[Aankoopadvies] Efficiënte 4TB M.2 SSD voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik zoek een?
4TB SSD om m'n laptop (Dell XPS 15 9520) mee te upgraden. Deze laptop heeft een M.2 2280 slot met PCIe 4.0 x4 interface. Ik ben op zoek naar een snelle, maar vooral energie-efficiente SSD. Bij voorkeur geen QLC-ssd.

Wat is je budget?
Volgens mij moet dit voor €250 wel mogelijk zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In een laptop, dus ik hecht waarde aan energiezuinige werking (ook in standby, sleep states, etc.)

Volgens de bovenstaande eisen kom ik op dit lijstje uit. De vrij nieuwe en recent afgeprijsde uitvoering: Lexar NM790 4TB lijkt daarmee een erg aantrekkelijke optie.

Er zijn echter nog weinig 4TB SSDs getest in de Pricewatch, wat het lastig vergelijken maakt. Is er nog een betere optie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Als ik een aantal 2TB-modellen vergelijk lijkt de NM790 het erg goed te doen. Alleen stroomverbruik kan ik nog weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
Wellicht goed om ook hier eens te kijken: review: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2023

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37
Balance schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:56:
Als ik een aantal 2TB-modellen vergelijk lijkt de NM790 het erg goed te doen. Alleen stroomverbruik kan ik nog weinig over vinden.
@Balance dit zou ook mijn keus zijn. Afgaande op het stroomgebruik van de 2TB versie is ie heel zuinig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wXkXQTbUNrplrwoWEeHByDrvr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYy3wLmsNknWOFnFrIIoMRJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Review van de 4 TB-versie met metingen van het verbruik:

https://www.techpowerup.com/review/lexar-nm790-4-tb/7.html

• Balance
Tweemaal de NM790 besteld, voor m'n laptop en desktop beide een. Dank voor het meedenken!
Pagina: 1