Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

allround / videobewerking systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Morgen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoi allen, ik heb nu een systeem van 13 jaar oud en ben op zoek naar wat nieuws. De PC wordt gebruikt voor office, browsing met vaak veel tabbladen open, video bewerking (pinnacle studio) en in de toekomst waarschijnlijk ook steeds meer voor games (de oudste thuis is nu 8 ).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag is niet zo heel relevant. Belangrijker is een lange levensduur, een stille PC en een niet te hoog stroomverbruik.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 1440p monitor staan die ik waarschijnlijk wel blijf gebruiken voorlopig met een HDMI aansluiting. Verder heb ik een bluetooth muis en toetsenbord die ik meeneem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een basis systeem die ik eenvoudig kan uitbreiden met een GPU als dat nodig is op termijn. Iets in de ordegrootte van een 4060/4070.
Een goede processor met GPU die ik kan gebruiken voor het bewerken van video's vind ik belangrijk, maar het blijft wel hobbywerk dus hoeft niet super professioneel en snel te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd ga ik liever voor kwaliteit dan lage kosten. Een stille PC met een niet te hoog energieverbruik. Liefst geen componenten die ik bij Amazon moet bestellen (vanwege ervaringen uit het verleden).

Ga je overklokken?
Nee, maar misschien is undervolten een optie om het energieverbruik te verlagen zonder teveel in te leveren op presaties.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb vorig jaar al een eerste poging gedaan maar toen op advies nog even gewacht op de 13e generatie intel. Ook heb ik inmiddels een eigen werkkamer in huis dus dit is een mooi moment om iets aan te schaffen. Met de vergelijkbare topics die ik nu zie moet ik volgens mij al een heel eind zijn. Hieronder de opzet die ik nu in gedachten heb.

1. Volgens mij is de voeding zo ruim genoeg om ook nog een videokaart toe te voegen als ik dat wil. Nog advies op dit vlak?
2. Qua SSD heb ik nu de Lexar toegevoegd. Even de checkvraag of deze SSD ook op de lange termijn volgoende betrouwbaar lijkt. Ik betaal liever paar tientjes meer als er wellicht een SSD is met een hogere betrouwbaarheid.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-13600K Boxed€ 327,61€ 327,61
1MoederbordenMSI B760 GAMING PLUS WIFI€ 160,-€ 160,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingDeepCool AK620€ 59,19€ 59,19
1Geheugen internG.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3040F16GX2-RS5K€ 107,90€ 107,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 650W€ 105,86€ 105,86
1Solid state drivesLexar NM710 2TB€ 85,79€ 85,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,25

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
Normaal ben ik niet zo van de dure SSD's, maar een systeem waarvan de primaire zware taak videobewerking is lijkt me wel een goede usecase voor een uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB of uitvoering: Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB

Ik ben zelf software engineer en in mijn workstation zitten ook samsung pro drives. Mijn workflow bevat heel erg veel genereren en wegschrijven van tekstbestanden en we hebben door de jaren zo veel "gewone" ssd's vermoord dat we op pro modellen zijn overgestapt. Dat gaat een stuk beter.\

Je kunt voor de processorkoeler de uitvoering: Scythe Fuma 3 overwegen.
YouTube: The Scythe Fuma 3 Review - Amazing CPU Cooler, INCREDIBLE Price!

De voeding is zeker ruim genoeg als je het bij maximaal een 4070Ti klasse videokaart wil houden.

[ Voor 44% gewijzigd door youridv1 op 15-08-2023 16:59 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 23:30
youridv1 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:53:
Normaal ben ik niet zo van de dure SSD's, maar een systeem waarvan de primaire zware taak videobewerking is lijkt me wel een goede usecase voor een uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB of uitvoering: Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB

Ik ben zelf software engineer en in mijn workstation zitten ook samsung pro drives. Mijn workflow bevat heel erg veel genereren en wegschrijven van tekstbestanden en we hebben door de jaren zo veel "gewone" ssd's vermoord dat we op pro modellen zijn overgestapt. Dat gaat een stuk beter.\
Bij mij op mijn werk hebben we al jaren geen Samsung ssd’s meer. Heeft te maken met nieuws: Samsung-software stelt update afhankelijk van toestemming voor datave.... Helaas is het nog steeds zo.

Kijkend naar de review: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2023 is de uitvoering: Kingston KC3000 2TB bovendien een betere deal dan de Samsung’s.

Echter met het budget van TS zou ik niet verder gaan dan de uitvoering: Lexar NM790 2TB.

• Morgen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:03
Thanks voor jullie feedback zover. Ik pas de cooler aan en maak nog even een keuze tussen de Lexar en de Kingston. Op de andere onderdelen nog commentaar? Anders bestel ik de handel vanavond.