Welke laptop gebruikt geen onzinnige restore cd's

Pagina: 1
Acties:

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik moet dus een laptop hebben voor school maar hij moet dus geen restore cd hebben (zoals compaq)
welke merken hebben dat niet?
het is namelijk zwaar iritant

en welk merk geeft qua prestatie het beste voor je geld?

Verwijderd

dan gebruik je zo toch niet? ik snap het probleem niet, heb je dr last van dan? of is het ene princype kwestie?

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
wat is er nou irritant aan een restore cd?

gericom verkoopt best leuke laptops voor niet al te veel. Maar ze hebben geen gf2go's helaas.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
mijn ervaring met mijn vaders computer (compaq) is dus dat als ik win 98 se wil instaleren pakt ie hem niet omdat hij alleen de restore cd vraagt (is win 98 1e)
dus als ik over een jaar naar XP wil kan ik bij compaq alleen bij ME blijven of ik moet via compaq een nieuwe geupdate restore cd kopen

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'k Heb hier een Dell Latitude. Heeft gewoon een zelfstandig bios en dus niet via een partitie op de HDD. Heb er geen restore CD bijgekregen en kan elk willekeurig OS installeren.
Heb er al Windows 2000 Professional, Windows 95 en Suse 7.0 op gehad. Draai nu met Windows 95... :r want voor beide andere hebben we hier geen licentie... |:(

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

hmm begrijp niet dat je daar problemen mee heb, ja tuurlijk als je via een restore cd een nieuw os wil installeren wil dat niet nee! duh |:( maar als je gwoon format doet en een bootable win2k cdtje erin dan werkt het prima!

en restore cds zijn super makkelijk, erin en 30 min later mooi os + alle software heeeerlijk

blup

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20
een Packard Bell heeft geen restore cd's.

die heefd nl een zo als zij dat noemen een "hidden partition" waar eigenlijk alles dat op die cd's zou staan op staat. Dat is denk ik ook niet helemaal wat jij wilt :P

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb er al Windows 2000 Professional, Windows 95 en Suse 7.0 op gehad. Draai nu met Windows 95... :r want voor beide andere hebben we hier geen licentie... |:(
Licentie voor suse? |:(

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 12:40 schreef Milo het volgende:

[..]

Licentie voor suse? |:(
Uh, je hebt natuurlijk gelijk. :Z
Ik bedoelde dat we hier geen licentie hebben voor Windows 2000 en dat Linux niet gesupport wordt. :(

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

De laptop's die geen support-cd gebruiken zijn de laptop's die je zelf instaleerd.
En waar voor je geld ?
Dat is een kwestie van zoeken.
Ik persoonlijk vindt Dell laptop's errug fijn.
lekker simpel en altijd werken.
Als je dat niks vind zijn er nog tig andere merken die wel goed zijn.
Topline, Toshiba, Acer.
(Ik vindt het on-dingen maar het is persoonlijke smaak ;) )
Succes :)

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Mijn compaq armada 1750 heeft geen restore cd, ik doe het net zoals op de desktop...

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Kheb sinds een week een 2e hands Toshiba satellite pro 4200 serie en die maakt ook geen gebruik van een restore cd en hij loopt lekker :)

Verwijderd

lekker XP op een notebook draaien :?
Dan mag je wel een nieuw ding zien te krijgen want als je net ff iets meer als office wilt typen dan heb je als nog een trage bak.

Het ligt meer aan de vaardigheden van de gebruiker als ie er geen ander OS op krijgt dan aan het notebook zelf.
Op m'n compaq kan ik gewoon alles erop zetten wat ik maar wil.

Verwijderd

Ik heb hier een Armada 1750, en als ik Win2k wil installeren of Linux of ..., doe ik dat gewoon. De restoreCD's liggen veilig weggelegd, omdat je ze misschien eens een keer nodig hebt, maar je zit er niet aan vast.

Meestal zit er gewoon "merk" spul in, zoals een yamaha soundcard en een Ati video card onboard, oftewel spul wat bij een installatie van de nieuwere OSsen gewoon herkend word. En anders drivers checken bij de leverancier.

Verwijderd

Amen!!!

Gewoon niet aanraken die CD's en lekker zelf installeren....
Pagina: 1