Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannest
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-01-2024
Met mijn nieuw aangekochte hoofdtelefoon Sennheiser momentum 4 ervaar ik volgende problemen:
- geluid valt regelmatig weg (voor een halve seconde)
- soms, maar in mindere mate een storend geluid zoals je hebt met een loszittend contact

Meestal gebruik ik de hoofdtelefoon bij het bekijken van video op mijn laptop.

De laptop is een degelijk en recent toestel (Acer aspire 7)met windows 11 en de meest recente drivers. Ik heb zeker de bluetooth/wireless drivers gecontroleerd.
Daarnaast heb ik het ook getest met een externe bluetooth adapter (Asus BT500).

Alles wat ik kon vinden heb ik geprobeerd, bvb volledige reset van de hoofdtelefoon, drivers verwijderd en opnieuw installed...

Als ik de hoofdtelefoon met kabel gebruik is er geen probleem.

De ene keer is het veel erger dan de andere keer, en blijkbaar ook afhankelijk van de video (maar dat kan een verkeerde perceptie zijn).

Vraag: zijn er nog mensen die iets dergelijks hebben ervaren en/of zijn er suggesties waar niet direct aan gedacht wordt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb de Momentum 4 getest, ik had hetzelfde probleem. Ook na de laatste firmware update.

Het kijkt door verstoring van 2.4GHz WiFi re komen.

Uiteindelijk teruggestuurd en een Sony WH-1000XM5 gekozen. Mede door de statische ruis die de. Noise Canceling geeft.

Dit heeft de Sony niet.

De Technics eah-a800 is kwa geluid ook een aanrader. Maar heeft het zelfde statische ruis probleem als de Senheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannest
Interessante piste.
Maar zouden er dan niet heel veel klachten zijn, gezien wifi 2.4 GHz toch algemeen gebruikt wordt?

Of is er een workaround om dat te omzeilen?

Wannes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40

TommieW

Numa numa.

Heb je er ook last van als je 'm gebruikt met je mobieltje? Zijn er tegelijkertijd ook andere Bluetooth apparaten verbonden met je laptop? Zelf had ik problemen met een Keychron Bluetooth toetsenbord die Bluetooth audio verstoorde.

Je kan ook kijken wat er gebeurt als je de kwaliteit van de video die je streamt lager zet. Misschien stoort de hogere netwerkactiviteit van een hoge kwaliteit stream de Bluetooth.

Ik weet niet of het ondertussen verbeterd is, maar toen ik een hele tijd terug Bluetooth audio gebruikte onder Windows had ik ook geregeld vage problemen. Uiteindelijk had ik Bluetooth onder Windows opgegeven. Maar het kan natuurlijk ook bijvoorbeeld door de netwerkkaart komen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wannest
Ik heb het kunnen 'oplossen' door Alternative A2DP driver te installeren op mijn windows laptop.
https://www.bluetoothgoodies.com/a2dp/

Het geluid is nu in alle omstandigheden perfect.

mvg
Wannes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
wannest schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:00:
Ik heb het kunnen 'oplossen' door Alternative A2DP driver te installeren op mijn windows laptop.
https://www.bluetoothgoodies.com/a2dp/

Het geluid is nu in alle omstandigheden perfect.

mvg
Wannes
Mocht iemand met dezelfde klacht in dit topic belanden, voor mij is de A2DP driver ook de oplossing gebleken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2c
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-05 15:29

M2c

Na het installeren van de driver was hier het probleem ook opgelost.

Maar helaas is de driver betalend en mijn proefperiode is op. Is er geen andere driver geschikt hiervoor?
Pagina: 1