Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Na veel zoeken en googlen kom ik er maar niet achter wat nu eigenlijk het euvel is. Het betreft het volgende; ik ben via wifi verbonden met het internet maar de laptop geeft aan dat er geen internetverbinding beschikbaar is. Echter is deze er wel (anders kon ik dit ook niet indien hiero). Gevolg is dat ik wel gewoon kan werken en internetten maar dat bepaalde zaken als web-whatsapp en spotify het niet doen omdat ze aangeven dat ik offline zou zijn (terwijl ik dat dus niet ben).
Geen idee waarom de laptop aangeeft dat er geen internetverbinding zou zijn terwijl deze er wel degelijk is. Overigens is dit ook zo als ik via een kabel verbonden ben met een deco unit.
Via de wifi van Starlink zelf heb ik dit probleem overigens helemaal niet ....

Opstelling:
Internet via starlink (ik woon in Italië, vandaar)
Wifi is opgezet via TP-link deco's x50 (via de app van tp-link wordt getoond dat er internet verbinding is overigens)
Laptop verbonden via dit deco netwerk.

Opmerkelijk:
Bij het initieel opstarten van de laptop ziet alles er goed uit (wel verbonden met het internet aldus de Netwerkeigenschappen). Na enige tijd (erg variabel) wordt aangegeven dat er geen internetverbinding meer is. Kan ook zo weer wel aanwezig zijn.
Via Iphones of ipads heb ik dit probleem niet.
En eigenlijk is er altijd gewoon internet,

Belangrijk om te weten:
Starlink internet werkt prima (snelheden tot 220 mbit) maar heeft wel obstructies dus om de x-minuten (tussen de 5 en 10) kan ik zomaar even kort offline zijn (paar seconden). Met streaming of muziek luisteren heb ik daar geen last van. Alleen via teams merk ik de onderbreking.

Vraag:
Kan iemand mij uitleggen waarom de laptop (windows) aangeeft dat ik offline zou zijn terwijl ik dat duidelijk niet ben (inkomend en uitgaand verkeer worden ook gewoon aangegeven in windows en bijgehouden) en of ik dit kan omzeilen of "duidelijk kan maken" dat ik wel degelijk online ben zodat ik spotify etc weer gewoon kan gebruiken op mijn pc?