Advies gevraagd: Welke server MKB bedrijf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locostyle
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08-2023
Hoi Tweakers,

Na jarenlang niet actief te zijn geweest op tweakers, ben ik nu sindskort weer aan het rondneuzen over de informatie rijke topics. Helaas vind ik niet helemaal waar ik naar opzoek ben vandaar mijn topic.

Ik ben aan het kijken naar wat de mogelijkheden zijn om data veilig op te slaan op een server zowel offline als online. (als de offline server het begeeft dat we online de data nog veilig hebben staan).

Mijn vraag
Welke server is geschikt voor zowel online als offline gebruik. Een MKB bedrijf waarbij dagelijks circa 3 - 7 computers aanstaan en waar aan gewerkt wordt. We willen een server die we ook lokaal kunnen benaderen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Offline CRM systeem dat verbonden staat met alle computers met een hoofdcomputer waar alles wordt opgeslagen. (Er worden ook backups gemaakt in de cloud)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
NAS Server

We zoeken iets wat ook makkelijk in omgang is en wat makkelijk valt uit te breiden voor in de toekomst. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Als ik het zo lees heb je beperkt ervaring met servers en het opzetten en onderhouden van een LAN. Zoals je al aangeeft zoek je een stuk zekerheid en vooral continuiteit -> je zaak niet stil komt te liggen.

Ik zou voor de aardigheid eens kijken bij de wat betere ICT Boeren die zich specifiek op bedrijven/MKB richten, bij jou in de omgeving en vragen wat zij adviseren.

Wie du mir, so ich dir.

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
wat houd je tegen om zelf een synology op te zetten of een HP Windows server met daarop een dagelijkse sync naar een cloud + usb backup?? hoeft allemaal niet complex te worden

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 16:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Locostyle schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:18:
Ik ben aan het kijken naar wat de mogelijkheden zijn om data veilig op te slaan op een server zowel offline als online. (als de offline server het begeeft dat we online de data nog veilig hebben staan).
Probeer dit eens te vertalen naar concrete doelen:

Wil je je bedrijf beschermen tegen gegevensverlies, of wil je dat je business weer snel "up-and-running" is? Of wil je misschien beide? Hoelang mag de downtime duren, en hoeveel data mag verloren gaan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-07 16:22
Ook niet geheel onbelangrijk, wat mag het maandelijks kosten?

Wil je gewoon een losse nas kopen en alles zelf regelen. En dan een particuliere (goedkope) clouddienst koppelen?
Of wil je een echte server kopen. Met een contract zodat je bij defecten snel geholpen zult worden? En daarbij naar een cloud bij een of andere aanbieder (bijvoorbeeld wasabi) zodat je backup ook weer in een backup zit, immutable is en alles m.b.t updates en beveiliging voor je geregeld gaat worden?

Als je kennis en kunde met betrekking tot deze onderwerpen beperkt is zou ik zeker eens gaan informeren bij wat aanbieders. En er zullen vast wel wat ICT boeren bij jou in de regio zitten. Nodig die eens uit voor een koffie en dan ben je daana vast wat wijzer.

Lekker wat hobbyen en testen is leuk voor thuis maar als het om bedrijfsdata gaat is het toch een ander verhaal.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
het is hier eigenlijk allemaal al gezegd maar misschien is het handig als het nog een keer wordt samengevat.

1: om je vraag echt goed beantwoord te krijgen heb je een goede casus nodig.

om je een idee te geven hoe je zo'n casus benaderd hier een paar simpele vragen.

1 hoe werk je op dit moment, wordt er vaak samengwerkt, moeten bensen bij elkaars data kunnen of juist niet, hoe heb je backups geregeld hoeveel budget heb je verwacht je in de toekomst nog extra dingen nodig te hebben die met de komst van een server wellicht aantrekkelijker worden.

A: hoeveel mensen willen er met je data verbinden, en vanuit waar, alleen kantoor, alleen vanuit hun thuiskantoor en/of zijn ze vaak onderweg.
B: hoeveel data denk je te zullen opslaan.
C: gebruik je niet-zo-standaard software,

2: welk budget heb je beschikbaar, zowel voor aanschaf als voor maandelijke kosten.

3: als je beperkte kennis van systemen en hun beheer hebt, waarom werk je dan niet nu al in de cloud bijvoorbeeld : office365 of Google Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De belangrijkste is wat is je CRM systeem en wat zijn de systeemeisen? Of moet je die ook nog kiezen? Waarom niet alles in de Cloud?
Kortom nog vele vragen, maar wat zijn je verwachtingen ook.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1