Remote Desktop via Xperiabox v10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkSpierings
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-08-2023
Hallo,

Sinds een week of drie kan ik niet meer van buiten af op mijn netwerk thuis. Als ik een ping doe naar mijn ip-adres krijg ik 4 keer Request time out.
Op het netwerk werkt alles prima, naar buiten met RDP gaat ook uit de kunst.
Ik heb alle instellingen bekeken maar ik kom er niet uit.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Xperiabox V10, daarachter een D-Link DIR 868L (omdat die Xperiabox-en in het begin onbetrouwbaar waren)
Windows netwerk met een Hyper-V server.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle instellingen gecontroleerd, een oude kopie van de configuratie op de D-Link terug gezet waarvan ik zeker weet dat ie werkt.
...

Wie kan me helpen. ?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

RDP moet je echt niet aan direct aan het internet willen hangen. In het verleden hebben er best al wat security dingetjes in gezeten. Je kan heel veel beter een VPN inrichten daarvoor.

Een ping is hier niet een representatieve test, omdat dat via ICMP gaat en RDP via TCP/UDP. Als je dit toch werkend wil krijgen, zou ik zelf 's met Wireshark kijken of het verkeer daadwerkelijk bij de machine uitkomt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:54

ResuCigam

BOFH

Heb je nog steeds hetzelfde externe IP adres? Controleer dat eens met watismijnip.nl als je thuis bent.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkSpierings
Dank voor jullie reactie.

Mijn Ip-adres heb ik gecontroleerd, da's nog steeds hetzelfde. Al jaren.

@TommieW: Hoe bedoel je dat ik dat met Wireshark kan bekijken ? Want dat is ook de vraag; komt het verkeer van buiten wel bij de binnenkant aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

HenkSpierings schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:58:
Dank voor jullie reactie.

Mijn Ip-adres heb ik gecontroleerd, da's nog steeds hetzelfde. Al jaren.

@TommieW: Hoe bedoel je dat ik dat met Wireshark kan bekijken ? Want dat is ook de vraag; komt het verkeer van buiten wel bij de binnenkant aan.
Dat laatste kun je niet testen inderdaad. KPN zal om veiligheidsredenen echo reply uit hebben gezet, dus met ping kun je niet meer verifiëren. Kijk eens in je Experiabox of er überhaupt nog port forward regels in zitten richting je D-Link en daarna weer door naar je Hyper-V bak.

Overigens eens dat je wanneer je dat opgelost hebt een VPN moet gaan bouwen, RDP aan internet is not-done. Zet er dan minstens een proxy voor of een RDS gateway met daarvoor een proxy.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkSpierings
Ik heb drie plaatjes van de forward van de Xperia toegevoegd.

BTW, als dit opgelost is zal ik inderdaad eens e.e.a. via vpn gaan doen.

Thanks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptm8gq04RPAXTTxCixrlzh04r4I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JVn33y9SjR3HGKEizjQmgZvL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXQ7-yZaP4SixGnkPqpzNybMpYE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FRrQTvYROjdyLIOVyTPH4L8F.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Y6_WEq-RWpWFskTnrQgp3x44qU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VVMLAg5PBDc5cqkvpSKHKGs8.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Gaat er in de DIR868 vervolgens weer een port forward naar je Hyper-V? Zo nee, dan mis je dat, zo ja, dan lijkt het aan de voorkant al mis te gaan.

Je zou een afwijkende RDP poort kunnen gebruiken, bijv. 3390 als start/eindpoort en de mapping naar 3389 laat je dan intact. Als dat namelijk wél werkt dan blokt KPN poort 3389.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkSpierings
Dta ga ik nog FF proberen.
Pagina: 1