Accu van laptop is gezwollen/opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-08 21:02
Ik heb zoiets van een touchpad los is geraakt van mijn Medion-laptop, iemand vermoedde dat er accu bijna ontploft was en het voelde warm aan. De temperatuur van de laptop was 33 graden van binnen. Een neef van mij brengt hem morgen naar MediaMarkt in Zwolle voor een reparatie waar ik ook garantie op heb, 3 jaar dus. Ik heb hem vorig jaar in februari gekocht bij MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
Je neef gaat al naar de winkel ermee, wat me een goed idee lijkt. Wat wil je verder met dit topic? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
oke, dank je wel voor het delen.

Ik kwam er net achter dat het een feestdag is, en de supermarkt is dicht.
Dus weet nog niet wat ik kan eten...

Maar goed, nu even serieus. heb je daar een vraag over?
Heb je ergens een vraag over?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:16
Weet je zeker dat ze niet zwanger was?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 21:11
Liefdagboek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
Even serieus, kan dit tot brandgevaar leiden als touchpad een beetje los is vanwege accu opgezwollen is? Moeten ze dan de laptop helemaal opnieuw instellen naar fabrieksinstellingen als ze accu hebben vervangen?

Ik heb dit eerder nog nooit meegemaakt dat een accu opgeblazen is, ik denk dat het komt door verkeerd opladen of zoiets.

[ Voor 24% gewijzigd door Misterven1 op 15-08-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01

nhanssen

QVL is non-tweakers

Misterven1 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:26:
Even serieus, kan dit tot brandgevaar als touchpad een beetje los is vanwege accu opgezwollen is? Moeten ze dan de laptop helemaal opnieuw instellen naar fabrieksinstellingen als ze accu hebben vervangen?
Dat lijkt mij wel heel lomp als ze alles naar fabrieksinstellingen moeten terugzetten of de HDD moeten formateren. Enkel wat BIOS instellingen zijn terug naar fabrieksinstellingen. Dat zou alles moeten zijn.
Noteer het serienummer wel even zodat je niet stiekem een refurbished unit van ze terugkrijgt. Desnoods haal je de HDD eruit of maak een image van de schijf en formatteer hem zelf voordat je hem opstuurt. Je gaat normaliter nooit je data wegsturen naar een bedrijf.

[ Voor 12% gewijzigd door nhanssen op 15-08-2023 20:33 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
nhanssen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

Dat lijkt mij wel heel lomp als ze alles naar fabrieksinstellingen moeten terugzetten of de HDD moeten formateren. Enkel wat BIOS instellingen zijn terug naar fabrieksinstellingen. Dat zou alles moeten zijn.
Noteer het serienummer wel even zodat je niet stiekem een refurbished unit van ze terugkrijgt.
Dan is het weer naar Windows 11 Home, maar op mijn laptop is Windows 11 Professional. En ik heb Microsoft Office 2021 Professional op mijn laptop, dus als het zo is moet ik weer een nieuwe licentie moeten kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01

nhanssen

QVL is non-tweakers

Misterven1 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

Dan is het weer naar Windows 11 Home, maar op mijn laptop is Windows 11 Professional. En ik heb Microsoft Office 2021 Professional op mijn laptop, dus als het zo is moet ik weer een nieuwe licentie moeten kopen!
Die kosten als het er op aankomt mogen hun dan ook vergoeden. Dus lijkt me sterk dat ze je een andere geven.

Spec's PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Alle fabrikanten geven aan dat je er uit moet gaan dat je je data kwijt bent bij reparatie.

Ik heb gelukkig niet heel veel ervaring qua pc reparatie, maar bij HP laptop met een uitgevallen display kreeg ik dezelfde laptop terug. Dus het kan meevallen of tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
Denk het ook ja. mijn laptop heeft 16 gb, 1 tb, AMD Ryzen 5 en 15,6 inc scherm diagonaal. Het is een Medion Ankoya E15303.

[ Voor 26% gewijzigd door Misterven1 op 15-08-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
Barrycade schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:36:
Alle fabrikanten geven aan dat je er uit moet gaan dat je je data kwijt bent bij reparatie.

Ik heb gelukkig niet heel veel ervaring qua pc reparatie, maar bij HP laptop met een uitgevallen display kreeg ik dezelfde laptop terug. Dus het kan meevallen of tegen vallen.
Ja, het is aan fabrikant zelf wat het beste is om een laptop te kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Misterven1 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

Windows 11 kun je sowieso zelf weer installeren. Geef je tijdens de installatie gewoon aan dat je geen productkey hebt, en wordt de installatie middels de oude productkey geactiveerd.

Office 2021 zit zo ver ik weet ook aan je microsoftaccount gekoppeld. Zo ver ik weet is dat ook maar een kwestie van office opnieuw installeren en inloggen op je MS-account in office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterven1
hoi1234 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:39:
[...]

Windows 11 kun je sowieso zelf weer installeren. Geef je tijdens de installatie gewoon aan dat je geen productkey hebt, en wordt de installatie middels de oude productkey geactiveerd.

Office 2021 zit zo ver ik weet ook aan je microsoftaccount gekoppeld. Zo ver ik weet is dat ook maar een kwestie van office opnieuw installeren en inloggen op je MS-account in office.
Bedoel je dat ik een productkey gekocht heb voor Windows 11 Pro, automatisch geactiveerd wordt bij een nieuwe installatie?

Over Office 2021 gesproken klopt ja. Dat scheelt wel veel als ik geen nieuwe key hoef aan te schaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Misterven1 op 16-08-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31
Beste is om altijd een image/backup te maken als je je computer inlevert voor een reparatie.
Natuurlijk is niet dat zomaar even te doen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je of de laptop gerepareerd maar gereset terug krijgt.

Of een andere als reparatie niet of niet handig is.

Het is veel makkelijk om voor een bedrijf alles leeg te maken,
Dan bij een data lek te moeten uitleggen hoe en wat er is gebeurd met de klantdata

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-09 08:41
Misterven1 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:26:
Even serieus, kan dit tot brandgevaar leiden als touchpad een beetje los is vanwege accu opgezwollen is? Moeten ze dan de laptop helemaal opnieuw instellen naar fabrieksinstellingen als ze accu hebben vervangen?

Ik heb dit eerder nog nooit meegemaakt dat een accu opgeblazen is, ik denk dat het komt door verkeerd opladen of zoiets.
Ik heb dit een 5-tal jaar geleden gezien bij een collega toen ik in de USA werkte bij een groot bedrijf.
Dat was een Dell Latitude laptop met een spectaculair opgezwollen batterij.
De IT afdeling heeft toen de laptop vervangen, ik weet niet of enkel de batterij vervangen nog mogelijk is (gezien de spanning die op rest van laptop komt). Maar ze waren en wel bezorgd over voor eventueel brandgevaar (in USA sowieso bang voor rechtzaken...).
Dit kwam blijkbaar vrij regelmatig voor, zie ook deze link: https://www.dell.com/supp...opgezette-batterij?lwp=rt
Staan een aantal tips / richtlijnen bij. "informatie over oorzaak is niet beschikbaar" echter... op andere site werd gezegd dat te vaak opladen / steeds opgeladen houden de oorzaak kunnen zijn, bvb. door steeds in docking station te zetten bij aankomst op het werk.

• Misterven1
TuringTest123 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Ik heb dit een 5-tal jaar geleden gezien bij een collega toen ik in de USA werkte bij een groot bedrijf.
Dat was een Dell Latitude laptop met een spectaculair opgezwollen batterij.
De IT afdeling heeft toen de laptop vervangen, ik weet niet of enkel de batterij vervangen nog mogelijk is (gezien de spanning die op rest van laptop komt). Maar ze waren en wel bezorgd over voor eventueel brandgevaar (in USA sowieso bang voor rechtzaken...).
Dit kwam blijkbaar vrij regelmatig voor, zie ook deze link: https://www.dell.com/supp...opgezette-batterij?lwp=rt
Staan een aantal tips / richtlijnen bij. "informatie over oorzaak is niet beschikbaar" echter... op andere site werd gezegd dat te vaak opladen / steeds opgeladen houden de oorzaak kunnen zijn, bvb. door steeds in docking station te zetten bij aankomst op het werk.
Ja. Lithium-ion-polymeertechnologie is wel anders dan een andere accu die we kennen van oudere laptops, echter worden batterijen van laptops steeds dunner wat het ook voor iemand die met laptop uren zonder stroom kan werken. Ik denk dat laptop meer geschikt is voor eventjes uren werken en daarna even oploaden, maar niet echt voor hele dag met accu steeds op te laden voor dat men aan het werk is.

Maar laptops hebben een nadeel dat vele mensen hele dag achter de scherm van een laptop te staren zowel nekklachten kunnen krijgen.Echter worden de ogen van een laptopgebruiker steeds vermoeiender zodat ze te veel naar kleinere schermen van laptops kijken. Groot voordeel is dat een laptop mobiel is en kun je hem meenemen naar een vergadering of een meeting, maar echter denk ik dat een laptop meer kans is op brandgevaar vanwege Lithium-ion-polymeertechnologie.

Misschien kunnen we beter een mini-pc of thin client aanschaffen in plaats van een laptop, dat scheelt wel gedoe om opladen en steeds verhuizen naar een andere plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterven1
Mijn laptop is dood, hij kan niet meer retour gezonden worden, dat betekent hij niet meer naar behoren te werken. Hij wordt in de fabriek vernietigd. Ik krijg dan geld terug en ga in plaats van laptop een mini-pc met Windows 11 Pro te kopen.
Pagina: 1