Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dombo123
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-08 07:19
EDIT : Opgelost

Beste forum lezers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe LED dimmer,
dat is makkelijker gezegd dan gedaan want het is nog niet zo eenvoudig voor iemand die er niet zoveel verstand van heeft om de juiste dimmer te vinden.

De situatie;
Ik heb 4 LED lampen die 43 wattage vragen, namelijk
Twee LED lampen van 11,5 watt
Twee LED lampen van 10 wat

Nu van ik gelezen dat je 10% van het maximaal vermogen moet nemen
Dus er vanuit gaan dat ik 43 watt heb aan lampen,
moet ik het dimmer hebben van minimaal 430 watt.
Dus waarschijnlijk kom je dan op een dimmer van 500 watt.
ik wil ook niet een goedkope dimmer Ik wil er een van een gerenommeerd merk
zoals Bush-Jaeger of Jung,
zodat ik geen gezoem ga horen of andere problemen ga krijgen daarmee.
Het moet het weer voor jaren gaan doen.
Ik ben hoe ouder ik word des te gevoeliger voor zoem geluiden.

Het is een wanddimmer, en vervangt een andere dimmer die na 25 jaar trouwe dienst ermee opgehouden is.
Dit was een Busch dimmer- 2250, 600W / 220V
Zou iemand mij kunnen adviseren welke ik zou moeten nemen of wat zou jullie doen in dit geval.

Bij voorbaat dank

[ Voor 0% gewijzigd door Dombo123 op 15-08-2023 12:17 . Reden: Opgelost ]

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:51
https://www.sandervunderi...ogsearch/result/?q=Dimmer

Kijk hier even ter info. Je kan ze natuurlijk overal kopen en dit is dan alleen ook ter info bedoeld.

Wat me nog te binnenschiet is wellicht de zekeringen in de dimmer niet defect? Kan je nameten en als je geluk hebt, nieuwe zekeringen er in van gelijke soort en gaan.

[ Voor 80% gewijzigd door amiaima op 15-08-2023 12:10 ]

• Dombo123
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-08 07:19
Ik ging er vanuit dat dit type niet meer bestond,
echter dit is denk ik zo te zien precies dezelfde met misschien hier en daar een verbetering.

En de prijs ziet er goed uit want een snelle rondgang leert dat ze gemiddeld 25% duurder zijn op andere websites.

Dank u !!

Probleem is hiermee verholpen

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 21:50
Dombo123 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:06:
Ik ben hoe ouder ik word des te gevoeliger voor zoem geluiden.
Let op dat sommige LED-lampen ook kunnen gaan zoemen, is ook erg irritant. Onze oude dimmer die zoemde heb ik vervangen door een dimmer van EcoDim (geen aandelen).

My favorite programming language is solder.

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:06
Wij hebben voor een andere oplossing gekozen dan puzzelen met led dimmers: slimme LED lampen (onthouden hun dim instelling) en gewone tuimelschakelaars. Als we het dimmen willen aanpassen kan dat met een app (hue, geen aandelen).

Geen idee of dat bij jullie lampen ook mogelijk is, maar bij ons was de slimme Hue (alleen warm wit licht) optie goedkoper.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Ik heb persoonlijk teveel gezeur gehad met led en dimmers en zou voor een zigbee systeem gaan (tradfri, hue etc)

Iets met fase afsnijding, aansnijding, waartussen geen compatibiliteit is en soms matige dim prestaties

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1