Gat boren vlak langs muur.

Pagina: 1
Acties:

• Luckey
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-01-2025
Beste,

Momenteel ben ik druk bezig met een verbouwing en hiervoor ga ik ook wat nieuwe elektraleidingen leggen. Om dit voor elkaar te kijken moet ik met grondkabel door me kruipruimte en dan gat door dekvloer boren. Natuurlijk wil ik deze leiding netjes in de muur hebben en niet stukje uitstekend hebben net voor de muur. Hoe krijg ik dit het best voor elkaar, iemand tips?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Scheef boren? Wel goed plannen dan dat je goed uitkomt. Wel een geleiderail gebruiken dan.

[ Voor 24% gewijzigd door Bartske op 15-08-2023 21:07 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De muur al uitslijpen waar de kabel moet komen, en dan vanuit die uitgeslepen gleuf schuin naar beneden boren.

De Nederbelg !

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Jellabie schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:07:
De muur al uitslijpen waar de kabel moet komen, en dan vanuit die uitgeslepen gleuf schuin naar beneden boren.
En eventueel met een beitel het een klein beetje ruimer maken zodat het soepel erlangs kan.

• Luckey
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-01-2025
Jellabie schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:07:
Aan zoiets zat ik inderdaad ook te denken. Beetje uitmeten dat je niet in fundering terecht komt.

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05:24
Luckey schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Aan zoiets zat ik inderdaad ook te denken. Beetje uitmeten dat je niet in fundering terecht komt.
Zo scheef mogelijk boren inderdaad en vervolgens een stuk uit de dekvloer hakken zodat een buis met een licht verzetje grotendeels in de dekvloer zit. Dan kom je netjes in de wand uit.
Pagina: 1