Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Ik zoek een?
Alternatief voor mijn Samsung S9+

Wat is je budget?
Een paar honderd euro, nieuw of 2e hands ben er nog niet over uit. Ik doe altijd vrij lang met mobieltjes. Laten we zeggen rond de 300 - 400 euro ? mag ook iets meer of minder zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De S9+ voldeed eigenlijk prima. Al werd hij op het laatst soms wel wat traag. Gewoon normale zaken zoals streamen, whatsapp, youtube enz.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hele slechte ervaringen met Samsung. Weer hele goede ervaringen met LG

Welke vragen heb je hier nog over?
Een externe geheugenkaart mogelijkheid zou fijn zijn.
Hebben jullie tips / ervaringen welke mobieltjes zijn duurzaam en goed qua prijs kwaliteit? Ik ga ondertussen nog wat op Youtube bekijken naar reviews.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:14
In de Pricewatch kun je filteren op heel veel zaken.
categorie: Smartphones
En er is de BBG waar je ook op prijs kunt filteren:
review: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2023

Gezien je vrij lang doet met je telefoon zou ik wel een zo recent mogelijk model nemen (je kunt ook een datum opgeven hoe oud het mag zijn).

Je komt vanaf een S9+ wat in de categorie High End valt. Ga je nu naar je budget kijken, kom je in de mid range terecht. Indien mogelijk zou ik in een winkel kijken of het toestel je wel bevalt. Mid range toestellen hebben vaak een minder hoge helderheid of minder goede camera's dan high end toestellen, maar gezien jou toestel 5 jaar oud is, kan het verschil enorm meevallen.

SD kaarten daarnaast verdwijnen langzaam, en je ziet veel meer grote opslag in de telefoons ervoor in de plaats. Dus overweeg ook of dat voor jou de oplossing kan zijn, ander blijf daarop filteren in de pricewatch en kijk wat er over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
swhnld schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:20:
In de Pricewatch kun je filteren op heel veel zaken.
categorie: Smartphones
En er is de BBG waar je ook op prijs kunt filteren:
review: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2023

Gezien je vrij lang doet met je telefoon zou ik wel een zo recent mogelijk model nemen (je kunt ook een datum opgeven hoe oud het mag zijn).

Je komt vanaf een S9+ wat in de categorie High End valt. Ga je nu naar je budget kijken, kom je in de mid range terecht. Indien mogelijk zou ik in een winkel kijken of het toestel je wel bevalt. Mid range toestellen hebben vaak een minder hoge helderheid of minder goede camera's dan high end toestellen, maar gezien jou toestel 5 jaar oud is, kan het verschil enorm meevallen.

SD kaarten daarnaast verdwijnen langzaam, en je ziet veel meer grote opslag in de telefoons ervoor in de plaats. Dus overweeg ook of dat voor jou de oplossing kan zijn, ander blijf daarop filteren in de pricewatch en kijk wat er over blijft.
Wat ik over het algemeen fijn vind aan Samsung telefoons is het goede scherm, de S9+ had ook een fijn scherm. Heb in het verleden veel Samsungs gehad en zeer slechte ervaringen met de service en software /OS van dit bedrijf. Niets dan ellende mee gehad, zelfs nog onder garantieperiode. De geluidskwaliteit van de S9+ was ook wel heel fijn, daarvoor had ik een midrange telefoon gehad van ander merk en de geluidskwaliteit op de S9+ was wel echt een vooruitgang. Het formaat van de S9+ is me ook prima.
Ik zou niet snel meer een Samsung kopen, afgaande mijn eerdere ervaringen.

belangrijk voor me is ook:
- goed scherm
- goed geluidskwaliteit en eventueel pre: line output

Ik vind een SD kaart wel fijn, mocht het scherm kapot gaan heb je tenminste nog snel de mogelijkheid om de bestanden er af te halen als deze op een SD staan. Maar is ook wel weer een pre.

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 16-08-2023 20:42 ]

• saken
Na wat vergeleken te hebben :
- pixel 7 (a?)
- nothing phone
- xiaomi 12

Heb ze eens in een vergelijker vergeleken, zie ik het goed dat de resolutie van de S9+ beter is dan van de bovengenoemde telefoons? Toch zo slecht nog niet die s9+

• swhnld
Je kunt ook nog naar Sony modellen kijken, gezien je line output (3.5mm plug) nog benoemd als interessant.

• saken
swhnld schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:04:
Je kunt ook nog naar Sony modellen kijken, gezien je line output (3.5mm plug) nog benoemd als interessant.
Ik zal die zo nog eens bekijken op Youtube. Thanks voor de tip! Ben toch wat afgeknapt op de pixel na wat review video's gezien te hebben. Het scherm schijnt niet zo goed te zijn. Ook geen SD kaart.

• saken
Nothing Phone valt ook af. Te veel toeters en bellen. Te trage processor. Wel mooie android os. Ik ga er sowieso dik hoesje met tempered glass op het scherm gebruiken dus dan valt de nothing phone ook af.

Xiaomi 12 opzich wel oke toestel wat ik nu heb gezien, ook SD kaart mogelijkheid. Ik ga nog meer reviews bekijken.

Toch schijnt de S9+ mooier scherm te hebben dan de Xiaomi 12? https://www.kimovil.com/e...laxy-s9-plus-eu,xiaomi-12

[ Voor 17% gewijzigd door saken op 17-08-2023 16:54 ]

• swhnld
Xiaomi/Poco/Redmi zijn goede toestellen met een fijne prijs voor goede hardware. Echter de software moet je goed inrichten want er is standaard wat meer bloat aanwezig om de hardware kosten te compenseren.
Tijdens installatie moet je goed lezen wat je doet, anders kun je bijvoorbeeld reclame krijgen in het instellingen menu. maar zet je het goed op, heb je een prima toestel.
Via Xiaomi.eu loopt er ook een heel groot custom rom project om de officiële software zonder bloatware te kunnen verkrijgen, maar dat moet je dan wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
saken schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:50:
Nothing Phone valt ook af. Te veel toeters en bellen. Te trage processor. Wel mooie android os. Ik ga er sowieso dik hoesje met tempered glass op het scherm gebruiken dus dan valt de nothing phone ook af.

Xiaomi 12 opzich wel oke toestel wat ik nu heb gezien, ook SD kaart mogelijkheid. Ik ga nog meer reviews bekijken.

Toch schijnt de S9+ mooier scherm te hebben dan de Xiaomi 12? https://www.kimovil.com/e...laxy-s9-plus-eu,xiaomi-12
Wat maakt de processor van de Nothing Phone traag? Er staat zelfs in de Tweakers BBG "De Qualcomm Snapdragon 778+-processor is krachtig genoeg om alledaagse dingen mee te doen en ook zwaardere apps te gebruiken." (review: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2023)

De Nothing Phone heeft ook nog eens een uitstekende accuduur, iets wat de Xiaomi 12 niet heeft.

De Xiaomi 12 heeft trouwens geen ruimte voor een SD kaart.

Je S9+ is een flagship toestel uit een tijd dat steeds hogere resoluties nog de norm was. Tegenwoordig hebben de meeste toestellen gewoon een prima 1080p scherm, meer is ook niet nodig. Ook de huidige S23+ heeft dat. Enkel de S23 Ultra heeft een vergelijkbaar 1440p scherm.

Als je weer een Samsung zou willen overwegen is de huidige A54 interessant. Deze heeft ruimte voor een SD kaart, heeft een zeer helder (stuk helderder dan de S9+) 120hz scherm, en krijgt 5 jaar aan beveiligingsupdates, meer dan genoeg om weer lang mee te doen. Ook qua reparatie mogelijkheden scoort het toestel bovengemiddeld goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
RepareerDroid schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:19:
[...]
Wat maakt de processor van de Nothing Phone traag? Er staat zelfs in de Tweakers BBG "De Qualcomm Snapdragon 778+-processor is krachtig genoeg om alledaagse dingen mee te doen en ook zwaardere apps te gebruiken." (review: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2023)

De Nothing Phone heeft ook nog eens een uitstekende accuduur, iets wat de Xiaomi 12 niet heeft.

De Xiaomi 12 heeft trouwens geen ruimte voor een SD kaart.

Je S9+ is een flagship toestel uit een tijd dat steeds hogere resoluties nog de norm was. Tegenwoordig hebben de meeste toestellen gewoon een prima 1080p scherm, meer is ook niet nodig. Ook de huidige S23+ heeft dat. Enkel de S23 Ultra heeft een vergelijkbaar 1440p scherm.

Als je weer een Samsung zou willen overwegen is de huidige A54 interessant. Deze heeft ruimte voor een SD kaart, heeft een zeer helder (stuk helderder dan de S9+) 120hz scherm, en krijgt 5 jaar aan beveiligingsupdates, meer dan genoeg om weer lang mee te doen. Ook qua reparatie mogelijkheden scoort het toestel bovengemiddeld goed.
Misschien dan toch samsung overwegen maar heb er erg slechte ervaringen mee.
Enkel de note 3 was een goed apparaat.
Note 4 ging kapot door een beruchte update.
S9+ werd extreem traag (beiden). En de reparatieservice was een ellende.
S6 ook nog gehad....was ook binnen jaar kapot.
Niet veel goede ervaringen met samsung dus. Wel mooie apparaten maar vlgns mij niet erg duurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Waarom zijn hogere resoluties nu niet meer de norm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
Oppo Find X5 Lite wellicht, ~300€, AMOLED scherm, 90hz, heb zelf de X3 lite gehad, beviel prima, nu eens besloten een high end toestel te halen voor het eerst in lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 16:14
saken schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:04:
Ze zijn er wel nog, maar niet in het prijssegment waarin jij zoekt. Hoezo is resolutie zo enorm belangrijk voor jou? Je zou langs wat telefoonwinkels of de Mediamarkt kunnen gaan om wat toestellen in het echt te bekijken die in je prijsklasse vallen, en zien of de lagere resolutie je tegenvalt. Mijn ervaring is dat ondanks de lagere resoluties de schermen wel beter zijn geworden.

En als je per se een hogere resolutie wilt, dan zul je je budget wat moeten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
saken schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:04:
Omdat het niet nodig is op de met zulke relatief kleine schermen. Als je ze naast elkaar legt zie je van dichtbij nog wel een verschil, maar bij normaal gebruik merk je het niet.

Als je toch liever een 1440p scherm wilt zit je al snel richting de 600 euro voor de Poco F5 Pro of OnePlus 10 Pro. Een gebruikte Samsung S21 Ultra ligt rond budget. maar dat lijkt met je geschiedenis wel een hele grote gok. Ook hebben ze geen van allen ruimte voor een SD kaart.
Pagina: 1