Beste Tweakers,
Ik wil graag van de grond af aan een nieuwe pc bouwen. Een onderlegde vriend van mij helpt bij het bouwen, aan jullie zou ik graag willen vragen of alle onderdelen met elkaar kloppen en evt. vervangende onderdelen voorstellen. Hij is misschien wat krachtig maar dat is met futureproofing in het achterhoofd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het standaard computerwerk: voor nu muziekproductie (Ableton LIVE en software die muziekinstrumenten emuleert). Mijn huidige laptop geeft latency issues bij het audio bufferen vandaar de upgrade. Later wil ik een RTX 4070 toevoegen voor games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1000-1200 euro (zonder videokaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het is een geheel nieuwe build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoewel ik gecharmeerd ben van de i5 13600K.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen fan van een grote bak RGB maar een beetje kleur kan wel.
Ga je overklokken?
Ik denk dat dat niet nodig zal zijn, waarschijnlijk wel undervolten om stroomverbruik terug te dringen.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik of de componenten complementair zijn en of ik iets over het hoofd gezien heb. Een extra casefan bijvoorbeeld?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cwtin8on42pu20OtYZjVBAW2.jpg?f=user_large)
https://tweakers.net/productcollectie/wijzig/3271450/
Dank alvast!
Mvg,
Roger
Ik wil graag van de grond af aan een nieuwe pc bouwen. Een onderlegde vriend van mij helpt bij het bouwen, aan jullie zou ik graag willen vragen of alle onderdelen met elkaar kloppen en evt. vervangende onderdelen voorstellen. Hij is misschien wat krachtig maar dat is met futureproofing in het achterhoofd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het standaard computerwerk: voor nu muziekproductie (Ableton LIVE en software die muziekinstrumenten emuleert). Mijn huidige laptop geeft latency issues bij het audio bufferen vandaar de upgrade. Later wil ik een RTX 4070 toevoegen voor games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1000-1200 euro (zonder videokaart)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het is een geheel nieuwe build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoewel ik gecharmeerd ben van de i5 13600K.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen fan van een grote bak RGB maar een beetje kleur kan wel.
Ga je overklokken?
Ik denk dat dat niet nodig zal zijn, waarschijnlijk wel undervolten om stroomverbruik terug te dringen.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik of de componenten complementair zijn en of ik iets over het hoofd gezien heb. Een extra casefan bijvoorbeeld?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cwtin8on42pu20OtYZjVBAW2.jpg?f=user_large)
https://tweakers.net/productcollectie/wijzig/3271450/
Dank alvast!
Mvg,
Roger
[ Voor 7% gewijzigd door rogerdb100 op 15-08-2023 22:23 ]