Beste Tweakers,
Ik heb geen ICT gestudeerd maar sinds kort heb ik interesse in het leren van programmeren.
Om de principe te begrijpen ik heel basic scratch
gespeeld en YouTube films bekeken over het programmeren. Nu wil ik een beslissing nemen om een taal te kiezen, kunnen jullie mij daarbij helpen?
Welke categorie?
- Procedurele programmeertalen?
- Functionele programmeertalen?
- Objectgeoriënteerde programmeertalen?
- Scripttalen?
- Logische programmeertalen?
Welke doeleinde?
- Front-end of backend talen?
- Highlevel of lowlevel talen?
- Geïnterpreteerde of gecompileerde talen?
Belangrijk vind ik dat er een behulpzame community en veel documentatie/video’s aanwezig zijn. Tenslotte moet ik het zelf leren. Als cursus heb ik ‘Khan Academy’ en ‘Codecademy’ in gedachte, of hebben jullie andere suggesties?
Op dit moment heb ik de volgende top 5 in gedachten:
1. Python
2. C
3. Javascript
4. Rust
5. Swift
Mijn doel is uiteindelijk een bijdrage aan ontwikkeling van MX Linux geven.
Maar een andere optie is vrije software voor Apple ontwikkelen (vandaar Swift).
Bestaat er een taal die overal toepasbaar is, ongeacht welke kan je ook maar opgaat?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een keuze maken, al vast mijn dank voor alle moeite
Ik heb geen ICT gestudeerd maar sinds kort heb ik interesse in het leren van programmeren.
Om de principe te begrijpen ik heel basic scratch
Welke categorie?
- Procedurele programmeertalen?
- Functionele programmeertalen?
- Objectgeoriënteerde programmeertalen?
- Scripttalen?
- Logische programmeertalen?
Welke doeleinde?
- Front-end of backend talen?
- Highlevel of lowlevel talen?
- Geïnterpreteerde of gecompileerde talen?
Belangrijk vind ik dat er een behulpzame community en veel documentatie/video’s aanwezig zijn. Tenslotte moet ik het zelf leren. Als cursus heb ik ‘Khan Academy’ en ‘Codecademy’ in gedachte, of hebben jullie andere suggesties?
Op dit moment heb ik de volgende top 5 in gedachten:
1. Python
2. C
3. Javascript
4. Rust
5. Swift
Mijn doel is uiteindelijk een bijdrage aan ontwikkeling van MX Linux geven.
Maar een andere optie is vrije software voor Apple ontwikkelen (vandaar Swift).
Bestaat er een taal die overal toepasbaar is, ongeacht welke kan je ook maar opgaat?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een keuze maken, al vast mijn dank voor alle moeite
The revolution is not an apple that falls when it is ripe. You have to make it fall