS5 werkt bij mij wel prima op WinXP, zelfs NFS4 die op win2K niet werkt...
ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de games.

heb je trouwens de nieuwste drivers van alles wel dan?

• Xienix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04-2022
Yup... Is er iemand die een voodoo 3 heeft en em kan laten werken in win xp?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 22:15
Op dinsdag 04 september 2001 19:15 schreef Renko het volgende:
NFS5 werkt bij mij wel prima op WinXP, zelfs NFS4 die op win2K niet werkt...
ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de games.

heb je trouwens de nieuwste drivers van alles wel dan?
NFS4 doet het prima onder win2k hor.

| I've got permission to color outside the lines |

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
ik heb een voodoo 3 2000 gehad en xp ook gehad... maar nfs5 werkte er ook perfect op... drivers weet ik nie meer maar in ieder geval gehaald bij www.voodoofiles.com

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Verwijderd

Als je Xp installeert had je kunnen weten dat je spellen niet goed zouden draaien |:( Ik begrijp niet dat mensen alleen omdat het nieuw is en er mooier uitziet overstappen op een nieuw OS overstappen als de oude win98se goed werkt en zeker met spellen. En als je denkt dat je spellen het beter zullen draaien onder XP BUllshit met 3dmark2001 scoor je dik hoger onder 98. Dus gooi xp eraf en zet 98 er weer op.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Tis ook altijd wel handig om te weten welke build je van XP hebt, als je beta release hebt is et et natuurlijk logisch dat een aantal spellen et helemaal\deels niet doen :P

Heb zelf nergens probs mee in XP RC1 Driver kan ik ook gewoon spelen met een Geforce 2 MX en de 12.41 detonator drivers :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 08:52
Op woensdag 05 september 2001 15:33 schreef DarIPPonsChool het volgende:
Als je Xp installeert had je kunnen weten dat je spellen niet goed zouden draaien |:( Ik begrijp niet dat mensen alleen omdat het nieuw is en er mooier uitziet overstappen op een nieuw OS overstappen als de oude win98se goed werkt en zeker met spellen. En als je denkt dat je spellen het beter zullen draaien onder XP BUllshit met 3dmark2001 scoor je dik hoger onder 98. Dus gooi xp eraf en zet 98 er weer op.
Euh... |:(
WinXP loopt over het algemeen nu al TIG keer beter als Win98se. Alles werkt perfect, op sommige spellen na. En ik haal in WinXP op het moment een hogere score in Win98 destijds dus BLAAAAAT. En waarom zou ik er vanuit moeten gaan dat de spellen onder WinXP niet draaien?? In win2k draaiden die spellen ook allemaal, dus is het TOTAAL NIET logisch dat ze onder WinXP niet draaien, dus zoek eerst zelf iets uit voordat je iemand afzeikt. Win98 is voor als je meer doet als spellen gewoon KUT (in mijn geval iig), en Win2k had problemen met Opengl, tja en WinME, laten we het daar nou HELEMAAL niet over hebben. WinXP is echt een goed OS, jammer van die spellen die het op dit moment niet doen bij mij, maar dat gaat wel lukken uiteindelijk. Als jij het ff aandurft om een ander OS te draaien als :r Win98/WinME :r , dan zul je zien dat dat helemaal niet zo ongeschikt voor spellen is.
O ja, leuke eerste post op GoT trouwens |:( zeg dan niks

Voor de rest, bedankt voor de reacties. Ik gebruik deze detonators omdat de andere problemen hadden met Counterstrike. Misschien dat het aan de Live! drivers ligt. Zal ik eens ff nakijken.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op woensdag 05 september 2001 15:33 schreef DarIPPonsChool het volgende:
Ik geloof dat jij een beetje hebt zitten te slapen. WinXp is bedoeld voor de normale consument en spelen moeten daar gewoon perfect op draaien. Alleen duurt de officiele release van XP nog even en daardoor zijn nog niet alle drives gereed. De nieuwe detonators komen maandag :P dus als het goed is moet dat veel gameprobs verhelpen(natuurlijk voor de GF klanten).

Verder kan ik geen liveware installeren. De boel loopt dan gigantisch verrot. Heb ik goed gelezen dat we op de liveware 4 moeten wachten?

Counterstrike werkt ook nog niet optimaal. Ik haal maar 60Hz met me monitor terwijl ik normaal 85Hz haal. In winXP zelf haal ik wel 85 Hz).

hopen dat de detonator 4 dat verhelpen

specs

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25
Ik heb hier ook geen last van hoor werkt wel heel goed hier .....

Alleen bij sommige spellen is de FRPS wat minder dus dan moet ik hem iets lager zetten :( maar dat is nog geen ramp maar lopen doen ze wel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

windows 2000 en xp
hebben een hekel aan voodoo kaarten
weg gooien die dingen
heb je niks meer aan als je je spellen wilt spelen
koop dan even!!!
een gforce veel beter

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 11:42
Bij mij doet Max Payne een beetje raar onder XP (build 2462).
Ik kan namelijk alle F1, F2 etc toetsen en de esc knop niet gebruiken :?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 04 september 2001 19:05 schreef zephyer het volgende:
Ikke hierom lachen! MM2 van M$ zijn! Lollig zijn!
Pagina: 1