nvidia geforce2 GO

Pagina: 1
Acties:

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik zit erover te denken om al mijn computer spullen te verkopen en er een mooie laptop voor te nemen. Maar nu vroeg ik mij af: wie heeft er ervaring met die geforce GO?
Ja je kan veel benchmark vinden op het net maar ik zou graag van juliie willen weten of dat dit een lekker kaartje is. Zou ik ook nog verschil merken tussen de 16 MB versie en de 32 Mb versie?

Greets,

Pix

brabrabrabra...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Voor een laptop videokaartje is het een lekker kaartje jah :P Een snellere zul je niet vinden voor je laptop. Ik d8 trouwens dat ATI ook een Radeon laptop chipset had. Maar dat weet ik niet zeker. Een geforce 2 go is een soort Geforce 2mx, maar hij presteert 2x zo langzaam, om het bot uit te drukken, maar er is echt wel prima mee te gamen, zeker voor een laptop! :)

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik persoonlijk zal dat nooit doen,
het is een feit dat je voor het geld dat je aan een notebook besteed meer desktop krijgt.

Vraagje, waar ga je dat notebook voor gebruiken ??
Want voor spelletjes kan je beter een PS2 ofzo aanschaffen. :P

Signature?

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Zo'n GF2Go is echt wel goed voor een notebook! Verwacht wel niet de prestaties van een GF2GTS ofzo te halen, want dat is het zeker niet! Ik heb het thuis eens een vergelijking gedaan tussen mijn systeem (zie signature) en een Dell Inspiron met P3-1000 + 128 MB + GF2Go 16 MB en in 3DMark2001 haalde ik 1723 terwijl die notebook 1003 haalde; en dat met een CPU die 2 keer zo hoog geklokt is.

Verder is een notebook niet ideaal om te gamen omdat het met TFT werkt: hoge frame-rates zorgen voor een soort bleeding op je scherm (alsof een spook de beelden volgt). Een TFT heeft ook "maar" ongeveer 16 miljoen kleuren; als mijn geheugen mij niet in de steek laat, dan zou dat moeten overeenstemmen met 24 bits/pixel; op PC draai je vaak op 32 bits. En ja, op desktop systemen wordt vaak in 16 bits gespeeld, maar TFT is zodanig scherp dat je het verschil tussen de verschillende kleuren echt wel gaat merken!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Het menselijk ook onderscheid maar +/- 10 miljoen kleuren..
32 bits kleur is leuk, maar je ziet toch maar 24bit kleur. Waarom dan 32 bit? Omdat dit programmatisch lekkerder uitkomt. Dan kan je namelijk het geheugen van de videokaart achter elkaar volstampen met dubbele word's (word=16 bit).. bij 24bit kleur moet je dan elke keer switchen (16, 8, 16, 8,) etc..

die extra 8 word normaal geproken voor alpha (doorzichtigheid) gebruikt.

Tegenwoordig zijn TFT schermen vrij rap, dus gamen gaat best goed.

Een laptop is niet de meest ideale machine om op te gamen.. maar als je echt moet overstappen op een laptop en je wilt gamen, dan is die geforce GO een goede keus

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:00
En zowiezo, video kaarten lopen jaren voorruit meestal.

Met een CPU zit je al snel aan je tax binnen een jaar, maar je videokaart laat je niet snel in de steek!

Ik zit met een dik 2 jaar oude videokaart ( Viper 770 ultra ). en die doet alles nog perfect, en doet dat voor de komende tijd ook wel.

Als frame rate een probleem is op je laptop, dan had je dus gewoon een trage videokaart moeten nemen, of nog even wachten totdat de specs hoger worden van je spelletjes :7

American Express vraagbaak

Pagina: 1