Ik ben van plan om een N100 moederbordje te kopen om daar Home Assistant op te draaien. Leuk hobbieproject natuurlijk, maar ik kom er niet uit welke voeding ik daarbij nodig heb. Mijn componenten tot nu toe (ik sta open voor alternatieven):
Voedingen die meer in de buurt komen hebben alsnog 80W, zoals: uitvoering: Mini-box picoPSU 80
Deze voeding heeft een aantal nadelen:
Ik zoek een?
Een voeding dus, of een andere behuizing? Of beiden? Of moet ik het idee van een N100 opgeven en kan ik beter voor iets anders gaan. Kortom, ik sta open voor advies
Wat is je budget?
Het gaat om een Home Assistant systeem. Ik verwacht dat het in totaal maximaal €250 gaat kosten, liever minder. Als het veel duurder wordt is een tweedehands systeem of een Raspberry Pi misschien een beter startpunt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem komt waarschijnlijk in de meterkast te staan, maar als dat niet past heb ik op zolder ook plek.
- N100 moederbord + CPU: uitvoering: ASRock N100M
- Behuizing (optie 1): uitvoering: Kolink Satellite
- Behuizing (optie 2): uitvoering: Antec VSK2000-U3
Voedingen die meer in de buurt komen hebben alsnog 80W, zoals: uitvoering: Mini-box picoPSU 80
Deze voeding heeft een aantal nadelen:
- Het past eigenlijk niet bij de behuizingen die ik gevonden heb.
- Er zit geen adapter bij, waardoor ik er nog iets bij moet kopen om het geheel van stroom te voorzien.
- 80W lijkt mij nog steeds ruim overdreven.
Ik zoek een?
Een voeding dus, of een andere behuizing? Of beiden? Of moet ik het idee van een N100 opgeven en kan ik beter voor iets anders gaan. Kortom, ik sta open voor advies
Wat is je budget?
Het gaat om een Home Assistant systeem. Ik verwacht dat het in totaal maximaal €250 gaat kosten, liever minder. Als het veel duurder wordt is een tweedehands systeem of een Raspberry Pi misschien een beter startpunt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem komt waarschijnlijk in de meterkast te staan, maar als dat niet past heb ik op zolder ook plek.
edit:
Ik heb in mijn hele huis ook PoE beschikbaar, dat zou ook een prima optie zijn... Dat lijkt alleen haalbaar met een custom Raspberry PI (en alternatieven), huidige N100 moederborden lijken dat nog niet te ondersteunen.
Ik heb in mijn hele huis ook PoE beschikbaar, dat zou ook een prima optie zijn... Dat lijkt alleen haalbaar met een custom Raspberry PI (en alternatieven), huidige N100 moederborden lijken dat nog niet te ondersteunen.
[ Voor 5% gewijzigd door BRAINLESS01 op 15-08-2023 12:25 ]