Offerte schilderwerk VEH: prima of verder kijken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nadat ik zelf wat schilderwerk heb geprobeerd, ben ik erachter gekomen dat ik schilderwerk wat nog niet te ver heen is prima zelf kan doen, maar we hebben het nodige hier nu teveel laten aftakelen. Niks ernstigs, maar her en der een hoekje wat begint af te bladderen, een kleine beschadiging en ook de raamafdichtingen die vervangen moeten worden. Daar ben ik geen kei in, dus wil ik niet verder klooien maar een professionele schilder inhuren.

Zojuist een offerte bij Vereniging Eigen Huis opgevraagd, waar we jaren geleden voor ons vorige huis al eens gebruik van hebben gemaakt en toen tevreden over waren. Maar de prijzen zijn ernstig gestegen valt me op, daarom even de checkvraag of dit waar voor je geld is of echt veel te hoog.

Het is een vrijstaande woning en ik heb schilderwerk aangevraagd voor alle 4 de gevels:
- raam groot open 4x
- raam middel open 2x
- raam klein open 1x
- raam groot niet open 2x
- raam middel niet open 3x
- windveer met overstek 2x 16m
- schuifdeur 2x
- betimmering klein 1x
- deur bewerkt 2x

Totaal offerte: € 3910. Daar krijg ik dan 4 jaar garantie (met certificaat fwiw) op het schilderwerk en de afwerkingen op.

Het gaat mij niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, dus als jullie zeggen dat ik elders wel minstens € 3200/3300 kwijt ga zijn, dan vind ik dit genoeg in de buurt komen, maar als het eigenlijk voor €2500-3000 moet kunnen bij een goed schildersbedrijf die ook garantie op z'n werk levert, dan ga ik even bij lokale schilders offertes opvragen.

Belangrijkste vind ik goed werk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-04 20:16
Over de prijs kan ik niet veel zinvols zeggen (heb tot nu toe altijd zelf geschilderd).

Is VEH ook langs geweest om de situatie te bekijken, of is dit via een online formulier gebeurd. Ofwel hoeveel informatie hebben ze om tot een goede prijs te komen en komen er straks geen meerwerken (omdat bijv. de huidige situatie toch slechter is dan aangenomen of een plek niet bereikbaar is).

Belangrijke items die je prijs gaan beinvloeden:
-Is het alleen buiten of binnen of beide?
-Hoe goed is alles bereikbaar?
-Alle raamafdichtingen vervangen of bij een paar ramen?
-Wat versta je onder "her en der een hoekje" en kleine beschadiging.

Los daarvan is het natuurlijk nooit verkeerd om meerdere offertes op te vragen. Voor mijn gevoel is het op basis van je huidige tekst lastig om een realistische prijsinschatting te maken.
Volgens mij huurt VEH ook gewoon weer schildersbedrijven in. Dus ik twijfel in hoeverre een goed resultaat van de vorige schilder, garantie geeft voor de volgende keer?

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:20
+-3 jaar geleden via VEH laten schilderen. Zij schakelen gewoon een lokale schilder in en er volgt een oplevercheck. Grote voordeel is wel dat als er iets niet helemaal goed is dat dat mooi snel gefixt wordt.

Bij garantie vond ik het minder ideaal. Ik merk dat de schilder liever iedere jaar even langs komt bijstippen dan dat een stuk kozijn fatsoenlijk afgebrand wordt en daarna de verflaag weer opgebouwd wordt.

Met dank aan youtube en voldoende oefening doe ik het tegenwoordig dus zelf.

De buren laten een zzp'er komen op uurbasis en dat systeem is eigenlijk veel beter. VEH kwam omgerekend ook op 50 euro per uur uit. Dan is een perfectionistische zzp'er misschien wel goedkoper en minder gedoe op de lange termijn. Die man werkt alleen waardoor de grondverf ook echt goed kan drogen. Mijn lokale schilder was fan van grofverf die extra snel droogt zodat hij 2 lagen op 1 dag kan doen.

Juist omdat mijn kozijnen uit 1938 komen hebben die af en toe toch echt liefde nodig ipv een beetje snel gekwast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
En denk aan meerwerk zoals houtrot repareren etc, vaak zit dat er niet bij in dus goed de offerte checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Thanks allemaal!

@FitTiv Houtrot is er niet, het is een woning van 12 jaar oud, dus het is er helemaal niet erg aan toe. Meer wat kale afgebladderde plekjes die niet groter zijn dan een hoekje van paar cm.

Ik ga even rondkijken welke lokale schilders ik kan vinden en kijken of ik er 1 of 2 langs kan laten komen en dan de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Herstelwerk is bijna altijd een stelpost. Hoe kunnen ze daar anders wat zinnigs over afgrijzen via een offerte formulier ? Dat herstel is eigenlijk altijd maatwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@MooDyBLueS Ik heb onlangs ook zo'n formulier ingevuld bij VEH, maar nog geen vervolg aan gegeven. Ik kwam op ongeveer 1600 euro uit (1x groot vast, 2x middel openslaand, 2x10m windveer met overstek, 2x klein openslaand en nog een stuk betimmering van pakweg 3m2).

Ik twijfel ook nog wat te doen. Vond het een hoop geld. M'n buren hebben laatst het hele huis, exclusief herstelwerkzaamheden, laten doen voor een whopping 6500 euro via een lokale schilder. De benedenverdieping en een deel van de bovenverdieping heb ik zelf al gedaan, dus daar heb ik geen schilder voor nodig. Maar ik heb niet zo'n zin om op een ladder/steiger te gaan staan.

Ter indicatie, bij m'n buren ging het om (ongeveer):
- 6x openslaand klein
- 3x openslaand middel
- 5x dicht groot
- 5x dicht middel
- 2x dicht klein
- 4x deur
- 3m2 betimmering
- 2x10m windveer met overstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@sOid Wow, dat zijn nogal bedragen ja. Voor mij is het punt ook: ik heb er inmiddels geen zin meer in om het zelf te doen. Er zijn een paar punten waarvan ik weet: die moeten hersteld worden en dan moet ik zelf alles gaan uitzoeken via YT en dit forum en dan nog zal het niet worden wat een prof er na 2 dagen werk van maakt. En het kost mij zoveel tijd...

Ik heb zelf ook wel een aantal deuren en ramen gedaan, en voor goed spul gekozen qua kwasten en verf (Sikkens profi, online besteld) en als het er nog goed uitziet en nergens beschadigingen heeft, is het wel te doen. Maar helaas hebben we denk ik toch net een jaar te lang gewacht, ons huis vangt aan 2 gevels heel veel zon en dat is te merken. Ook verdenk ik de vorige bewoners ervan niet het allerbeste werk te hebben geleverd, maar dat terzijde.

Daarom is 4k een smak geld, maar ik ga toch maar daartoe over nu. Want dakbeschot kom ik gewoon niet bij, dat heeft steigers nodig en daar heb ik ook geen trek in, ik heb ook geen auto waar een aanhanger achter kan, dus dan kom je al snel bij van alles regelen waardoor het ook niet eens meer zo goedkoop gaat zijn.

Ach, tot nu toe had ik er een kleine €300 ingestoken en nu weet ik dat niet al te moeilijke delen ik wel zelf kan blijven doen, maar de rest aan een schilder over ga laten.

Nu je dat echter zegt, schiet mij wel iets te binnen: ik ga mijn offerte in eerste instantie even aanpassen naar beneden, want ik had alle deuren en ramen erbij gezet, maar wat ik nog niet uitgelegd heb is dat wij witte kozijnen overal hebben en de draaiende delen (deuren, ramen) zijn antraciet. Die waren dit voorjaar al aan het uitslaan, mat aan het worden, dus ben ik met 3 buitendeuren en een paar ramen begonnen. En op 1 raam na waar een beschadiging op zit, is de rest prima. Die hoeven dan ook niet te gebeuren. Het witte ziet er ook nog allemaal top uit, het is juist het antraciet wat echt heel erg toe is aan een goede schilderbeurt. Dus wellicht kan ik de schilder inhuren puur voor:
- waar ik niet zomaar bij kom (dakbeschot, hoge ramen)
- wat beschadigd is (paar ramen en 1 schuifpui en 1 kozijn waar het wit onder loslaat)

En de rest wel gewoon zelf doen. Dat zou mijn offerte flink moeten inperken, in ieder geval wel €1000 eraf ga ik vanuit. Ik ga vanmiddag maar eens met een kladblok langs alle ramen en deuren en dat dan in een nieuwe offerte gieten + wat ik zelf alsnog ga doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42
Wij hebben slechte ervaring met VEH. Slecht geschilderd, de zogenaamde onafhankelijke controleur vond het prima op enkele puntjes na. Uiteindelijk iemand van VEH schilderservice komen kijken. Die heeft geconstateerd dat alles over moet. Inmiddels ruim een half jaar onderweg en nog steeds niet gekregen waar we recht op hebben. Ik adviseer je om VEH links te laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Onno ! schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:04:
Wij hebben slechte ervaring met VEH. Slecht geschilderd, de zogenaamde onafhankelijke controleur vond het prima op enkele puntjes na. Uiteindelijk iemand van VEH schilderservice komen kijken. Die heeft geconstateerd dat alles over moet. Inmiddels ruim een half jaar onderweg en nog steeds niet gekregen waar we recht op hebben. Ik adviseer je om VEH links te laten liggen.
VEH is toch alleen een doorgeefluik die een stuk van de taartpunt rooft? Als dan ook nog de overige controle te wensen overlaat, maar het andere stukje wel gebreken constateert maar dan de oplossings weer problemen geeft. Lekker dan. Zelf laat ik VEH al sinds 2017 links liggen, met ongeveer zelfde reden
Pagina: 1