Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld voor zowel mijn zoontje als mijzelf :-). De bedoeling is spellen als Fortnite, Hogwarts legacy en F1 '23 te spelen. Hierbij lijkt het me leuk om Ray tracing te kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het streefbedrag is 1200 euro waarbij het de bedoeling is zelf te monteren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een volledig nieuwe build
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel de PC zelf. Randapparatuur is nog aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet, ben op zoek naar zoveel mogelijk bang for buck
. I.v.m. performance bij Ray Tracing krijg ik wel het idee dat Nvidia videokaarten een betere keuze zijn(?).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou voor zoveel mogelijk performance gaan voor mijn geld, maar ik denk dat mijn zoontje wat coole leds in de kast ook kan waarderen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de afgelopen twee weken allerlei fora, reviews en best buy guides doorgescand en ben tot onderstaande build gekomen. Zover ik het zelf snap zou e.e.a. bij elkaar moeten passen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de onderstaande vragen:
1. Zijn de componenten inderdaad goed op elkaar afgestemd?
2. Is er nog ergens tegen hetzelfde bedrag performance winst te halen? Of tegen minder geld dezelfde performance te halen?
3. Ik heb bij de meeste componenten mijn best gedaan om een bewuste keuze te maken maar met name de kast vind ik een heel lastige. Zijn daar nog specifieke tips voor?
Alvast dank voor het meedenken!
Het systeem is bedoeld voor zowel mijn zoontje als mijzelf :-). De bedoeling is spellen als Fortnite, Hogwarts legacy en F1 '23 te spelen. Hierbij lijkt het me leuk om Ray tracing te kunnen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het streefbedrag is 1200 euro waarbij het de bedoeling is zelf te monteren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een volledig nieuwe build
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel de PC zelf. Randapparatuur is nog aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op zich niet, ben op zoek naar zoveel mogelijk bang for buck
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou voor zoveel mogelijk performance gaan voor mijn geld, maar ik denk dat mijn zoontje wat coole leds in de kast ook kan waarderen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de afgelopen twee weken allerlei fora, reviews en best buy guides doorgescand en ben tot onderstaande build gekomen. Zover ik het zelf snap zou e.e.a. bij elkaar moeten passen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de onderstaande vragen:
1. Zijn de componenten inderdaad goed op elkaar afgestemd?
2. Is er nog ergens tegen hetzelfde bedrag performance winst te halen? Of tegen minder geld dezelfde performance te halen?
3. Ik heb bij de meeste componenten mijn best gedaan om een bewuste keuze te maken maar met name de kast vind ik een heel lastige. Zijn daar nog specifieke tips voor?
Alvast dank voor het meedenken!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 247,97 | € 247,97 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4060 Ti GAMING X 8G | € 456,- | € 456,- |
1 | Behuizingen | Xilence XG131 | X712.RGB | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 40,90 | € 40,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J4040F16GX2-TZ5RK | € 110,26 | € 110,26 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 650W | € 105,86 | € 105,86 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 95,90 | € 95,90 |
Totaal | € 1.294,84 |