Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
M'n zoon heeft een goochel doos, en bevat deze 'truuk' maar we komen er niet uit......
Wie heeft de oplossing ?

Drie beker raadsel

Neem de drie bekers en plaats ze op de tafel. Zeg tegen je publiek dat je in staat bent om alle drie de bekers met de onderkant naar boven te plaatsen in drie bewegingen, waarbij je iedere keer twee bekers omraait.

Eerste beweging: draai bekers 2 & 3
Tweede beweging draai bekers 1 & 3
Derder beweging draai bekers 2 & 3
Alle bekers staan nu met de onderkant naar boven gericht. (*)
Laat het nu een toeschouwer proberen. Zet de bekers weer in de begin positie. Het publiek zal niet begrijpen waarom het hen niet wil lukken de bekers met de onderkant naar boven te plaatsen in drie bewegingen. Dat komt omdat ze zich niet realiseren dat je de bekers anders hebt neergezet voor hen dan voor jezelf. Zlefs als de bewegingen exact worden opgevolgd door de toeschouwer zal hen dit niet lukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWS2LowljWFBuA3gjBATvUa_A-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EpAfpF6ih7ofraybt7xTtjTk.jpg?f=user_large

(*) Op dit moment staan bijn ons maar 2 bekers met de onderkant naar beneden, beker 2 niet, want deze is 2x gedraait, en staat weer 'normaal'......

Wie heeft de gouden tip.... ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Beste antwoord (via ZeRoC00L op 15-08-2023 16:37)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52

Zie ook: Wikipedia: Three cups problem

[ Voor 18% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-08-2023 16:32 ]

My favorite programming language is solder.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:58
Beker 2 vanaf het begin al op z'n kop op tafel zetten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52

Zie ook: Wikipedia: Three cups problem

[ Voor 18% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-08-2023 16:32 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Ja, fijn, begin positie is dus anders dan we dachten. Bedankt voor de snelle reacties!
Wist wel dat er iemand kon helpen!

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat de startpositie van belang is blijkt al wel uit de omschrijving en je kan natuurlijk ook gewoon de bekers in de gewenste eindpositie zetten en dan de stappen achterstevoren volgen om uit te vogelen wat de juiste startpositie is.

Maar wel suf dat dat niet expliciet staat uitgelegd in de handleiding.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Dat de begin positie niet beschreven staat is wel een behoorlijke misser ja, is natuurlijk maar een knaken doos, dus ongetwijfeld ergens uit vertaald ......

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Valt me nog mee dat de instructies niet in het chinees zijn haha. De rest van de doos wel leuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Laatst online: 16-06 13:36
ZeRoC00L schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:29:
Het publiek zal niet begrijpen waarom het hen niet wil lukken de bekers met de onderkant naar boven te plaatsen in drie bewegingen.
Ik denk dat ze de uitleg over de startpositie met opzet hebben weggelaten want dat verklapt meteen hoe ontzettend flauw deze truuk is.
Ik verwacht dat het de meeste mensen meteen opvalt wanneer van de drie bekers er eentje andersom staat.
De meeste goocheltruuks vertrouwen op de onoplettendheid van het publiek maar dit is wel erg doorzichtig vind ik.

Ik hoop dat de overige truuks beter zijn.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Allard schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Ik denk dat ze de uitleg over de startpositie met opzet hebben weggelaten want dat verklapt meteen hoe ontzettend flauw deze truuk is.
Ik verwacht dat het de meeste mensen meteen opvalt wanneer van de drie bekers er eentje andersom staat.
De meeste goocheltruuks vertrouwen op de onoplettendheid van het publiek maar dit is wel erg doorzichtig vind ik.

Ik hoop dat de overige truuks beter zijn.
Ik dacht dat de truuk was dat voor jezelf je 2 open naar boven zet en dan drie keer draaien en voor het publiek je er dan 2 gesloten naar boven zet. Als je als publiek niet oplet zie je dat de eerste keer niet, daarna natuurlijk wel. Goochelen is alleen leuk als je de truuk niet doorhebt.

Festina lente

Pagina: 1