Hoe knoop ik dit aan elkaar....

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Situatie nu:
@home kabelmodem via utp naar pc met 2 netwerkkaarten, vanuit netwerkaart 2 door naar hub (10mb) en op de hub de rest van de pc's...werkt prima. Nu heb ik in de woonkamer een 2e aanlsuiting gemaakt die ik rechtstreeks op het kabelmodem kan aanlsuiten en dan werkt het ook daar.

Nu wil ik dat niet meer doen en ik had het volgende in gedachten:

Vanuit het kabelmodem direct in een HUB en op de hub een kabel die naar de woonkamer gaat en een die naar de werkkamer gaat. Hier laat ik die weer binnekomen zoals het nu is alleen de hub (die nu dus aan het kabelmodem hangt) is dan vervangen door een switch (http://www.gistron.com/).

Moet ik nu ergens een crosskabel gebruiken??? En zien jullie nog andere belemmeringen om dit zo uit te voeren???

Mvg,
Erik

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

crosskabel heb je bij mijn weten niet nodig maar wat je wel nodig hebt zijn 2 ip adressen van je provider omdat elke pc nu een eigen ip adres krijgt. Bij de meeste providers zit dit er niet in en kan je misschien er eentje bijkopen maar dat schijnt vrij duur te zijn.

je kan het dsus beter op de manier laten die je nu hebt liggen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

dreamer couldt not have said it better, gewoon laten liggen, gaat je anders meer centjes kosten en je hebt niets extra.

RGZ

MASH
Op dinsdag 04 september 2001 11:02 schreef Ermo het volgende:
Situatie nu:
@home kabelmodem via utp naar pc met 2 netwerkkaarten, vanuit netwerkaart 2 door naar hub (10mb) en op de hub de rest van de pc's...werkt prima. Nu heb ik in de woonkamer een 2e aanlsuiting gemaakt die ik rechtstreeks op het kabelmodem kan aanlsuiten en dan werkt het ook daar.

Nu wil ik dat niet meer doen en ik had het volgende in gedachten:

Vanuit het kabelmodem direct in een HUB en op de hub een kabel die naar de woonkamer gaat en een die naar de werkkamer gaat. Hier laat ik die weer binnekomen zoals het nu is alleen de hub (die nu dus aan het kabelmodem hangt) is dan vervangen door een switch (http://www.gistron.com/).

Moet ik nu ergens een crosskabel gebruiken??? En zien jullie nog andere belemmeringen om dit zo uit te voeren???

Mvg,
Erik

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
thanks...

maar die ip adressen is het probleem niet, het is namelijk een laptop die als doorgeefluik voor internet staat, via Sygate. Ik wil gewoon af van dat omprikken op het kabelmodem en of dit zoals omschreven technisch mogelijk is.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom trek je niet een kabel vanaf de hub naar de woonkamer, zodat je alleen de 'verdeel' computer op de modem hebt, en de rest op de hub.. Heb ik hier thuis ook (Alleen met een linux verdeel doosje).. Daar heb ik ook een dhcp server op gezet zodat mijn criendin haar leptop zo in de hub kan proppen en mee kan internetten...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 13:47 schreef Ermo het volgende:
thanks...

maar die ip adressen is het probleem niet, het is namelijk een laptop die als doorgeefluik voor internet staat, via Sygate. Ik wil gewoon af van dat omprikken op het kabelmodem en of dit zoals omschreven technisch mogelijk is.
Ik zat ook voor dit punt. Ik heb een router gekocht en alles werkt nu onafhankelijk van elkaar (geen winroute of sygate nodig). Kan m'n laptop gebruiken zonder dat daarvoor mijn desktop voor aan hoeft te staan. Een router is bovendien nog veiliger en heb ook geen 2e IP adres nodig. :)
Pagina: 1