Nadat ik zelf wat schilderwerk heb geprobeerd, ben ik erachter gekomen dat ik schilderwerk wat nog niet te ver heen is prima zelf kan doen, maar we hebben het nodige hier nu teveel laten aftakelen. Niks ernstigs, maar her en der een hoekje wat begint af te bladderen, een kleine beschadiging en ook de raamafdichtingen die vervangen moeten worden. Daar ben ik geen kei in, dus wil ik niet verder klooien maar een professionele schilder inhuren.
Zojuist een offerte bij Vereniging Eigen Huis opgevraagd, waar we jaren geleden voor ons vorige huis al eens gebruik van hebben gemaakt en toen tevreden over waren. Maar de prijzen zijn ernstig gestegen valt me op, daarom even de checkvraag of dit waar voor je geld is of echt veel te hoog.
Het is een vrijstaande woning en ik heb schilderwerk aangevraagd voor alle 4 de gevels:
- raam groot open 4x
- raam middel open 2x
- raam klein open 1x
- raam groot niet open 2x
- raam middel niet open 3x
- windveer met overstek 2x 16m
- schuifdeur 2x
- betimmering klein 1x
- deur bewerkt 2x
Totaal offerte: € 3910. Daar krijg ik dan 4 jaar garantie (met certificaat fwiw) op het schilderwerk en de afwerkingen op.
Het gaat mij niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, dus als jullie zeggen dat ik elders wel minstens € 3200/3300 kwijt ga zijn, dan vind ik dit genoeg in de buurt komen, maar als het eigenlijk voor €2500-3000 moet kunnen bij een goed schildersbedrijf die ook garantie op z'n werk levert, dan ga ik even bij lokale schilders offertes opvragen.
Belangrijkste vind ik goed werk.
Zojuist een offerte bij Vereniging Eigen Huis opgevraagd, waar we jaren geleden voor ons vorige huis al eens gebruik van hebben gemaakt en toen tevreden over waren. Maar de prijzen zijn ernstig gestegen valt me op, daarom even de checkvraag of dit waar voor je geld is of echt veel te hoog.
Het is een vrijstaande woning en ik heb schilderwerk aangevraagd voor alle 4 de gevels:
- raam groot open 4x
- raam middel open 2x
- raam klein open 1x
- raam groot niet open 2x
- raam middel niet open 3x
- windveer met overstek 2x 16m
- schuifdeur 2x
- betimmering klein 1x
- deur bewerkt 2x
Totaal offerte: € 3910. Daar krijg ik dan 4 jaar garantie (met certificaat fwiw) op het schilderwerk en de afwerkingen op.
Het gaat mij niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, dus als jullie zeggen dat ik elders wel minstens € 3200/3300 kwijt ga zijn, dan vind ik dit genoeg in de buurt komen, maar als het eigenlijk voor €2500-3000 moet kunnen bij een goed schildersbedrijf die ook garantie op z'n werk levert, dan ga ik even bij lokale schilders offertes opvragen.
Belangrijkste vind ik goed werk.