Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop is voor mijn vader is na 8 jaar toe aan vervanging
.
75% van de tijd MS Office en internetapplicaties
25% van de tijd lichte fotobewerking (o.a. retoucheren) en lichte videobewerking ('MS moviemaker' niveau - maar zeg dat vooral niet tegen hem
).
Gebruik met dubbele monitor
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-900 euro. Goedkoper mag natuurlijk, als er een goede reden is om iets meer uit te geven is dat ook bespreekbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren gaan mee, rest mag allemaal nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn pa heeft niet veel 'nodig', vooral een systeem dat weer een mooi aantal jaar mee kan.
Voor zijn gebruik denk ik dat vlotte processor handig is, en minimaal 1TB SSD.
Verder een nette gesloten kast.
Videokaart lijkt me voor zijn gebruik niet nodig, maar i.v.m. dubbele monitor aansluiting wellicht toch slim (graag jullie advies
)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stil zou fijn zijn
Ik lees hier veel Topics met behuizingen met RGB LEDs en glazen wanden, het mag in dit geval wat 'minimalistischer' en rustiger voor de ogen
.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb veel forum-Topics in deze prijscategorie gelezen, maar vaak met veel nadruk op de videokaart - ik weet niet of dat hier relevant is, daarom plaats ik deze nieuwe tread en heb ik graag jullie advies voor een compleet syteem (pre-built of zelf bouwen is beiden oké)
De desktop is voor mijn vader is na 8 jaar toe aan vervanging
75% van de tijd MS Office en internetapplicaties
25% van de tijd lichte fotobewerking (o.a. retoucheren) en lichte videobewerking ('MS moviemaker' niveau - maar zeg dat vooral niet tegen hem
Gebruik met dubbele monitor
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-900 euro. Goedkoper mag natuurlijk, als er een goede reden is om iets meer uit te geven is dat ook bespreekbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren gaan mee, rest mag allemaal nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn pa heeft niet veel 'nodig', vooral een systeem dat weer een mooi aantal jaar mee kan.
Voor zijn gebruik denk ik dat vlotte processor handig is, en minimaal 1TB SSD.
Verder een nette gesloten kast.
Videokaart lijkt me voor zijn gebruik niet nodig, maar i.v.m. dubbele monitor aansluiting wellicht toch slim (graag jullie advies
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stil zou fijn zijn
Ik lees hier veel Topics met behuizingen met RGB LEDs en glazen wanden, het mag in dit geval wat 'minimalistischer' en rustiger voor de ogen
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb veel forum-Topics in deze prijscategorie gelezen, maar vaak met veel nadruk op de videokaart - ik weet niet of dat hier relevant is, daarom plaats ik deze nieuwe tread en heb ik graag jullie advies voor een compleet syteem (pre-built of zelf bouwen is beiden oké)